3 Minutės
Billas Gatesas ir neblėstanti aistra Porsche
Kalbant apie automobilių kolekcionavimą, retai kas gali prilygti Billo Gateso atkakliai kelionei siekiant įsigyti vieną rečiausių ir pažangiausių sportinių automobilių istorijoje – Porsche 959. Gerai žinomas dėl savo meilės Porsche markės automobiliams, Gatesas yra ne tik informacinių technologijų vizionierius, bet ir tikras automobilių entuziastas, kuris mėgsta vairuoti pats.
Legendos atvykimas: Porsche 959 Komfort
1988 metais, kai Porsche 959 buvo laikomas vienu geriausių sportinių automobilių pasaulyje, Billas Gatesas įsigijo savo Porsche 959 Komfort. Šis modelis išsiskyrė pažangiu 2,85 litro dviejų turbokompresorių, horizontaliu šešių cilindrų varikliu, kuris generavo net iki 450 arklio galių. Elektroniškai reguliuojama pakaba pasižymėjo išskirtiniu komfortu ir valdymu, o visų ratų pavara ir ištobulinta aerodinamika padėjo Porsche 959 tapti greičiausiu legaliu serijiniu automobiliu to meto gatvėse.
Išskirtinumas ir retumas
Porsche 959 buvo superautomobilis, kurio rinką iš karto paženklino išskirtinumas – jų pagaminta tik 337 vienetai. Šio modelio retumas ir inovacijos žavėjo kolekcininkus visame pasaulyje, todėl Porsche 959 tapo itin geidžiamu tokiems aistruoliams kaip Gatesas.
Amerikos iššūkis: ekologiniai ir saugumo reikalavimai
Nors Porsche 959 pelnė daug apdovanojimų, šiam modeliui patekimą į JAV rinką užkirto griežti Aplinkos apsaugos agentūros (EPA) išmetamų teršalų standartai bei Nacionalinės kelių eismo saugumo administracijos (NHTSA) saugumo reikalavimai. Kadangi 959 neatitiko federalinių JAV reikalavimų, dauguma šių automobilių buvo neleidžiami importuoti arba naikinami atvykus į JAV uostus.

Brangi priverstinė pertrauka: automobilio laikymas sandėlyje ir kasdienės baudos
Gateso svajonių Porsche ilgą laiką buvo laikomas Sietlo uoste. JAV muitinės pareigūnai nenorėjo sunaikinti automobilio, bet taip pat jo neišleido. Išeitis? Gatesui teko mokėti 28 JAV dolerių už kiekvieną dieną, kol automobilis buvo sandėliuojamas – ši bauda tęsėsi neįtikėtinus 13 metų ir iš viso siekė daugiau nei 133 000 dolerių. Tai buvo daugiau nei pusė pradinės automobilio kainos (225 000 JAV dolerių), tačiau Gatesas neprarado vilties ir nesitraukė nuo savo tikslo.
Lūžio taškas: „Show and Display“ taisyklė
Atsikvėpti Gatesas galėjo tik 1999 metais, kai buvo įvestas federalinis „Show and Display“ įstatymas. Remiantis šia nuostata, istoriškai ar technologiškai reikšmingiems automobiliams, neatitinkantiems JAV standartų, buvo leista ribotai įvažiuoti į šalį. Pagal naujus reikalavimus, tokiais automobiliais buvo leidžiama nuvažiuoti iki 2500 mylių per metus, daugiausia parodose ar kolekcininkų renginiuose.
Išsipildžiusi svajonė ir išliekanti vertė
Įsigaliojus šiam įstatymui, Billas Gatesas 2001 metais pagaliau galėjo atgauti savo ilgai lauktą Porsche 959. Šiandien Porsche 959 laikomas tikra klasikinio superautomobilio ikona, trokštama kolekcininkų ir automobilių investuotojų visame pasaulyje. Nors Gatesui šis automobilis kainavo kantrybės ir baudos išlaidas, jo atkaklumas palengvino kelią kitiems automobilių entuziastams, siekiantiems legaliai įsivežti retus ir ikoniškus automobilius. Šiuo metu Porsche 959 kaina aukcionuose gali siekti 1,5 milijono JAV dolerių ar daugiau, atspindėdama modelio išskirtinumą rinkoje.
Porsche 959 – superautomobilių istorijos etalonas
Porsche 959 legendą kuria inovatyvi technologija, retumas ir išskirtinis vairavimo malonumas. Lyginant su kitais superautomobiliais, net ir po daugelio metų dažnai išskiriamas 959 visų varomųjų ratų sprendimas bei turbokompresorius, lemiančios permainas automobilių pramonėje. Visiems, aistringai žavintiems automobilių pažanga ir išskirtinumu, Billo Gateso ir jo Porsche 959 istorija yra puikus pavyzdys, ką reiškia tikra automobilinė aistra.
Šaltinis: autoevolution

Komentarai