3 Minutės
Lietuvos Energetikos Agentūros duomenimis, lapkričio mėnesį šalyje buvo įregistruota 1 697 nauji elektromobiliai. Iš jų dauguma – 1 643 – sudarė lengvieji keleiviniai elektromobiliai, o 54 buvo krovininiai lengvieji elektromobiliai. Šie skaičiai rodo, kad Lietuvos automobilių rinka ir toliau juda link elektrifikacijos, o tai svarbu vairuotojams Lietuvoje tiek dėl eksploatacijos kaštų, tiek dėl infrastruktūros plėtros.
Bendras elektromobilių parkas ir segmentai
Gruodžio 1 d. registre buvo užfiksuota 42 704 keleiviniai lengvieji elektromobiliai: 22 425 grynieji elektromobiliai (BEV) ir 20 279 įkraunami hibridai (PHEV). Krovininių lengvųjų elektromobilių registre rodoma 890 vienetų – didžioji dalis (862) yra grynieji EV, o 28 – PHEV. Nauji automobiliai sudarė beveik 23 % visų per mėnesį įregistruotų lengvųjų keleivinių transporto priemonių, o naujų elektrinių automobilių dalis pardavimų rinkoje siekė 20,5 % (įregistruota 732 nauji EV, spalį buvo 820).
Pardavimų tendencijos: benzinas ir dyzelis
LEA taip pat pažymėjo, kad lapkritį padidėjo benzininių automobilių pardavimai (29,9 %, spalį 27,3 %), o naujų dyzelinių automobilių pardavimai sumažėjo iki 6,7 % (spalį 7,4 %). Tai rodo pokyčius Lietuvos automobilių rinkos pasirinkimuose — dalis pirkėjų grįžta prie benzino, dalis persėda ant EV.

Kas svarbu Lietuvos vairuotojams?
Vairuotojams Vilniuje, Kaune ir kituose miestuose reikėtų atkreipti dėmesį į įkrovimo infrastruktūros plėtrą: daugiau stotelių ir greitųjų krovimo taškų didina įperkamumą ir komfortą. Lietuvoje pastebima, kad modelių įvairovė auga, tačiau kainų lygis ir toliau lemia pasirinkimus — kompaktiški miestiniai elektromobiliai dažnai yra patraukliausias pasirinkimas dėl kainos ir praktiškumo.
Techninės savybės, dizainas ir našumas
Renkantis EV Lietuvoje pirkėjai dažniau žiūri į realų nuvažiuojamą atstumą, įkrovimo greitį ir baterijos garantiją. Dizainas bei interjero kokybė svarbūs miesto vairuotojams Vilniuje, o verslininkai ir komunalinių paslaugų atstovai vertina krovininių elektromobilių talpą ir eksploatacijos sąnaudas. Europoje matoma tendencija — ilgų nuotolių modeliai populiarėja, bet Lietuvoje dar dominuoja praktiški miesto ir šeimos segmentai.
Rinkos pozicija ir palyginimai su Europa
Lietuvos automobilių rinka sparčiai adaptuojasi prie europinių tendencijų, tačiau pasilikus investicijoms į infrastruktūrą ir aiškioms mokesčių bei paskatų politikoms EV rinkos plėtra galėtų būti dar spartesnė. Palyginti su Vakarų Europa, Lietuvoje kainos dažnai yra konkurencingos dėl mažesnės pasiūlos ir importo maržų, o populiarumas tarp jaunesnių vairuotojų auga dėl eksploatacinių kaštų pranašumų.
Apibendrinimas
Lapkritį užfiksuotas 1 697 naujų elektromobilių prieaugis ir daugiau nei 42 tūkst. registruotų keleivinių EV rodo, kad Lietuva stipriai juda link elektrinės mobilumo ateities. Vairuotojams Lietuvoje verta stebėti modelių prieinamumą, įkrovimo galimybes Vilniuje ir Kaune bei kainų dinamiką Lietuvos automobilių rinkoje.
Šaltinis: madeinvilnius
Palikite komentarą