Didžiųjų Kinijos elektromobilių gamintojų dvikova socialiniuose tinkluose: Li Auto i8 prieš Onvo L90 gandus | Pedal - Automobilių naujienos, apžvalgos ir technologijos Lietuvoje
Didžiųjų Kinijos elektromobilių gamintojų dvikova socialiniuose tinkluose: Li Auto i8 prieš Onvo L90 gandus

Didžiųjų Kinijos elektromobilių gamintojų dvikova socialiniuose tinkluose: Li Auto i8 prieš Onvo L90 gandus

2025-07-26
0 Komentarai Aistė Petrauskaitė

4 Minutės

EV gigantų socialinių tinklų akistata dėl Li Auto i8 gandų

Tarp dviejų stipriausių Kinijos elektromobilių gamintojų – Nio valdomo Onvo prekių ženklo ir Li Auto – kilo didelio dėmesio sulaukęs konfliktas. Ginčas prasidėjo tada, kai internete pasirodė gandai, esą Onvo skleidė klaidinančią informaciją apie netrukus pasirodysiantį visiškai elektrinį Li Auto SUV – Li Auto i8. Situacija sparčiai paaštrėjo, pritraukdama automobilių industrijos ir elektromobilių bendruomenės dėmesį.

Kaip kilo ginčas

Liepos 24 d. Li Auto viceprezidentas Liu Jie socialiniuose tinkluose pasidalijo ekrano nuotrauka, kurioje užsimenama apie galimą šmeižto kampaniją prieš netrukus oficialiai debiutuosiantį Li Auto i8 – talpų, šešiavietį elektrinį SUV. Liu įraše buvo kalbama apie „juodąjį PR“, siekiantį pakenkti i8 modeliui lyginant jį su Onvo L90. Atsakydamas, Onvo prezidentas Shen Fei įsitraukė į diskusiją ir paragino visas pretenzijas pateikti pareigūnams. Vieša šių vadovų nuomonių konfrontacija, papildyta Shen Fei pasidalintu tinklaraščio įrašu, kuris gandus siejo su Li Auto vidaus grupe, dar labiau paskatino spekuliacijas tarp elektromobilių entuziastų bei šios srities stebėtojų.

Vadovų reakcijos ir oficialūs pareiškimai

Liepos 26 d. Onvo vadovas Shen Fei tiesiogiai kreipėsi į auditoriją per populiarią „Weibo“ platformą: „Patvirtinta, kad gandai nebuvo pradėti Onvo. Kadangi tiesa paaiškėjo, manau, jog Liu Jie turėtų viešai atsiprašyti Onvo ir visų Nio vartotojų, kad šis nesusipratimas būtų išspręstas, o vadovai parodytų tikrą lyderystę.“

Viralinis bandomojo važiavimo įrašas ir jo paneigimas

Didžioji dalis šio ginčo kilo dėl internete išplitusio anoniminio vartotojo komentaro, kuriame teigta, jog asmuo išbandė tiek Li Auto i8, tiek Onvo L90. Įraše i8 buvo kritikuojamas dėl prastos važiavimo kokybės – aprašytas kaip „svyruojantis tarsi valtis“ – o Onvo L90 išskirtas už stabilumą, erdvumą ir patogias sėdynes. Anonimas taip pat tvirtino, kad i8 pagalbinės vairavimo sistemos veikia nepakankamai gerai, esą net vos išvengta eismo įvykio.

Vis dėlto, liepos 26 d. situacija pasisuko netikėta linkme – tas pats autorius viešai atsiėmė savo žodžius, paskelbdamas įrašą „Paaiškinimas“. Jame jis pripažino, kad visa bandomojo važiavimo istorija buvo išgalvota. Anot autoriaus, jis tiesiog norėjo patikrinti, ar „interneto trolių armijos“ sąmoningai lygina abu elektromobilius, siekdamos sukelti ginčą. „Norėjau tik sukelti reakciją ir vėliau ištrinti įrašą. Nenumaniau, kad tai peraugs į viešą diskusiją tarp vadovų ir suaktyvins bendruomenes,“ – aiškino autorius, prisistatęs kaip tiek Nio ET7, tiek Li Auto L9 savininkas. Jis pabrėžė vertinantis abu elektromobilių prekės ženklus, nesivaikantis naudos ar tikslingai siekęs kompromituoti vieną iš gamintojų.

Nauji elektriniai SUV: Li Auto i8 ir Onvo L90 kainos bei pristatymo datos

Šio ginčo laikas itin aktualus, nes abi markės ruošiasi naujų modelių premjeroms. Li Auto i8 – erdvus, trijų eilių, šešių vietų visiškai elektrinis SUV, orientuotas į šeimas, kurioms svarbus universalumas, komfortas ir pažangios EV technologijos. Modelio kaina svyruos tarp 350 000 ir 400 000 juanių (apie 48 200–55 000 JAV dolerių), jau vyksta išankstiniai užsakymai, o oficialus pristatymas numatytas liepos 29 d.

Tuo tarpu Onvo L90 taip pat susilaukė nemažo susidomėjimo elektromobilių rinkoje. Išankstiniai pardavimai prasidėjo liepos 10 d. ir šis modelis pristatomas kaip ekonomiškas pasirinkimas: pilno pirkimo kaina – nuo 279 900 juanių (apie 38 500 JAV dolerių), arba vos 193 900 juanių (apie 26 700 JAV dolerių) su lanksčia baterijos nuomos programa. L90 pirmieji klientai gaus jau nuo rugpjūčio 1 d.

Savybės, našumas ir pozicionavimas rinkoje

Abu, tiek Li Auto i8, tiek Onvo L90, išskiria naujausią EV našumą, pažangias vairavimo pagalbos sistemas ir šeimoms pritaikytą dizainą. Tikimasi, jog i8 pasiūlys aukšto lygio autonominio vairavimo sistemas, išmanųjį susiejimą ir erdvų, prabangų saloną – savybes, leisiančias varžytis su kitais premium elektrinių SUV konkurentais. Tuo metu Onvo L90 orientuotas į stabilumą, vidaus erdvę ir patogumą, siūlantis puikų kainos ir galimybių santykį, patrauklų naujų technologijų ieškantiems elektromobilių pirkėjams.

Nors socialiniuose tinkluose kilęs konfliktas buvo grindžiamas klaidinga informacija, jis puikiai iliustruoja, kaip arši tapo konkurencija Kinijos elektrinių SUV rinkoje. Li Auto ir Onvo nuolat stengiasi pranokti vieni kitus tiek dizaino, tiek technologijų, tiek elektromobilių inovacijų srityse ir aktyviai siekia laimėti vartotojų pasitikėjimą.

Apibendrinimas: ką reiškia ši akistata elektromobilių rinkai?

Nurimus šiam ginčui, automobilių entuziastai ir būsimi EV pirkėjai nekantrauja išbandyti tiek Li Auto i8, tiek Onvo L90 modelius. Ši konkurencija išryškina didelę įtampą ir augantį susidomėjimą Kinijos elektromobilių sektoriuje, o socialinės žiniasklaidos įtaka automobilių pasaulyje tampa vis didesnė. Kol visi laukia šių modelių pasirodymo gatvėse, tiek vietiniai, tiek pasaulio vartotojai atidžiai seks, kuris modelis geriau pateisins lūkesčius inovacijų, vertės ir vairavimo patirties atžvilgiu.

Šaltinis: carnewschina

Sveiki! Esu Aistė ir automobiliai – mano kasdienė aistra. Seku naujausias automobilių naujienas, modelių premjeras ir džiaugiuosi galėdama dalytis jomis su jumis. Tikiu, kad gera informacija padeda pa

Komentarai

Palikite komentarą