7 Minutės
Įžanga į naują erą: 1977 metų BMW 320i
1977 metų BMW 320i tapo išskirtiniu žingsniu automobilių istorijoje – tai ne tik populiariojo BMW 2002 įpėdinis, bet ir naujos eros pradžia šiai vokiečių markei. Naujasis 320i ne tik pakeitė gerbiamą pirmtaką, bet ir pakėlė kompaktinių sportinių sedanų kartelę visame pasaulyje. Šis BMW išsiskyrė savo sportinėmis savybėmis, rafinuotu dizainu ir inžineriniu tikslumu, kurie to laikmečio konkurentams buvo sunkiai pasiekiami.
Išorės dizainas: šiuolaikiška agresija ir vokiškas preciziškumas
BMW 320i iškart patraukia akį savo švariomis, aiškiomis linijomis ir harmoningomis proporcijomis. Mūsų bandytas automobilis spindėjo išskirtine Dayglo Red spalva – itin ryškiu, bet stilingu atspalviu, retai pasitaikančiu tarp BMW automobilio šioje klasėje. Šis ryškumas puikiai išskiria 320i iš pilkos masės, tačiau jis niekada neatrodo pernelyg įžūliai. Juodi ir chromuoti langų apvadai, grotelės bei subtilūs apdailos elementai paryškina sportišką kėbulo siluetą ir suteikia automobiliui solidumo.
BMW dizaineriai puikiai suderino eleganciją su sportiškumu. Sidabro spalvos plieniniai ratlankiai, įkvėpti autosporto, dar nejudant signalizuoja apie automobilio charakterį. 320i buvo sukurtas judėti greitai ir atkreipti dėmesį taip, kad išlieka tikru entuziastų pasirinkimu net ir šiandien.
Kėbulo ir važiuoklės ypatumai
BMW 320i buvo sukurtas ant visiškai naujos E21 platformos, kuri žymiai pagerino tiek saugumą, tiek valdymo kokybę. Itin tvirtas kėbulas užtikrino patikimumą ir solidumą, neprarandant vikrumo bei vairavimo malonumo.

Salonų išpildymas: funkcionalumas ir komfortas
Įlipus į BMW 320i saloną, iškart juntamas idealiai subalansuotas sportiškumas ir kasdienis komfortas. Bandyto automobilio interjeras – iš švelnios vinilinės medžiagos šiltame „biskvito“ atspalvyje, atspindintis vokišką praktiškumą ir santūrų prabangumą. Visa salono ergonomika orientuota į vairuotoją – visi pagrindiniai valdikliai idealiai išdėstyti patogiam pasiekiamumui.
Kibirėlio tipo sėdynės yra tvirtos ir užtikrina puikų šoninį prilaikymą – tiek posūkiuose, tiek ilgose kelionėse. Sėdynių atlošus lengva reguliuoti, o jų forma sumažina nuovargį. Užpakalinėje dalyje keleiviai gali mėgautis erdvumu, nes ratai išstumti į posvorį, taip suteikiant daugiau vietos kojoms.
Naktį prietaisų skydelis švyti subtiliai raudonai, prilygdamas aviacijos standartams. Klasikinis, nedidelio skersmens BMW vairas labai patogiai gula į rankas, o šis konstrukcinis niuansas ypač svarbus mėgaujantis BMW 320i vairavimo pojūčiais.
Tokių savybių, kaip rankinė stoglangio valdymo sistema, dėka stiprėja kontaktas su automobiliu – stoglangį galima atidaryti tiksliai ir tyliai, o visi pagrindiniai jungikliai išdėstyti taip, kaip tikėtumeisi iš vokiškos inžinerijos šedevro.
Variklis, pavarų dėžė ir pagrindinės specifikacijos
Po kapotu – 2.0 litrų keturių cilindrų variklis su Bosch K-Jetronic įpurškimu, kuris 1970-aisiais buvo tikra technologinė naujovė. Variklis išvysto 110 AG ir yra derinamas su keturių laipsnių mechanine pavarų dėže. Įprasti entuziastai pastebės, jog pavarų santykiai tarp pirmos ir antros pavaros yra kiek platūs, bet tai netgi patiks tiems, kurie mėgsta dinamišką važiavimą ir dažnai išnaudoja variklio jėgą visu diapazonu.
Pagrindiniai techniniai duomenys:
- Variklis: 2.0L SOHC, Bosch K-Jetronic įpurškimas
- Galia: 110 AG
- Pavarų dėžė: 4 laipsnių mechaninė (pasirinktinai ZF 3 laipsnių automatinė)
- 0–96 km/h: ~10,5 s
- Degalų sąnaudos: 10,3 l/100 km (autostradoje, bandymų vidurkis)
- Stabdžiai: priekyje ventiliuojami diskai, gale būgniniai, su stiprintuvu
- Pakaba: priekyje MacPherson statramščiai, gale pusiau priklausoma
- Svoris: apie 1089 kg
- Priedavimo jėga (skidpad): 0,71 g
Patobulinta stabdžių sistema su didesniais ventiliuojamais priekiniais diskais užtikrina saugų ir stabilų stabdymą – nuo 113 km/h sustojama per 66 metrus, kas tuo metu buvo puikus rezultatas ir rodė aukštas saugumo normas.
Kelyje: tikras vairavimo malonumas
320i nuo pat pradžių kurtas entuziastams – tai iškart pajaučiama už vairuoto sėdynės. Išbandę automobilį per daugiau nei 800 km maršrutą per Niujorką ir Ohajų prastomis oro sąlygomis, likome sužavėti komforto ir stabilumo lygiu. Važiuodamas 120 km/h greičiu, variklis dirba sklandžiai, o triukšmo lygis salone žemas, ypač lyginant su kitais europiniais sportiniais sedanai iš tų laikų.
Nors šiame automobilyje nėra tokių šiuolaikiškų patogumų, kaip kondicionierius, automobilio radijas ar vairo stiprintuvas, jų trūkumas beveik nepastebimas – taip švarus mechaninis bendravimas su BMW 320i paverčia kiekvieną kelionę smagia patirtimi.
Viena iš stipriausių savybių – komfortiškas kelionės režimas aukštais greičiais. 320i variklis geriausiai demonstruoja savo galimybes tarp 100 ir 130 km/h – čia akcentuojamas sportinis charakteris, visai nevargina triukšmas ar vibracija. Jei variklio apsukos krenta per žemai, jo reakcija tampa vangoka, tačiau suprastus pavarą, grįžtama į idealų galios intervalą.
Klimato kontrolė ir praktiškumas
BMW 320i šildymo ir ventiliacijos sistema daug efektyvesnė nei ankstesnio 2002 modelio. Saloną pasiekia net 89% daugiau šviežio oro arba 42% daugiau šilumos, priklausomai nuo poreikio. Net įveikiant karštus Ohio orus, atidarius stoglangį ir galinius langus, salone oro cirkuliacija ideali, be triukšmo ar skersvėjų. Netrukus pradėjus lyti staigus lango aprasojimas lengvai pašalinamas – tokios efektyvios ventiliacijos tikėtis nebuvo galima iš kitų tų laikų europietiškų automobilių.
Bagažinė, praktiškumas ir surinkimo kokybė
Praktinis BMW 320i pranašumas atsiskleidžia per didelį bagažinės tūri. Į jos vidų lengvai telpa ilgoms kelionėms reikalingas bagažas, netgi didesni radiniai ar meno kūriniai – automobilis puikiai tinka tiek tolimoms kelionėms, tiek kasdienai. Dėmesį detalėms patvirtina tvarkingai sutvarkytas įrankių komplektas bagažinės vidinėje dalyje, o tai dar kartą paliudija BMW 320i surinkimo ir eksploatacinės kokybės lygį.
Surinkimo kokybė paliko itin stiprų įspūdį: tvirti durų uždarymo garsai, kokybiškos medžiagos ir ilgaamžė konstrukcija rodė, kad automobilis sukurtas ilgalaikiam naudojimui, orientuojantis į išrankiausius vairuotojus.
Valdymas: pakabos ir vairavimo dinamika
Vairo mechanizmas su 4,0 apsisukimais nuo krašto iki krašto užtikrina tikslumą ir pasitikėjimą, ir nors reakcija kiek lėtesnė nei kai kuriuose tikruose sportiniuose kupė, kartu su komfortiška pakaba bei aukštesne vairavimo pozicija, 320i tik ekstremalesniuose posūkiuose gali pasijausti kiek pasviręs. Tačiau kasdienėje aplinkoje automobilis išlieka stabilus, gerai valdomas ir balansuotas, retai nusileidžiantis konkurentams iš 1970-ųjų pabaigos.
Palyginimai: 320i ir konkurentai bei pirmtakai
Legendinis BMW 2002 užtikrino sportiškų sedanų sėkmę, tačiau BMW 320i šį modelį pralenkė. Nauja 3 serijos (E21) platforma pasižymi didesniu rafinuotumu, geresniu saugumu ir tyliu važiavimu, pranašauja tokius konkurentus kaip Alfa Romeo Alfetta ar Audi 80 tiek vairavimo malonumu, tiek surinkimo kokybe.
Lyginant su didesniais amerikietiškais automobiliais, tokiais kaip Ford Thunderbird, 320i dažnai atrodo erdvesnis, dinamiškesnis ir, svarbiausia, ekonomiškesnis. Bandymų metu automobilis vidutiniškai degino 10,3 l/100 km, taupydamas išlaidas ir nepaukojant vairavimo malonumo.
Rinkos pozicionavimas ir BMW filosofija
1970-ųjų pabaigoje prestižinių ir sportinių sedanų rinka išgyveno transformaciją. BMW 320i išreiškė naują kryptį – transporto priemonės tapo ne tik praktiškesnės, bet ir labiau orientuotos į vairuotojo poreikius bei vairavimo malonumą. Pradinė kaina apie 8000 JAV dolerių patvirtino premium klasės statusą, tačiau už tokią sumą siūloma kokybė ir vairavimo pojūčiai daugybei klientų pasirodė verti investicijos.
320i tapo išskirtiniu įrodymu, kad kompaktiniai, ekonomiški automobiliai gali būti ir įkvepiantys, ir prabangūs. Jis žymėjo perėjimą nuo paprasto sportiško automobilio prie visapusiškai užbaigto vairavimo patyrimo.
Paveldas: etalonas kompaktiškų sportinių sedanų segmente
BMW 320i išliko patrauklus dėl klasikinių markės vertybių – stabilaus valdymo, patikimos stabdžių sistemos, subalansuoto galios ir aukštos surinkimo kokybės – ir kartu su praktiškumu bei kasdieniu patogumu. E21 generacija pakėlė visų svarbiausių komponentų lygį – pradedant stabdžiais, baigiant vibracijos izoliacija.
Šis modelis aiškiai parodė, kad nereikia aukoti saugumo ar praktiškumo vardan ekonomiškumo. BMW 320i buvo ir išlieka argumentas prieš nuobodžius, kompromisus daromus automobilius. Naujoji 3 serija tapo standartu, pagal kurį vėliau matuojami visi kompaktiški prabangūs sedanai visame pasaulyje.
Savininko patirtis: kuo išsiskiria BMW 320i
Būsimieji BMW 320i savininkai greitai įvertino jo patikimumą, komfortą ir vairavimo džiaugsmą. Vairo, stabdžių ir pakabos atgalinis ryšys nuolat primena apie išskirtinį markės paveldą. Šis modelis išlieka išskirtine investicija ne tik dėl kainos, bet ir dėl nenusileidžiančios kokybės, inžinerijos ir vairavimo malonumo.
Nors pirkėjams BMW 320i buvo brangesnis už kitus kompaktiškus automobilius, jo vertė ir inžinerinė kokybė visiškai pateisina šią kainą. Šiandien 320i laikomas pagrindiniu akmeniu 3 serijos modelių linijoje, kuri dominuoja prabangių sportinių sedanų rinkoje.
Išvada: BMW 320i – kur susitinka dinamika, komfortas ir vertė
1977 metų BMW 320i – tai ne tik svarbi dalelė automobilių istorijoje, bet ir tikras idealo pavyzdys tiems, kurie ieško sportiško vairavimo, praktiškumo ir vokiškos precizikos kombinacijos. Praėjus dešimtmečiams, šio automobilio patrauklumas neblėsta tarp entuziastų ir kolekcionierių, o BMW 320i tebėra išskirtinis kompaktiškų sportinių sedanų etalonas. Tokia konstravimo meistrystė ir važiavimo džiaugsmas niekada neišeina iš mados.
Šaltinis: caranddriver

Komentarai