1968 metų Plymouth Road Runner Hemi – Amerikietiško raumenų automobilio legenda | Pedal - Automobilių naujienos, apžvalgos ir technologijos Lietuvoje
1968 metų Plymouth Road Runner Hemi – Amerikietiško raumenų automobilio legenda

1968 metų Plymouth Road Runner Hemi – Amerikietiško raumenų automobilio legenda

2025-07-25
0 Komentarai Aistė Petrauskaitė

5 Minutės

Įžanga: 1968 metų Plymouth Road Runner Hemi legenda

Nedaugelis automobilių taip įtaigiai įkūnija Amerikos raumenų automobilių aukso amžių kaip 1968-ųjų Plymouth Road Runner. Šis modelis, vertinamas tarp Mopar entuziastų, garsus ne tik žymiu 426 Hemi V8 varikliu, bet ir savita istorija bei charakteriu. Unikalus žemas ridos rodiklis, muziejinės kokybės išlaikymas ir stipri perspektyva kolekcininkų rinkoje garantuoja šio Mopar raumenų automobilio išliekamąją vertę.

Raumenų automobilio simbolio gimimas

1968 metais pristatytas Plymouth Road Runner buvo sukurtas siekiant pasiūlyti prieinamą sportinį automobilį plačiam pirkėjų ratui. Tačiau užsakytas su legendiniu 426 kubinių colių Hemi V8, šis modelis išsiskyrė net tarp galingiausių raumenų automobilių. Tarp visų 1966–1971 metais gamintų B ir E kėbulo Mopar raumenų automobilių su Hemi, kas penktas buvo Road Runner, taip įtvirtinant modelio vietą tarp Chrysler pasididžiavimo ženklų.

Road Runner sėkmė buvo akimirksniu pastebima – debiutuodamas jis tapo pirmuoju modeliu, kurio per metus parduota daugiau nei 1 000 automobilių su Hemi varikliu. Tai buvo įspūdingas pasiekimas naujai vardą rinkoje įsitvirtinusiam modeliui.

Aukcionų istorija ir kilmė

Vienas ypatingas 1968 metų Road Runner neseniai sulaukė daug dėmesio, McCormick’s Palm Springs Classic Car Auctions aukcione parduotas už 127 500 JAV dolerių. Šiai kainai pagrindą suteikė išskirtinė restauracija, istorinis autentiškumas bei buvimas Floyd Garrett's Muscle Car Museum kolekcijoje – vietos, vertinamos tarp raumenų automobilių gerbėjų. Garrett muziejaus vardas pabrėžia automobilio retumą ir puikų išsaugojimą, o šis Road Runner yra puikus to pavyzdys.

Po muziejaus uždarymo 2021 metų spalį, automobilis rado naują savininką, atidarydamas dar vieną įsimintiną skyrių jo istorijoje. Anksčiau, 2019-aisiais, jis jau buvo pasiūlytas Mecum Kissimmee aukcione, bet tuomet liko neparduotas, nors už jį buvo pasiūlyta 70 000 dolerių. Toks aukcionų kelias parodo didėjantį susidomėjimą ir augančias Hemi Mopar klasikinių automobilių vertes šiuolaikinėje rinkoje.

Itin reti techniniai duomenys ir restauracija

Nedidelė gamyba – didelis poveikis

Iš 1019 Hemi variklį turėjusių 1968 metų Road Runner, tik 435 buvo komplektuojami su itin geidžiama keturių pavarų mechanine pavarų dėže. Šis automobilis priklauso būtent tam ypatingam ratui, todėl ypač vertinamas tarp kolekcininkų.

Rotacinė restauracija

Automobilį ilgainiui atnaujino dviejų metų trukmės, detali rotacinė restauracija, grąžinusi originalią išvaizdą ir funkcionalumą. Ryškiai mėlyna metalizuota dažų danga išryškina autentiškas detales: tachometrą, lietaus juosteles ir šonines apdailas, kairės pusės nuotolinio valdymo veidrodėlį bei laikmečio AM radiją. Pagamintas 1967 m. rugsėjo 12 d., tai ankstyvas „post coupe“ modelis, išsiskiriantis B statramsčio kėbulo konstrukcija – skirtumu nuo vėlesnių, be statramsčio „hardtop“ modelių.

Galia ir inžineriniai akcentai

Šio 1968 metų Road Runner širdis – legendinis 426 Hemi V8. Sukurtas NASCAR lenktynėms, jis oficialiai buvo nuvertintas – deklaruojama 425 AG ir net 490 lb-ft sukimo momentas. Su dviem keturių kamberių karbiuratoriais ir 10.25:1 kompresija, Hemi išlieka raumenų automobilių etalonu.

Suporuotas su tvirta A833 keturių pavarų mechanine dėže ir laikotarpio Dana 60 galine ašimi (3.54 santykis), šis modelis pasižymi staigiu greitėjimu ir išskirtiniu, raumenų automobiliams būdingu išmetimo garsu.

Stilius ir dizainas – funkcionalu, bet išraiškinga

Plymouth kūrėjai Road Runner modeliui pirmenybę teikė našumui, atsisakė prabangių priedų, tačiau ryškūs metaliniai dažai, agresyvi laikysena ir garsinis „beep beep“ signalas išskyrė šį modelį iš kitų. „Post coupe“ modeliai su B statramsčiu vėliau papildė be statramsčių „hardtop“, kurių žemesnės linijos ir atsidarantys langai suteikė atviresnę erdvę.

Vertė, kolekcinė reikšmė ir rinka šiandien

Plymouth Road Runner pradžioje buvo reklamuojamas kaip ekonomiškas raumenų automobilis, tačiau pasirinkus Hemi variklį kaina iškart pavirto prabangiu našumo simboliu. Hemi variklio papildoma kaina siekė 714 dolerių – didelę sumą XX amžiaus 7-ajame dešimtmetyje. Vis dėlto Road Runner buvo labai paklausus – 1968 metais jų pardavimai perkopė net dvigubai viršytą gamintojo prognozę.

Hemi Road Runner populiarumą šiandien liudija rinkos tendencijos. Pagal neseniai vykusių aukcionų duomenis, restauruoti, su autentiškais numeriais, 1968–1970 metų Hemi Road Runner gali kainuoti iki 166 000 JAV dolerių. Nors ne originalių, bet kruopščiai restauruotų modelių kainos, priklausomai nuo istorijos ir autentiškumo, siekia 105 000–135 000 dolerių. Palm Springs pardavimo sandoris už 127 500 dolerių atitinka muzejinės būklės, bet ne visiškai originaliems Hemi Road Runner kainų lygį.

Paslaptingai maža rida

Vienas įdomus šio Road Runner aspektas – originali 4 522 mylių rida, neįprastai maža daugiau nei penkiasdešimt metų skaičiuojančiam automobiliui. Šis rodiklis, užfiksuotas parduodant automobilį privačiam pardavėjui 2022 m., kelia klausimų dėl jo eksploatacijos, išsaugojimo ar restauravimo proceso. Nors variklis, pavarų dėžė ir galinė ašis nėra autentiški pagal numerius, jų laikotarpio tinkamumas stiprina automobilio vertę kaip aukštos klasės, važiuoti paruošto kolekcinio modelio.

Palyginimai ir konkurencija

1968 metais Road Runner varžėsi ne tik su kitomis Mopar legendomis, pavyzdžiui, GTX, bet ir su galingais Ford bei Chevrolet raumenų automobiliais. Road Runner išskyrė Hemi variklio galia, išskirtinis dizainas ir patraukli, jaunimui prieinama kaina.

Dauguma pirkėjų rinkosi bazinį 383 V8 (335 AG), kuris taip pat siūlė gerą dinamiką, tačiau Hemi variantas pavertė Road Runner tikru gatvių ir lenktynių trasos lyderiu – nuo kuklaus pradžios iki nevaldomos amerikietiškos galios simbolio.

1968 metų Road Runner Hemi žavesys šiandien

Nuo debiuto iki dabartinės aukštos kolekcinės vertės – 1968 metų Plymouth Road Runner Hemi ir šiandien išlieka legendiniu Amerikos raumenų automobiliu. Kaip parodų laureatas, muziejaus eksponatas ar išskirtinis pirkimo radinys aukcione, Hemi Road Runner ir toliau žavi automobilių gerbėjus visame pasaulyje.

Norintys detaliau susipažinti su šiuo išskirtiniu Hemi Mopar automobiliu, kviečiami peržiūrėti CARFINDER vaizdo reportažą iš Palm Springs aukciono – tinkamą duoklę vienam įsimintiniausių raumenų automobilių istorijoje.

Šaltinis: autoevolution

Sveiki! Esu Aistė ir automobiliai – mano kasdienė aistra. Seku naujausias automobilių naujienas, modelių premjeras ir džiaugiuosi galėdama dalytis jomis su jumis. Tikiu, kad gera informacija padeda pa

Komentarai

Palikite komentarą