5 Minutės
Gimsta legenda: Chevrolet Impala kilimas
Nuo pat debiuto 1958 metais, Chevrolet Impala tapo išskirtiniu Amerikos automobilių inžinerijos pavyzdžiu. Savo pavadinimą gavęs nuo greitos Afrikos antilopės, Impala greitai išsivystė iš prabangaus Bel Air apdailos į pagrindinį Chevrolet pilno dydžio modelį. Jau 1963 metais Impala buvo žinoma kaip stiliaus, našumo ir masinio populiarumo simbolis – tų metų gamyba viršijo net 832 000 vienetų.
Super Sport (SS) ženklelis: daugiau nei tik išvaizda
1961 metais pristatytas Super Sport (SS) paketas pakėlė Impala į raumenų automobilių elitą. Nors pradžioje pagaminti vos 453 SS komplektacijos automobiliai, pagrindinis jų akcentas buvo našumas. Jau 1962-aisiais SS tapo atskira pakuote ir buvo siūlomas tiek kaip kupė, tiek kaip kabrioletas. Ši sportinė apdaila greitai susilaukė ištikimos gerbėjų bazės ir pavertė didelį Chevrolet automobilį tikru gatvės priešininku.
Našumo patobulinimai, pakeitę žaidimą
Vos už 53,80 JAV dolerio kainavęs SS paketas siūlė ne tik išskirtinius dizaino elementus: unikalias skardines, ypatingus ženkliukus, dekoratyvinę apdailą bei kaušelio tipo sėdynes su centrine konsole. Tačiau esminiai patobulinimai slypėjo po kėbulu – sustiprinta pakaba su kietesnėmis spyruoklėmis ir standesniais amortizatoriais ženkliai pagerino valdymą. Automobilyje integruota vairo stiprintuvas, galingi stabdžiai su metalinėmis trinkelėmis, stulpelyje montuojamas takometras bei legendinė keleivio atramos rankena papildė šį galingą paketą.
409 V8: Raumenų automobilio simbolio gimimas
Chevrolet 1958 metais pradėjo didelių variklių erą su 348 V8, tačiau tik 409 kubinių colių V8, pristatytas kartu su SS 1961 m., iš tiesų pakeitė lūkesčius. Šis Turbo Fire V8 debiutavo su 360 arklio galių, kurią užtikrino vienas Carter AFB keturių kamerų karbiuratorius, kietieji fiksatoriai, kaltinis plieninis alkūninis velenas ir speciali degimo kamera. Agresybus 11,25:1 kompresijos santykis reikalavo keturių pavarų mechaninės transmisijos.
1962 metais 409 variklis gavo patobulinimą – dvigubi karbiuratoriai padidino galią iki legendinių 409 arklio galių, kas pelnė šiam varikliui kultinį statusą tarp raumenų automobilių gerbėjų. SS modelių gamyba šoktelėjo virš 99 000, atskleidžiant augančią V8 varomų amerikietiškų automobilių paklausą. 1963-iais buvo prieinamos ir kupė, ir kabrioleto versijos, tačiau tik labai maža jų dalis galėjo pasigirti 409 varikliu su keturių pavarų pavarų dėže.
Itin reti pagal skaičius
Iš 16 902 Chevrolet su 409 varikliu 1963 metais, tik apie 1 200 Impala turėjo geidžiamą 409/4-pavarų derinį. Aprašomas sidabrinis-mėlynas kabrioletas – tikra retenybė tarp klasikinių Chevrolet. Tų metų 409 variklis buvo siūlomas trijose versijose: 340 AG hidraulinio paskirstymo, 400 AG su kietuoju paskirstymu ir vienu karbiuratoriumi bei galingiausias 425 AG su dviem karbiuratoriais.
Nors 409 variklis liko gamoje 1964 m. (su 400 ir 425 AG versijomis), 1965 jis buvo pakeistas nauju 396 big-block varikliu. Baigiamaisiais 409 metais buvo pagaminti tik 2 828 tokie varikliai, pabrėžiant 1960-ųjų pradžios 409 Impala modelių retumą.
Techninės charakteristikos: kas daro šį Impala SS ypatingą
Šiame pristatomame Impala SS, kaip nurodo pardavėjas Corvette Mike, – tai skaičiais atitinkantis kabrioletas iš garsios Don Fezell kolekcijos. Po variklio dangčiu slypi gamyklinis 409 big-block V8 (340 AG), suderintas su geidžiama keturių pavarų mechanine dėže. Automobilyje įrengta vairo ir stabdžių stiprintuvai, Posi-Traction galinė ašis geresniam sukibimui bei elektra valdoma stogo sistema.
Išorėje žavi ikoniškas Sidabrinis-Mėlynas dažymas, harmoningai derantis su mėlynu salonu ir pabrėžiantis SS nesenstančias linijas. Atverčiamas stogas veikia idealiai, kaip buvo numatyta Chevrolet inžinierių, o kruopščiai dokumentuotas originalumas suteikia ypatingą vertę kolekcininkams.
Dizainas ir salonas
Įžengę į saloną pasitinka kruopščiai restauruota mėlyna erdvė su tik SS skirtomis bucket tipo sėdynėmis ir centrine konsole. Instrumentų skydelis su originaliu stulpelyje montuojamu takometru leidžia vairuotojui valdyti kiekvieną judesį. Chromuoti akcentai ir išskirtiniai SS ženklais primena raumenų eros charakterį, o apdailos kokybė iliustruoja Chevrolet orientaciją į komfortą ir prabangą.
Važiavimo patirtis
Legendinis 409 V8 su keturių pavarų dėže šiam Impala SS suteikia išskirtinį vairavimo malonumą, retą tokio dydžio automobiliui. Galingas sukimo momentas, jautrus akceleratorius ir klasikinių raumenų automobilių sankaba bei pavarų perjungimo pojūtis sukuria nepamirštamą įspūdį kiekviename kilometre. Patobulinta pakaba bei stiprintuvai garantuoja netikėtai judrų ir komfortišką važiavimą – galia ir patogumas eina kartu.
Retumas rinkoje ir vertė
Vos 54,524 mylias nuvažiavęs ir pilnai dokumentuotas šis 1963 metų Chevrolet Impala SS kabrioletas išlieka vienu trokštamiausių klasikinių automobilių. Tokios būklės automobiliai dažnai pasiekia šešiaženklę vertę kolekcininkų rinkoje. 2024 m. lapkritį identiškas modelis aukcione buvo parduotas už 110 000 JAV dolerių, o galutinė sandorio suma su mokesčiais artėjo prie 121 000 JAV dolerių.
Don Fezell palikimas
Buvęs savininkas Don Fezell yra plačiai žinomas amerikietiškų raumenų automobilių istorikų tarpe. Pensilvanijoje gyvenantis kolekcininkas ir lenktynininkas garsėjo originaliais ir išskirtiniais raumenų eros automobiliais – Z-11, Camaro, Cobra Jets, Thunderbolts, Mopar lengvasvoriai bei Pontiac Super Duty modeliais. Jo automobiliai buvo žinomi dėl autentiškumo bei nepaprasto originalumo, o būtent Don Fezell indėlis prisidėjo prie kylančios rinkos vertės gerai išsaugotiems ir autentiškiems raumenų automobiliams.
Nors didžioji dalis Fezell kolekcijos buvo parduota Mecum aukcione 2017 metais, ši išskirtinė Impala liko viena svarbiausių. Kiekvienas gamyklinis raumenų automobilis tapo riedančiu paminklu tokiems kolekcininkams kaip Fezell, įvertinusiems ne tik materialinę, bet ir kultūrinę jų svarbą.
Lyginimas ir baigiamosios mintys
Tarp klasikinių pilno dydžio raumenų automobilių 1963 metų Chevrolet Impala SS kabrioletas su 409 V8 ir keturių pavarų dėže išsiskiria galingumo, prabangos ir riboto leidimo deriniu. Kiti tuo laikotarpiu gaminti GM automobiliai, tokie kaip Pontiac Grand Prix ar Buick Wildcat, negalėjo prilygti Impala prestižo ir našumo sintezei. Išskyrus retus Mopar ar Ford Galaxie, joks kitas modelis neturėjo tokios traukos kolekcininkų tarpe.
1963 metų Impala SS išlieka amerikietiškų raumenų aukso amžiaus etalonu: pilno dydžio, komfortiškas kabrioletas, galintis pranokti sportinius automobilius drago trasoje. Ieškantiems 1960-ųjų JAV automobilizmo simbolio ir prasmės, tik nedaugelis gali prilygti šiam išskirtiniam super sport klasikui.
Šaltinis: autoevolution

Komentarai