2026 m. Ram 1500: V8 HEMI grįžimas ir naujos „Hurricane“ I6 galios alternatyvos | Pedal - Automobilių naujienos, apžvalgos ir technologijos Lietuvoje
2026 m. Ram 1500: V8 HEMI grįžimas ir naujos „Hurricane“ I6 galios alternatyvos

2026 m. Ram 1500: V8 HEMI grįžimas ir naujos „Hurricane“ I6 galios alternatyvos

2025-07-27
0 Komentarai Aistė Petrauskaitė

7 Minutės

Įvadas: Legendinių jėgos agregatų sugrįžimas į 2026 m. Ram 1500

Po trumpos pertraukos legendinis V8 grįžta į 2026 m. Ram 1500 modelį Jungtinių Valstijų rinkoje. Ikoninis HEMI V8 variklis, daugiau nei 20 metų tobulintas, dar kartą įrodo savo kaip vieno geriausių pusės tonos pikapų segmente poziciją. Pirkėjai dabar gali rinktis tarp tradicinio, natūraliai įsiurbiamo 5,7 l HEMI V8 su eTorque hibridine sistema ar pažangesnio, didelio našumo 3,0 l Hurricane Twin-Turbo eilinio šešių cilindrų variklio.

Šiame išsamiame gidą aptariamos techninės savybės, našumas, inžineriniai sprendimai bei realūs privalumai ir trūkumai, kurie padės Ram 1500 savininkams ir automobilių entuziastams išsirinkti optimalų variklį savo poreikiams.

Variklių evoliucija Ram 1500 modelyje

Jau daugiau nei du dešimtmečius Ram 1500 garsėja galingais varikliais ir pažangia inžinerija. Kai konkurentai Ford ir GM siūlo savo V8 variklius – ypač žinomą Ford 5.0L Coyote ir GM 5.3L mažąjį bloką, Ram 1500 atsako garsiuoju HEMI V8 ir naujuoju Hurricane eiliniu šešių cilindrų agregatu. Nors visi jie pasižymi aukštomis galimybėmis, skiriasi savo charakteriu, stiprybėmis ir technologijomis.

Markės lyderystė ir variklių strategija

Tim Kuniskis, po trumpos pertraukos sugrįžęs į Ram vadovo pareigas, viešai pripažino, kad HEMI atsisakymas buvo klaida, juolab, kad paklausa išlieka didelė. 2026-ieji pažymi ne tik HEMI V8 sugrįžimą, bet ir ryškesnius išorės ženklus bei „Protest“ motyvą, pabrėžiantį Ram atsidavimą tradicijai.

Dėmesys 5,7 l HEMI V8 su eTorque: klasikinis raumenų variklis atgimsta

Kilmė ir technologijos

HEMI vardas kilęs nuo hemisferinių degimo kamerų – dizaino nuo 1901 m., kuris užtikrina efektyvesnį oro srautą, aukštesnį suspaudimą ir didesnius vožtuvus. Tai lemia našesnį veikimą, nors konstrukcija sudėtingesnė ir brangesnė.

HEMI tradicija prasidėjo dar 1951 m. su Chrysler FirePower, vėliau ją tęsė antros kartos 426 HEMI, paskui atgimęs 5,7 l „Eagle HEMI“. Trečios kartos HEMI į Ram 1500 atkeliavo 2003 m., vėliau buvo nuolat tobulintas: montuojami du uždegimo žvakės cilindrui, naujas uždegimo valdymas, o dabar – eTorque lengvoji hibridinė sistema.

Našumas ir inžinerija

Natūraliai įsiurbiamas 5,7 l HEMI V8 generuoja iki 395 AG prie 5600 aps./min. ir 555 Nm sukimo momentą prie 3950 aps./min. Pagal oficialius Ram duomenis, eTorque sistema trumpam prideda papildomus 176 Nm žemose apsukose, kuriuos suteikia 48 voltų elektrinis starteris-generatorius ir 430 Wh LG Chem akumuliatorius. Ši sistema užtikrina sklandesnį start–stop veikimą, regeneracinį stabdymą ir didesnį sukimo momentą startuojant ar lenkiant.

Inžineriniai privalumai – liejinio geležies alkūninio veleno konstrukcija, lengvi aliuminio stūmokliai su apsauginiu sluoksniu ir kintamas vožtuvų laikas. Aštuonių pavarų automatinė TorqueFlite 8HP75 dėžė užtikrina greitą reakciją miesto sąlygomis, vilkimo ar bekelės režimuose.

Efektyvumas ir galimybės realiomis sąlygomis

HEMI su eTorque skirtas JAV vidutiniškai kokybiškiems degalams (rekomenduojama 89 oktanų, bet veikia ir su 87 oktanais). Pagal EPA, degalų sąnaudos siekia 12,4 l/100 km bendrame cikle, 13,8 l/100 km mieste ir 10,2 l/100 km užmiestyje. 125 litrų bakas suteikia įspūdingą nuvažiuojamą atstumą.

Vilkimo ir keliamoji galia išlieka lygoje geriausiems: Ram 1500 su HEMI gali vilkti iki 5200 kg, o vežti – iki 795 kg.

Komplektacijos ir kainos

HEMI V8 montuojamas daugelyje populiaresnių komplektacijų – Tradesman, Express, Warlock, Big Horn/Lone Star, Laramie, Rebel bei Limited/Longhorn. Priklausomai nuo modelio, HEMI V8 kainuoja už maždaug 1 200 JAV dolerių daugiau nei standartinis 3,6 l Pentastar V6, o brangiausiose versijose HEMI taikoma už tą pačią kainą kaip ir Hurricane.

Pagrindiniai konkurentai: F-150 Coyote ir Silverado mažieji blokai

Tiesioginiai HEMI konkurentai – Ford 5.0L Coyote (400 AG), GM 5.3L (355 AG), ar dar didesnis 6.2L (420 AG) V8. HEMI vis dar išsiskiria savo galia, garsu ir ilgaamžiškumu.

3,0 l Hurricane Twin-Turbo I6: pažangos ir efektyvumo sinergija

Pristatymas ir raida

2022 metais pristatytas Hurricane GME-T6 simbolizuoja Stellantis inovacijas ir žingsnį elektrifikacijos kryptimi. Nors variklis sukurtas kaip bazė elektrifikacijai, jis įspūdingai pasirodo naudojant tik benziną, siūlydamas V8 jėgą bei geresnį efektyvumą.

Eilinis šešių cilindrų variklis turi tiesioginį degalų įpurškimą, kaltinius plieninius švaistiklius, liejinio aliuminio bloką ir ±2 0°C patikimumui skirtas inovacijas. Maksimaliam našumui reikalingi 91 oktano degalai.

Rodikliai ir variantai

Standartinė Hurricane versija generuoja 420 AG prie 5200 aps./min. ir 636 Nm sukimo momento prie 3500 aps./min. Aukštos galios modifikacijoje pajėgumas didėja iki 540 AG ir 707 Nm. Tokie parametrai suteikia konkurenciją net BMW S58 linijiniam šešių cilindrų varikliui.

Didelio našumo zona prasideda ties 5800 (standartas) ir 6100 (HO versija) aps./min., o greitai reakcijas suteikia po vieną turbokompresorių trims cilindrams. Degalų įpurškimas daugiau nei 345 barų, todėl užtikrinamas tikslus degalų patekimas ir taupumas.

Pavarų dėžė ir transmisija

Kaip ir HEMI atveju, Hurricane derinamas su aštuonių pavarų TorqueFlite 8HP75 automatine dėže. Visureiginėse versijose montuojama BorgWarner 48-11 elektrinė perdavimo dėžė (išskyrus RHO – čia diegiama pažangesnė 48-13 sistema).

Kuro sąnaudos ir naudojimas realybėje

Hurricane pasižymi puikiu efektyvumu tarp viso dydžio pikapų – su baziniu variantu Ram 1500 pasiekia 11,2 l/100 km, o 540 AG RHO modifikacija – 15,7 l/100 km. Turbo variklis užtikrina plačią sukimo momento kreivę – daugiau nei 90% galios išgaunama jau nuo žemų apsukų, todėl tiek mieste, tiek vilkimo sąlygomis Hurricane veikia itin efektyviai.

Vilkimas ir keliamoji galia

Bazinė Hurricane versija vilkti gali iki 5250 kg, o maksimali keliamoji galia – 899 kg (Quad Cab su 6'4'' krovinių kėbulu). Tai – viena didžiausių šio segmento galimybių.

Komplektacijos ir pozicionavimas

Hurricane siūlomas įvairiose komplektacijose: aukštos galios (HO) variantas – RHO ir prabangioje Tungsten, bazinė versija – Laramie ir Rebel. 3,6 l Pentastar eTorque išlieka pagrindiniu pasirinkimu įvadiniams modeliams. Tokia strategija apima platų klientų spektrą.

Konkurencinė aplinka: daugiau nei kova su V8

Be V8 variklių iš Ford ir GM, Hurricane konkuruoja su kitais šešių cilindrų varikliais, tokiais kaip Chevrolet 3.0L Duramax Turbo-Diesel I6 (672 Nm) ir Ford 3.5L EcoBoost. Nors Ford PowerBoost V6 viršija sukimo momentą ir kuro ekonomiją, Hurricane pasižymi galia ir efektyvumu.

Kainodara

Hurricane I6 kainuoja 1695 JAV doleriais daugiau nei Pentastar V6. Reikia pažymėti, kad Ram 1500 dažniausiai kainuoja brangiau nei F-150 ar Silverado 1500 analogai, tačiau salono kokybė ir įranga – geriausi klasėje.

Dizainas, inovacijos ir tapatybė

Specifikacijos ir konstrukcija

DT kartos Ram 1500 išsiskiria aerodinamiškumu, ergonomišku salonu, naujausia multimedija ir geriausiu važiavimo komfortu, ypač su oro pakaba. Variklio versiją atskiria skirtingi emblemos ant variklio dangčio – HEMI arba Hurricane ženklai.

Ram taip pat integruoja šiuolaikines junglumą, saugumo ir patogumo funkcijas, todėl šie pikapai tinka tiek šeimoms, tiek darbui ar laisvalaikiui.

Rinkos pozicionavimas ir pirkėjo patirtis

Siūlydamas klasikinį V8 ir pažangią I6 technologiją, Ram tampa patraukliu pasirinkimu įvairiems klientams. 2026 m. modeliams taikoma 10 metų / 160 000 km garantija transmisijai – gerokai lenkianti Ford ir GM siūlomas 5 metų / 96 000 km garantijas, todėl Ram pasiūlymas išsiskiria patikimumu ir klientų ramybe.

Ram 1500 variklių palyginimas: stiprybės, trūkumai ir idealus vairuotojas

Vilkimas ir kroviniai: kuris agregatas galingesnis?

Didžiausios vilkimo ir keliamoji galios pageidaujantiems verta rinktis Hurricane I6 bazinę versiją – ji lenkia HEMI abejose srityse. Dažnai vežantiems įrangą ar tempiantiems priekabas Hurricane dėl plokščios sukimo momento kreivės palengvina įjungimus greitkelyje ar važiuojant į kalną.

Kasdienis vairavimas ir taupumas

Jei Ram 1500 naudojate kasdienai, Hurricane žemesniuose sūkiuose sukuriamas momentas ir ekonomiškumas bus didelis privalumas. Miesto ar užmiesčio vairuotojai vertins jo reakciją ir švelnų pavarų perjungimą.

Visgi klasiką vertinantiems, natūraliai įsiurbto V8 garsas, linijinė reakcija ir konstrukcijos paprastumas – didelis traukos objektas. HEMI V8 laikomas patikimesniu ilgesniems ir sunkiems darbams, kai turbo varikliai natūraliai labiau apkraunami.

Patikimumas

Nors turbo varikliai, kaip Hurricane, pasižymi aukštu efektyvumu ir galia, jie sudėtingesni – remonto išlaidos gali būti didesnės. Pastaraisiais metais, po Fiat ir PSA jungtuvių, išryškėjo tam tikrų kokybės iššūkių, tačiau nauja garantija padidina klientų pasitikėjimą.

Garsas ir vairavimo patirtis

Joks priverstinio oro tiekimo šešių cilindrų variklis neprilygsta HEMI V8 charakteringam galingam garsui – dėl to Ram 1500 išlieka patrauklus vairavimo emocijų ieškantiems klientams.

Galutinės įžvalgos: kuris Ram 1500 variklis jums geriausias?

Pasirinkimą nulemia individualūs poreikiai:

  • Jei svarbiausia – didžiausios vilkimo ir krovinio galimybės bei naujausios technologijos, ateities pasirinkimas – Hurricane I6.
  • Jei jums svarbūs garsas, ilgaamžiškumas ir amerikietiškas V8 charakteris, rinkitės HEMI V8 su eTorque.
  • Miestui ar norintiestiems geriausio kuro ir pajėgumo santykio šeimos automobiliui – Hurricane yra racionalus pasirinkimas.
  • Vertinantiems paveldą ir paprastumą V8 žavesys gali būti lemiamas, ypač, kai kainų skirtumas menkas ar visai neegzistuoja.

Turėdami ilgiausią rinkoje garantiją, platų komplektacijų pasirinkimą bei skirtingą variklių charakterį, 2026 m. Ram 1500 pirkėjams siūlo optimalų jėgos agregatą kiekvienam poreikiui. Nesvarbu, ar rinksitės ateities Hurricane inovacijas ar patikrintą HEMI legendą, Ram flagmanas užtikrins pajėgumą, komfortą ir ilgametį džiaugsmą.

Šaltinis: autoevolution

Sveiki! Esu Aistė ir automobiliai – mano kasdienė aistra. Seku naujausias automobilių naujienas, modelių premjeras ir džiaugiuosi galėdama dalytis jomis su jumis. Tikiu, kad gera informacija padeda pa

Komentarai

Palikite komentarą