3 Minutės
Jei kada nors buvote nusivylę naujausiomis automobilinėmis technologijomis, žinokite – nesate vieni. Neseniai atliktas „Tempcover“ tyrimas, kuriame dalyvavo 2 000 vairuotojų, atskleidė pačias labiausiai erzinančias šiuolaikinių automobilių funkcijas. Įdomu tai, kad Android Auto nėra pati nemėgstamiausia. Nors dažnai minimos išmaniojo telefono jungiamumo ir informacinės sistemos problemos, daugiausia kritikų susilaukia pažangi eismo juostos palaikymo sistema (lane assist).
Eismo juostos palaikymo sistema – didžiausias vairuotojų nusivylimas
Daugeliui vairuotojų lane assist technologijos atrodo labiau trukdančios nei padedančios. Tyrimo duomenimis, net 22 % respondentų šią funkciją įvardijo kaip labiausiai erzinančią šiuolaikinėse transporto priemonėse. Nors ji sukurta siekiant padidinti saugumą švelniai sugražindama automobilį atgal į savo juostą, daugeliui vairuotojų ši sistema atrodo pernelyg jautri, įkiri ir kelia pojūtį, kad prarandama automobilio kontrolė.
Balso atpažinimas ir technologijų prenumeratos – kitos dažniausios problemos
Balso atpažinimo sistemos užima antrą vietą pagal vairuotojų nepasitenkinimą – 17 % respondentų išreiškė neigiamą nuomonę. Tiek Google Assistant, tiek Apple Siri, integruoti į Android Auto ir Apple CarPlay platformas, dažnai veikia nekonsistentiškai, todėl sklandi balso komanda vis dar lieka nepasiekta svajone. Gamintojų kuriami balso valdymo sprendimai kol kas taip pat neatitinka daugumos vairuotojų lūkesčių. Tikimasi, kad ateities dirbtinio intelekto sprendimai – tokie kaip Google Gemini bei patobulinta Siri – pagaliau išpildys pažadus dėl patikimo balso valdymo automobilyje.
Prenumerata pagrįstos automobilio funkcijos užima trečiąją vietą. Automobilių gamintojams, pavyzdžiui, GM, vis dažniau siūlant papildomas, mokamas paslaugas, vairuotojai piktinasi nuolatinėmis išlaidomis už funkcijas, kurias anksčiau laikė standartinėmis. Automatinio variklio užgesinimo ir paleidimo funkcija, kurios nemėgsta 14 % apklaustųjų, rodo, kad ne visos kuro taupymo naujovės sutinkamos palankiai. Liečiamieji ekranai taip pat sulaukia kritikos: juos daugiau kaip nepatogumą nei patogumą laiko 13 % vairuotojų dėl per didelio dėmesio atitraukimo nuo kelio ir galimų saugumo rizikų.
Kokių funkcijų iš tiesų nori vairuotojai?
Nors Apple aktyviai pabrėžia CarPlay svarbą ir nurodo, kad 80 % naujų automobilių pirkėjų pageidauja šios technologijos, apklausa parodė kitą vaizdą. Net 42 % respondentų teigia, kad nepirktų automobilio be bazinių patogumų, tokių kaip oro kondicionierius. Parkavimo jutikliai yra antroje vietoje pagal pageidaujamus privalumus, o iš paskos rikiuojasi galinio vaizdo kameros, adaptyvi greičio palaikymo sistema ir greičio apribojimų perspėjimo funkcijos.
Ko nostalgija dvelkiantys vairuotojai pasigenda naujuose automobiliuose?
Moderniuose automobiliuose vis daugiau dėmesio skiriama technologiniams sprendimams, todėl kai kurios klasikinės funkcijos tampa retenybe arba pasirenkamomis už papildomą kainą. Pilno dydžio atsarginis ratas, anksčiau buvęs standartu, daugelyje modelių pakeistas kompaktiškomis remonto priemonėmis, tačiau daug vairuotojų neatsisakytų galimybės sumokėti daugiau, kad galėtų jį susigrąžinti. Mechaninio rankinio stabdžio patikimumas ir grįžtamasis ryšys taip pat tebėra labai vertinami – skirtingai nei elektroninės parkavimo sistemos. Tie, kurie ilgesi senesnių, mechaniškesnių automobilių, dažnai pageidauja daugiau paprastų, fizinių mygtukų ir mažiau vairavimo asistentų.
Išsamiau: dizainas, našumas ir rinkos situacija
Automobilių gamintojams tenka kruopščiai apgalvoti, kaip integruoti išmaniąsias technologijas neapkraunant vairuotojų. Įdiegtos navigacijos sistemos dažnai atrodo painios ar net blaškančios dėmesį, nebent yra praturtintos realiuoju laiku teikiama eismo informacija, kuri šiuo metu laikoma esmine funkcija. Pramonė siekia modernizuoti automobilio saloną diegdama lietimui jautrius valdiklius ir skaitmeninius ekranus, tačiau tai dažnai atsiliepia naudojimo patogumui. Tuo metu norėdami išsiskirti rinkoje gamintojai siūlo vis daugiau technologinių naujovių, bet rizikuoja prarasti klientų pasitikėjimą dėl mokamų, bet būtinų funkcijų ar pernelyg sudėtingų sistemų.
Palyginimas ir apibendrinimas
Palyginti su praeities analoginiais automobiliais, šiandienos transporto priemonės stebina komforto, saugumo ir personalizacijos galimybėmis. Tačiau net 60 % apklaustųjų pripažįsta, kad technologinė pažanga gali kelti painiavą ir sunkumų. Visgi 58 % mano, kad šiuolaikiniai sprendimai iš tiesų pagerino vairavimo patirtį. Gamintojams svarbu atsakingai spręsti, kurios inovacijos turėtų būti siūlomos kaip standartinės, o kurios – tik už papildomą mokestį. Vairuotojams patartina rinktis svarbiausias funkcijas ir vengti nereikalingų prenumeratų, kai tik įmanoma.
Automobilių sektorius greitai keičiasi, tačiau išlieka viena taisyklė: inovacijos turi tarnauti vairuotojo poreikiams.
Šaltinis: autoevolution

Komentarai