4 Minutės
Kinijos elektromobilių (EV) rinka demonstruoja spartų augimą 2025 m. liepos ketvirtąją savaitę, kai automobilių gamintojai aktyvina mėnesio pabaigos pardavimų iniciatyvas. Tokie lyderiai kaip BYD, Tesla, Xpeng ir Nio užfiksavo reikšmingą elektromobilių registracijų augimą, palyginus su ankstesne savaite.
Pagrindiniai Kinijos EV registracijų akcentai, 30–oji savaitė (liepos 21–27 d., 2025 m.)
Minima savaitė buvo išskirtinai sėkminga daugeliui prekės ženklų:
- BYD išlaikė lyderio poziciją – užregistruota 58 810 elektromobilių, 14,4 % daugiau nei prieš savaitę, tačiau 16,7 % mažiau nei pernai (70 600 vnt.). Bendrai liepą BYD registravo 214 560 automobilių.
- Tesla užfiksavo 10 650 registracijų – 7,6 % augimas per savaitę, tačiau 21 % mažiau nei praėjusiais metais. Model Y tebėra populiariausias (7 950 vnt.), Model 3 siekė 2 700 vnt.
- Xpeng pasiekė įspūdingą šuolį: užregistruota 8 400 elektromobilių (25 % savaitinis augimas, net 250 % didesni rezultatai nei pernai), kas lėmė sėkmingos partnerystės, įskaitant „Volkswagen“, įtaka. Liepą Xpeng jau turi 27 370 registracijų.
- Nio registracijos paaugo 30 % per savaitę (3 245 vnt.), tačiau tebėra 50 % mažesnės nei pernai. Tai susiję su vidine konkurencija, ypač dėl Nio priklausančio Onvo prekės ženklo.
Rinkos pokyčiai ir prekės ženklų konkurencija
Keletas prekės ženklų fiksavo reikšmingus augimus, kilus konkurencijai ir keičiantis rinkos pozicionavimo strategijoms:
- Leapmotor pardavė 8 700 automobilių – 6,1 % augimas per savaitę ir net 85 % daugiau nei prieš metus, pabrėžiant nuoseklų augimą.
- Huawei valdomas Aito stiprino pozicijas, registruodamas 10 500 elektromobilių (10,5 % daugiau per savaitę), išlaikydamas stiprią rinkos paklausą.
- Li Auto užregistravo 7 400 vnt., tai beveik 6 % augimas per savaitę, tačiau 42 % mažiau nei prieš metus. Tai rodo rinkos konkurencijos pokyčius.
- Xiaomi išliko augimo kelyje – 7 500 užregistruotų transporto priemonių ir 92 % didesnis rezultatas nei pernai; itin populiarūs tapo SU7 sedanai ir YU7 SUV.
Naujienos ir nišiniai dalyviai
Išskirtini registracijos rezultatai ir tarp kitų gamintojų:
- Fang Cheng Bao: 3 130 vnt. (+11,8 % per savaitę); 11 960 liepą
- Denza: 2 290 (+9,0 % per savaitę); 8 520 liepą
- Yangwang: 90 vnt.
- Deepal: 4 300 (+13,2 % per savaitę); 16 050 liepą
- Zeekr: 3 300 (+10 % per savaitę); 12 630 liepą
- Avatr: 1 900 vnt.
- Nio ET9 (prabangus sedanas): 45 vnt., stiprinantis savo poziciją kaip Maybach alternatyva elektromobilių entuziastams.
Analizė: Rinkos našumas ir tendencijos
Elektromobilių registracijos Kinijoje dažnai laikomos tikriausiu pardavimų indikatoriumi – tai rodo faktiškai klientams pristatytus automobilius, o ne tik savarankiškai gamintojų deklaruojamus pardavimus. Didėjant dėmesiui pardavimų skaidrumui, būtent šie duomenys leidžia objektyviai įvertinti EV rinkos dinamiką.
30–ąją savaitę išryškėjo keli esminiai rinkos trendai:
- Aktyvūs mėnesio pabaigos pardavimai leido daugumai gamintojų padidinti registracijų skaičių.
- Aito tvirtina pranašumą prieš Li Auto, tai rodo vartotojų nuostatų pokyčius ir konkurencijos išaugimą dėl rinkos dalies.
- Leapmotor nuoseklus augimas rodo stiprią klientų paklausą vertės orientuotiems EV modeliams.
- Prekės ženklų konkurencija viduje (pvz., Onvo ir Nio) veikia grupės rezultatus ir parodo sudėtingą daugiaženklės rinkos struktūrą.
- Xpeng 250 % augimas per metus atspindi inovatyvius modelius bei sėkmingus bendradarbiavimus.
Pramonės kontekstas: reguliavimas ir atskaitomybės pokyčiai
Kinijos EV sektorius susiduria su didėjančio skaidrumo reikalavimais – nuo 2025 m. kovo mėn. Li Auto ir dauguma gamintojų nebeskelbia savaičių pardavimų, atsižvelgiant į Kinijos automobilių gamintojų asociacijos (CAAM) rekomendacijas. Dažnas duomenų viešinimas, pasak CAAM, gali iškreipti rinką bei skatinti nesveiką konkurenciją. Dabar daugiausia pateikiami draudimo pagrindu pagrįsti registracijų bei NEV (naujų energijos šaltinių automobilių – įskaitant BEV, PHEV, EREV ir, rečiau, vandenilio elementų) statistikos duomenys.
Dizainas, našumas ir rinkos pozicionavimas
Pirmaujančių Kinijos elektromobilių dizainas ir technologijos žengia pažangiausių inovacijų keliu. BYD itin sėkmingai demonstruoja puikų kainos ir kokybės santykį (pvz., Qin, Han serijos), Tesla Model Y išlieka lydere dėl dizaino ir elektrinės pavaros efektyvumo. Xpeng išsiskiria pažangiomis ADAS sistemomis ir išmaniais vidiniais sprendimais, o Nio orientuojasi tiek į prabangos, tiek į masinę rinką, siūlydama inovatyvius baterijų keitimo sprendimus ir prabangų ET9 modelį kaip alternatyvą Maybach.
Lyginimas ir konkurencinė aplinka
Rinkos konkurencija auga, naujokai, tokie kaip Xiaomi ar Avatr, pasitelkia integruotas ekosistemas bei išmaniųjų įrenginių sinergiją. Tuo tarpu Denza (BYD ir Mercedes-Benz projektas) orientuojasi į prabangius EV, o Zeekr (Geely grupės dalis) taikosi į miestų prabangos klientus. Pažangi baterijų chemija, junglių automobilių technologijos, unikalūs klientų patirtis – šios savybės leidžia kiekvienai kompanijai išsikovoti savo poziciją sparčiai augančioje Kinijos elektromobilių rinkoje.
Pabaiga: Elektromobilių ateitis Kinijoje
30–osios savaitės registracijos rezultatai patvirtina – Kinijos elektromobilių rinka dinamiška, konkurencinga ir sparčiai besivystanti. BYD išlieka aiškiu lyderiu, Tesla stipri, o tokie novatoriai kaip Xpeng, Leapmotor, Xiaomi demonstruoja stulbinantį augimą. Platus modelių ir gamintojų pasirinkimas, technologinės inovacijos bei evoliucionuojanti reguliacinė aplinka formuoja ateitį, kurioje paaiškės, kas taps elektromobilių lyderiais Kinijoje artimiausiais metais.
Šaltinis: carnewschina

Komentarai