4 Minutės
Kai automobilių legendos susitinka dragstrype, lūkesčiai pasiekia aukštumas. Naujausia akistata tarp Koenigsegg Jesko Attack ir stipriai modifikuotos Suzuki Hayabusa, vadinamos TTS SuperBusa, tapo nauju etalonu įspūdingiems tiesiojo greičio iššūkiams. Pažvelkime į šį kvapą gniaužiantį drag lenktynių susitikimą, kur svarbiausia – žaliava galia, o ne kaina.
Varžovai: hiperautomobilis susitinka su superbike'u
Vienoje pusėje stovi Koenigsegg Jesko Attack – švedų inžinerijos šedevras, skirtas elitiniam hiperautomobilių pasauliui. Šis modelis, kainuojantis daugiau nei penkis milijonus svarų, išsiskiria anglies pluošto monokoku, įspūdinga aerodinamika ir rankomis surinktu dviejų turbų 5.0 l V8 varikliu, išvystančiu 1 280 AG ir 1 500 Nm sukimo momentą. Visa ši galia perduodama galiniams ratams per novatorišką Koenigsegg 9 laipsnių Light Speed Transmission pavarų dėžę, paverčiant Jesko žvėrimi, galinčiu ne tik pasiekti rekordus, bet ir palikti Bugatti užnugaryje.
Priešais Koenigsegg stoja TTS SuperBusa – itin patobulinta Suzuki Hayabusa. Šis Jungtinėje Karalystėje sukurtas motociklas parodo, kad žaibiškas drag lenktynių greitis prieinamas ne tik milijonieriams. Už mažiau nei naujo VW Golf R kainą, ši „superbaika“ turi pailgintą rėmą geresnei akceleracijos kontrolei ir centrifuginį kompresorių 1.4 l eilinio keturių cilindrų varikliui. Rezultatas – dviejų ratų raketa, sukurta dragstripo karaliavimui.
Dizainas ir inžinerija: greičiui gimę
Koenigsegg Jesko Attack
Jesko Attack dizainas – ne tik įspūdis, bet ir funkcionalumas. Kiekvienas linkis ar ertmė sukurti vadovaujantis aerodinaminiais poreikiais; įspūdingi sparnai, difuzoriai ir aktyvūs aerodinaminiai elementai užtikrina maksimalią trauką net esant didžiausiam greičiui. Salone – skandinaviška prabanga persipina su sportu, o viską vainikuoja tiksliai surinktas anglies pluošto kokpitas.
TTS SuperBusa
Tuo tarpu SuperBusa pasižymi agresyvia išvaizda – pailginta ratų bazė ir sportinis drag'a stilius išduoda galingumą viduje. Modifikuotas rėmas leidžia kontroliuoti net 370 AG, perduodamą į specialų galinį slick tipo padangą. Tai – gryno greičio aparatas, išsiskiriantis tiesiogine dragstripo jėga.
Galia ir našumas: Dovydas prieš Galijotą
Pagal skaičius ši dvikova atrodo nelygi. Jesko sveria 1 420 kg, tuo tarpu SuperBusa – tik 335 kg, mažiau nei ketvirtadalis hiperautomobilio masės. Nors Suzuki Hayabusa turi mažiau arklio galių, ją gelbsti neįtikėtinas galios ir svorio santykis.
Palyginkime parametrus:
- SuperBusa: 1 104 AG/t
- Koenigsegg Jesko: 901 AG/t
Taip, motociklas išsiveržia į priekį pagal galios/svorio santykį ir tampa realiu dragstripo monstrų lyderiu. Šį kartą Jesko vairavo jo savininkas, kartu su Carwow laidos vedėju Mat Watson priekyje, todėl hiperautomobilis į trasą išriedėjo sunkesnis nei įprasta – net su papildomu keleiviu.

Drag lenktynės: sukibimo, valdymo ir netikėtumo išbandymas
Dvikova vyko be jokių sukibimo priedų – tik plikas asfaltas ir sudegusi guma. Jesko startavo kaip raketa – V8 dviejų turbinų variklis skleidė precizišką galią su įspūdinga kontrole.
Bet SuperBusa – tikra chaoso mašina. Startuojant galinis ratas ėmė slysti, palikdamas juodas žymes trasoje, o vairuotojui teko stengtis išlaikyti motociklą su vis išsinarinančiu priekiu. Norint akimirksniu nuo 0 iki 225 km/h išpešti maksimalią galią iš superbike‘o, reikalingi plieniniai nervai.
Lenktynių metu Hayabusa sankaba buvo priversta trumpam sustoti ir ataušti – trasa reikalavo tobulo balanso tarp akseleratoriaus, temperatūros valdymo ir laiko. Galutiniame etape SuperBusa vairuotojas sugebėjo suderinti žvėriškumą ir preciziškumą, reikalingą maksimaliai startui ant dviejų ratų.
Lenktynių rezultatai: kai nugalėtojas – autsaideris
Pagrindinėje kovoje TTS SuperBusa įveikė ketvirtį mylios per 9,8 sek., o Jesko Attack atsiliko vos dešimta sekundės dalimi – 9,9 sek. Visą savo aerodinamiką, anglies pluoštą ir milijonus svarų Jesko galėjo sutalpinti, bet užmiršo: SuperBusa – pernelyg greita.
Ar Jesko būtų triumfavęs be papildomo keleivio? Galbūt. Tačiau kiekvienos drag lenktynės turi savo taisykles. TTS vairuotojas ne „atsipalaidavęs“ važiavo – išlaikyti ištęstą žvėrį tiesioje trasoje teko demonstruojant žaibiškas reakcijas ir didžiulę ištvermę.
Sukibimas ir dramatiškos akimirkos dragstripyje
Šią kovą papasakojo ne tik skaičiai, bet ir vaizdai. Jesko startuoja su valdomu įniršiu, o Hayabusa, atrodė, tiesiog paneigia fizikos dėsnius – priekinis ratas kilo, galinis ieškojo sukibimo. Vieno mėginimo metu motociklo sankabą teko ataušinti – įtampa ir garai ore, pasiruošimas dar vienam bandymui.
Pozicionavimas rinkoje ir legendų statusas
Koenigsegg Jesko Attack laikomas hiperautomobilių inovacijų, prabangos ir našumo simboliu. Jo pasirodymas bet kuriose lenktynėse – tikra šventė. Tačiau SuperBusa įkūnija kitokią automobilių svajonę. Tai įrodymas, kad inžinerinė išmonė ir entuziazmas dirbtuvėse leidžia gimti gigantų nugalėtojams iš prieinamesnio biudžeto.
Šios lenktynės pabrėžė, kad unikalios savadarbės transporto priemonės ir entuziazmas išlieka galinga automobilių ir motociklų bendruomenės širdimi. Pergalė ar pralaimėjimas čia nėra viskas – svarbu išdrįsti mesti iššūkį ir peržengti ribas.
Išvada: kai techninės svajonės virsta realybe
Apibendrindami galime teigti: Koenigsegg Jesko Attack išlieka vienu įspūdingiausių kada nors sukurtų hiperautomobilių, tačiau šioje kovoje pergalę išplėšė autsaiderė Suzuki Hayabusa – prailginta ir sukompresuota. Ji įrodė, kad ambicija ir išradingumas net dragstripyje gali nusverti net didžiausių brangakmenių jėgą.
Ši neužmirštama dvikova primena: ar esi prie švediško anglies pluošto vairo, ar valdai „rankų darbo“ dviračių raketą – aistra automobiliams ir našumui visada suranda kelią pergalei.
Visiems, kuriuos žavi automobiliai, sportiniai motociklai ir tikros drag lenktynių dramatiškos akimirkos, tai – Dovydo ir Galijoto istorija, verčianti laukti dar vienos didžios dvikovos tiesiojoje.
Šaltinis: autoevolution

Komentarai