3 Minutės
1971 metų Pontiac Firebird išlieka vienu ryškiausių Amerikos „muscle car“ automobilių, turinčiu savitą istoriją. Šis modelis tapo dar retesnis po 1970 metų General Motors streiko – dėl gamybos sutrikimų buvo pagaminta tik apie 53 000 vienetų, todėl išlikusios mašinos ypač vertinamos klasikinių Pontiac ir „muscle car“ kolekcininkų. Daugiausiai parduota Esprit ir pagrindinių Firebird versijų, tačiau legendinės Trans Am modifikacijos buvo pagaminta tik 2 116 egzempliorių, palyginus su milžinišku populiarumu vėlesniais metais – pavyzdžiui, 1979-aisiais jų parduota net daugiau nei 117 000 per dešimties metų jubiliejų.
Unikali šio 1971 Firebird savybė – po variklio dangčiu tūnantis galingas big-block variklis, paimtas iš 1968 metų Pontiac GTO. Originaliame Trans Am 1971 metais buvo montuojamas vertinamas 455ci HO V8 variklis, išvystantis 305 grynų arklio galių. Šio automobilio savininkas nusprendė pradėti ambicingą restauraciją ir variklį atnaujino, akcentuodamas didesnę galią ir autentišką amerikietiško V8 skambesį, siekdamas padidinti „muscle car“ savybes.
Nors tikslūs techniniai duomenys apie variklio keitimą ar patobulinimus nėra išsamiai nurodyti, pardavėjas patvirtina, jog GTO variklis veikia ir užsiveda. Tai suteikia vilties tiems, kurie nori patys prisidėti prie mechaninės restauracijos. Visgi, visiems rimtai besidomintiems rekomenduojama apžiūrėti automobilį gyvai, norint tiksliai įvertinti atliktus darbus ir esamą jėgos agregatų būklę.
Kėbulas atrodo gana tvirtas, kaip tokio amžiaus automobiliui, o rūdys daugiausia matomos tik keliuose apatinės kėbulo dalyse. Tačiau būsimi restauratoriai turėtų būti pasiruošę netikėtumams – grindų, bagažinės dugno ar važiuoklės vietos gali būti palikusios defektų po ilgų prastovų.
Išorėje Firebird išlaiko savo išskirtinį siluetą, tačiau interjeras laukia rimto atnaujinimo. Salonas išardytas, trūksta durelių apmušalų ir prietaisų skydo, todėl pagrindinis restauracijos darbas teks salono atkūrimui. Dalis atsarginių detalių saugomos automobilio viduje, tad verta pasidomėti detalių komplektacija susisiekus su pardavėju.
Retas 1971 Firebird kėbulas ir įspūdingas GTO big-block variklis šį automobilį daro itin patrauklų „muscle car“ entuziastams bei Pontiac kolekcionieriams. Žinoma, automobilis nėra paruoštas eksploatacijai – jam būtinas transportavimas platforma – tačiau su patrauklia 3 000 JAV dolerių kaina šis unikalus projektas gali tapti vertingu radiniu tikram entuziastui.
Palyginus su kitais analogiškais restauracijos projektais, ribota šio modelio gamyba ir vertingas variklio pakeitimas šį Firebird išskiria iš kitų rinkoje esančių variantų. Tai ideali galimybė tiems, kurie nori atkurti JAV automobilių istorijos dalelę savo rankomis.
Jei ieškote autentiško projekto su legendinio „muscle car“ paveldu ir įdomia praeitimi, 1971 metų Pontiac Firebird gali tapti iššūkiu, kurio ieškote. Klasikinės linijos, garsus GTO big-block variklis ir protinga kaina atspindi dabartinį automobilio būklės lygį – šis „muscle car“ laukia tikro entuziasto, pasiruošusio jį atgaivinti ir grąžinti į buvusią šlovę.
Šaltinis: autoevolution

Komentarai