Didžiųjų Amerikos visureigių palikimas: legendinis 1979-ųjų Plymouth Trail Duster | Pedal - Automobilių naujienos, apžvalgos ir technologijos Lietuvoje
Didžiųjų Amerikos visureigių palikimas: legendinis 1979-ųjų Plymouth Trail Duster

Didžiųjų Amerikos visureigių palikimas: legendinis 1979-ųjų Plymouth Trail Duster

2025-07-25
0 Komentarai Aistė Petrauskaitė

6 Minutės

Didžiųjų Amerikos visureigių palikimas: legendinis 1979-ųjų Plymouth Trail Duster

Kalbant apie klasikinius amerikietiškus visureigius (SUV), dažnai susidaro įspūdis, jog šie įspūdingi automobiliai tapo kultūros simboliu tik pastaraisiais dešimtmečiais. Tiesa tokia, kad tvirti ir dideli 4x4 visureigiai JAV automobilių pasaulyje matomi jau nuo tada, kai SUV mada dar tik brendo 9-ajame dešimtmetyje. Tarp šių legendų — retas modelis Plymouth Trail Duster iš 1979-ųjų. Tai unikalus badge engineering produktas, kuris, nors ir dalijasi pagrindą su Dodge Ramcharger, nešioja išskirtinį Plymouth ženklelį, glaudžiai susiedamas automobilį su Chrysler šeima. Tačiau šis egzempliorius – ne tik gerai išsilaikęs senolis, o moderniai atrestauruotas visureigis, kurio stilius puikiai dera su šiuolaikiniu galingu muscle car varikliu.

Plymouth visureigio pradžia: Trail Duster ištakos

Norėdami įvertinti Trail Duster unikalumą, turime sugrįžti į 1974 metus. Tuo metu JAV automobilių gamintojai susidūrė su griežtėjančiais taršos reikalavimais ir naftos krizės padariniais, tačiau dizaino ir inovacijų srityje buvo daug laisvės. Tuomet išpopuliarėjo badge engineering strategija – kai viena platforma naudota keliuose prekės ženkluose, ką Chrysler išnaudojo kurdama Trail Duster.

Panaudojus Ramcharger pagrindą, Chrysler pirmą kartą nuo Antrojo pasaulinio karo įsitraukė į visureigių rinką. Tačiau šis eksperimentas truko neilgai: Trail Duster nuvažinėjo tik vieną kartą ir buvo išimtas iš gamybos – Ramcharger buvo triskart populiaresnis. Iš viso sukurta mažiau nei 36 000 Trail Duster visureigių, kai tuo tarpu Ramcharger pagaminta virš 100 000. Todėl tai šiandien vienas rečiausių Mopar SUV ir tikra kolekcinė vertybė.

Klasikinės savybės: kuo Trail Duster buvo išskirtinis?

Nepaisant trumpos gamybos, Plymouth Trail Duster turėjo ne vieną vertą dėmesio bruožą, kuris išskyrė jį savo epochoje. Ir Trail Duster, ir Ramcharger galėjo pasigirti nuimamu metaliniu stogu – puiki galimybė mėgautis atviru oru, o kai kurie modeliai turėjo retą dealer sumontuotą drobinį stogą ieškantiems dar daugiau nuotykių.

Saloną puošė minkšti vinilo sėdynių apmušalai, funkcionali prietaisų panelė ir unikalus šešių papildomų prietaisų blokas – visa svarbiausia informacija, tačiau be tachometro. Turtingesne „Sport“ komplektacija siūlyta imituotos medienos apdaila ir pagerintos sėdynės, tarp kurių patogiai galėjo sėdėti trys keleiviai.

Po kapotu: originalūs Mopar varikliai

Pirmosios kartos Trail Duster visureigiai siūlė emblematiškus Chrysler V8 variklius. Pirkėjai galėjo rinktis patikimus 318 ir 360 kub. colių V8, o norintiems galios – 400 ar legendinį 440 kub. colių V8 variklį. Daugelis šių SUV turėjo tvirtą trijų pavarų Torqueflite automatą, išlaikant visureigio paprastumą. Pradiniai modeliai buvo komplektuojami su visais varomais ratais (full-time 4WD), vėliau atsirado selektyvios sistemos su stipriais mechaniniais blokavimo stebulėmis – būtinas sprendimas off-road entuziastams.

Retas ir kolekcinis: Trail Duster vertė šiandien

Turėti Plymouth Trail Duster šiais laikais reiškia įsigyti dalelę JAV automobilių istorijos. Skaičiuojama, kad išliko tik apie 10 proc. pagamintų modelių, todėl originalūs ar restauruoti egzemplioriai žavi visureigių ir Mopar kolekcininkus. Reta gamyba ir išskirtinė vieta Plymouth palikime pakėlė Trail Duster į išskirtinių amerikietiškų SUV gretas.

Modernus restomodas: Hellcat galia susitinka su klasika

Bremertone (Vašingtonas) įsikūrusi „Horsepower Northwest“ specializuojasi aukštos klasės Mopar restomoduose. Jų restauruotas 1979 Trail Duster yra puikus pavyzdys, kaip klasiką galima derinti su modernia muscle car inžinerija.

Visaapimanti restauracija: stiprybė ir našumas

Restomodą inžinieriai pradeda nuo nulio – Trail Duster nuardomas iki karkaso, kuris sustiprinamas naujomis metalo konstrukcijomis. Tai būtina, nes Hellcat variklis generuoja itin didelį sukimo momentą, todėl rėmas „dėžinamas“ ir sustiprinamas, kad neatsirastų korpuso sukimo.

Hellcat širdis po kapotu

Skirtingai nei daugelis restomodų, šis Trail Duster gavo 6,2 litro supercharged Hellcat V8 variklį (707 AG ir 881 Nm sukimo momentas). Vietoje senos trijų pavarų dėžės sumontuotas modernus NAG1 penkių greičių automatas, žinomas iš Jeep Wrangler, Grand Cherokee, Chrysler 300 ir kai kurių Mercedes-Benz. Visas jėgos perdavimo mazgas papildytas tvirtomis Dynatrac ašimis bei Atlas perdavimo dėže – kartu išlaikoma originalo dvasia, tačiau pasirūpinama, kad moderni galia būtų tinkamai valdoma tiek asfalto, tiek bekelės sąlygomis.

Išorė: retro įvaizdis su modernia kokybe

Restomodo Trail Duster išorė nudažyta įspūdingu atspalviu, balansuoja tarp raudonos ir rudos spalvų, puikiai atkuriant 1970-ųjų atmosferą. Chromuoti akcentai, autentiški ženklai ir laikmečio ratlankiai pabrėžia automobilio grožį tiek klasikinių automobilių susibūrimuose, tiek moderniuose custom renginiuose.

Salono meistrystė: klasikinė dvasia, šiuolaikinis komfortas

Salone – prabangūs kilimai, derantys prie išorės spalvos – tikra pagarbos duoklė Džimiui Carteriui ir disko šėlsmui, tačiau su šios dienos kokybe. Pavarų svirtis pakeista į Mopar stiliaus sukamąjį jungiklį, subtiliai įvedant šiuolaikinį patogumą ir išlaikant muscle car dvasią.

Sėdynės siuvinėtos spalvingomis horizontaliomis juostomis – detalė, kuri akimirksniu grąžina į 1970-uosius, tačiau palikti tokie paveldos elementai kaip originali užrakinama dėtuvė. Tachometro čia nėra – Hellcat V8 garsas suteikia visą grįžtamąjį ryšį, kurio reikia vairuotojui.

Našumo įspūdžiai: kaip važiuoja 707 AG klasikinis SUV

Su Hellcat varikliu šis Trail Duster restomodas tapo ne tik parodų eksponatu, bet ir tikru našumo monstru. Dabar jis gali akseleruoti greičiau už daugelį sportinių automobilių ir kartu išlaiko tvirtą bekelės charakterį dėl pilno varomų ratų, stiprių ašių bei tvirtos perdavimo dėžės.

Sustiprintas rėmas ir atnaujinta pakaba suteikia unikalią kontrolės pojūtį, retą tarp klasikinių visureigių. Ar tai būtų greitas kelias, ar akmenuota trasa – išmintingai integruota jėgos perdavimo sistema leidžia pajusti, ką gali tapti amerikietiškas klasikinis visureigis su pažangia inžinerija.

Lyginimas ir vieta rinkoje: Trail Duster šiandien

Amerikietiškų restomod SUV tarpe 1979 metų Plymouth Trail Duster išsiskiria. Tokie konkurentai kaip pirmos kartos Ford Bronco ar senieji Chevrolet Blazer atrestauruoti modeliai taip pat traukia dėmesį, tačiau reta Mopar kilmė ir Hellcat galia sukuria Trail Duster unikalumą.

Kai klasikinių SUV restomodų populiarumas sparčiai auga, tokie automobiliai kaip šis pabrėžia pilnos transformacijos vertę – nuosekli rėmo restauracija, pažangi inžinerija ir nesenstančio dizaino junginys. Trail Duster kolekcinė vertė ir išskirtinumas daro jį ne tik trokštamu eksponatu, bet ir automobilio svajone visiems Mopar bei klasikinių visureigių gerbėjams.

Kaina ir kolekcinis potencialas

Tokia plataus masto restomodo projektas – rimtas iššūkis ir investicija. Vien Hellcat jėgos agregatas kainuoja apie 30 000 dolerių, o papildomai reikia atsižvelgti į daugybę darbo valandų rėmo, elektronikos, salono, išorės atnaujinimui ir surinkimui bei reguliavimo inspekcijas. Galutinė suma gali siekti kelis šimtus tūkstančių dolerių. Tokia kokybė reikalauja laiko – „Horsepower Northwest“ prioritetą skiria tikslumui ir kokybei, todėl kiekvienas užsakymas – laukimo vertas projektas.

Išvados: Amerikietiškų restomod SUV ateitis

1979-ųjų Plymouth Trail Duster restomodas yra daugiau nei nostalgiškas duoklės ženklas – tai naujos kartos individualaus visureigio simbolis. Klasikinis dizainas, automobilių istorija ir pažangus našumas čia susijungia į vieną, iškeldami Mopar legendą į naują lygmenį. Tiems, kuriems rūpi automobilių inovacijos ir paveldas, šis Hellcat varikliu aprūpintas Trail Duster pademonstruoja, ką gali pasiekti klasikinio visureigio transformacija – tai bene įspūdingiausias, išskirtiniausias ir geidžiamiausias automobilis šiuolaikinėje klasikinių automobilių scenoje.

Šaltinis: autoevolution

Sveiki! Esu Aistė ir automobiliai – mano kasdienė aistra. Seku naujausias automobilių naujienas, modelių premjeras ir džiaugiuosi galėdama dalytis jomis su jumis. Tikiu, kad gera informacija padeda pa

Komentarai

Palikite komentarą