3 Minutės
Mitsubishi Motors atsitraukia iš Kinijos automobilių rinkos
Mitsubishi Motors Corporation oficialiai baigė veiklą Kinijos automobilių gamybos sektoriuje, nutraukusi bendrą įmonę su „Shenyang Aerospace Mitsubishi Engine Manufacturing Ltd.“. Šis strateginis žingsnis žymi paskutinį Mitsubishi pasitraukimo iš Kinijos, kurioje automobilių rinka greitai orientuojasi į elektromobilius ir naujas energetines technologijas, etapą.
Ilgalaikės partnerystės pabaiga
Bendra įmonė „Shenyang Aerospace Mitsubishi“ nuo įkūrimo 1997 m. rugpjūtį buvo vienas svarbiausių Mitsubishi veiklos Kinijoje elementų. Daugiau nei dvidešimtmetį gamykla gamino aukštos kokybės variklius Mitsubishi automobiliams ir vietiniams prekių ženklams, prisidėdama prie automobilių surinkimo Kinijoje ir tiekdama pagrindines jėgaines šalies gamintojams. Veikla pradėjo 1998 m., o tai leido Mitsubishi stiprinti savo pozicijas konkurencingoje Kinijos automobilių rinkoje.
Visgi nuo 2025 m. liepos 2 d. bendra įmonė pervadinta į „Shenyang Guoqing Power Technology Co., Ltd.“; Mitsubishi Motors ir Mitsubishi Corporation tapo nebepartneriais. Oficialiai pranešta, kad sprendimą lėmė sparčiai besikeičianti Kinijos automobilių pramonė, ypač elektrinių ir naujos kartos automobilių (NEV) augimas, dėl kurio teko pertvarkyti gamybos strategiją ir pasitraukti iš vietinės gamybos.
Mitsubishi kelias Kinijoje
Mitsubishi žengė į Kinijos automobilių rinką dar 1973 metais, eksportuodama vidutinės klasės sunkvežimius. Sparčiai plėsdama įtaką, iki 2000-ųjų pradžios jos variklių gamybos įmonės aprūpino apie 30 % visų vietoje surenkamų automobilių. Bėgant metams, užmegztos partnerystės su tokiais pramonės gigantais kaip Guangzhou Automobile Group (GAC), o 2012 m. įkurta „GAC Mitsubishi“ su 50:30:20 savininkų struktūra (GAC, Mitsubishi Motors, Mitsubishi Corporation).
Šios bendros įmonės sėkmė pasiekė aukštumų 2018 m., kai pardavimas išaugo iki 144 000 automobilių – didžiąją dalį pardavimų sudarė Outlander miesto visureigis (105 600 vienetų). Tačiau stiprėjant vietinei elektromobilių rinkai ir mažėjant vidaus degimo variklius turinčių automobilių paklausai, Mitsubishi pardavimai krenta iki 33 600 automobilių 2022 m.
GAC Mitsubishi: nuo sėkmės iki uždarymo
2023 m. kovo 31 d. finansiniai rodikliai rodė, kad „GAC Mitsubishi“ turėjo 4,198 mlrd. juanių (apie 582 mln. USD) aktyvų, tačiau skolos siekė 5,613 mlrd. juanių (778 mln. USD), todėl įmonės grynoji vertė tapo neigiama. 2023 m. spalį paskelbta apie gamybos nutraukimą Kinijoje ir struktūros pertvarką. GAC perėmė visą bendrovę, o esamoje gamykloje nuo 2024 m. birželio pradėta gaminti Aion elektromobilius.
Rinkos tendencijos ir pasaulio gamintojų iššūkiai
Mitsubishi pasitraukimas atspindi platesnes problemas, su kuriomis susiduria tarptautiniai automobilių gamintojai šiuo metu ypač konkurencingoje ir sparčiai elektrifikuojamoje Kinijos rinkoje. Vietiniai elektromobilių gamintojai, tokie kaip BYD ar Tesla su lokalizuota gamyba, yra tapę lyderiais. Kiti bendri gamybos projektai – pavyzdžiui, GAC-FCA – taip pat patiria sunkumų, rodydami, kad tradiciniams gamintojams vis sunkiau išlaikyti pozicijas, nes Kinijos prekių ženklai žengia priekyje su išmaniomis elektromobilių technologijomis.
Modelių palikimas ir rinkos permainos
Nors Mitsubishi tokie modeliai kaip Outlander miesto visureigis garsėjo patikimais varikliais, universalumu ir našumu savo klasėje, jie nesugebėjo konkuruoti su inovatyvias elektros ir hibridines technologijas įvaldžiusiais Kinijos bei užsienio gamintojais. Tokie pokyčiai rodo ne tik vartotojų norą rinktis ekologiškesnes transporto priemones, bet ir visos pramonės prisitaikymo būtinybę.
Analitikai pabrėžia, kad Kinijos automobilių rinka šiandien tapo ypač dinamiška elektromobilių inovacijų platforma, kurioje tradiciniai gamintojai susiduria su rimta konkurencija iš vietinių lyderių ir pasaulinių žaidėjų, taikančių pažangias strategijas.
Išvados
Visavertis Mitsubishi Motors pasitraukimas iš Kinijos yra svarbus pasaulinės automobilių pramonės raidos ženklas. Ši situacija tampa pamoka kitiems užsienio gamintojams, susiduriantiems su didžiausios ir sparčiausiai besikeičiančios pasaulio automobilių rinkos realijomis. Kadangi prioritetas atitenka elektromobiliams ir novatoriškiems energetiniams sprendimams, tik patys lankstiausi ir kūrybiškiausi gamintojai išliks konkurencingi.
Šaltinis: carnewschina

Komentarai