4 Minutės
Nepaliestas automobilių istorijos šedevras: 1975 m. Chevrolet Vega Cosworth
Septintojo dešimtmečio pradžioje, kai didelių amerikietiškų automobilių, tokių kaip Chevy Impala ir Caprice, populiarumas ėmė mažėti, Chevrolet siekė išlikti konkurencingos Amerikos automobilių rinkos priešakyje. Šiam tikslui pasiekti jie užmezgė netikėtą partnerystę su britų Cosworth Engineering, kurios dėka gimė vienas iš išskirtiniausių kompaktiškų sportinių automobilių – 1975 metų Chevrolet Vega Cosworth.
Dizainas ir paveldas: Išskirtinio klasikinio automobilio gimimas
Bendradarbiavimas su Cosworth leido sukurti aukštos klasės, visiškai iš aliuminio gamintą, keturių cilindrų variklį, kuris virto riboto leidimo sportiniu Vega modeliu. Nors General Motors ne visada atsižvelgė į patikimumo klausimus, dažnus sportiniams varikliams, tačiau sportinės Vega versijos žavesys buvo nenugalimas.
1975 m. pristatytas Chevrolet Vega Cosworth iš karto patraukė dėmesį, ypač dėl savo kainos – 5 916 JAV dolerių. Tai buvo beveik dvigubai daugiau už įprastą Vega modelį ir antroji brangiausia Chevrolet tų metų gamoje – nusileidžianti tik Corvette. Ši kaina atspindėjo modelio išskirtinumą ir techninį pranašumą.
Specifikacijos ir ypatybės: kuo išsiskiria Vega Cosworth
Kiekvienas Vega Cosworth buvo gaminamas su juoda kėbulo spalva ir auksinėmis juostomis, kurios išryškino modelio išskirtinumą. Specialaus dizaino lengvojo lydinio ratlankiai, keturių pavarų mechaninė pavarų dėžė, patobulinta pakaba ir serializuota prietaisų skydo lentelė tik dar labiau sustiprino Cosworth Vega unikalumą. Po variklio dangčiu – originalus 2,0 l DOHC, įpurškimo sistema aprūpintas variklis, pritaikytas JAV emisijos standartams, bet išlaikęs sportiškumą.
Šis konkretus automobilis – serijos numeris 1115 – yra tikra laiko kapsulė. Jį pristato Clear Coast Motors, o išsami nuotraukų dokumentacija „eBay“ rodo, kad automobilio būklė praktiškai ideali – lyg ką tik išvažiavęs iš salono 1975-aisiais.
Būklė: Nepalyginamai išlikęs egzempliorius
Tikra retenybė – automobilio odometras rodo vos 2 989 originalių mylių, o pats Vega Cosworth nėra nei restauruotas, nei perdarytas. Visiškai originalios detalės – blizganti juoda dažų danga, gamykliniai lipdukai, atsarginis ratas – išlikusios tokios, kokios buvo gamykloje. Instrukcija, priežiūros knygelė ir gamyklinis domkratas neišpakuoti. Automobilyje nėra rūdžių ar avarijų žymių, o važiuoklė, grindys ir salonas – beveik be nusidėvėjimo pėdsakų.
Dar daugiau – visi aksesuarai originalūs: Delco AM radijas, laikrodis, vidaus apšvietimas bei jungikliai veikia nepriekaištingai, kaip ir 1975-aisiais. Gamykliniai Cosworth lengvojo lydinio ratai aprūpinti naujomis padangomis. Po gaubtu esantis 2,0 l variklis ir keturių pavarų dėžė veikia be priekaištų, nė karto nebuvo restauruoti, net žarnelės ir spaustukai – gamykliniai.
Dinamika: Cosworth inžinerija gatvėse
Nors 1975 m. Vega Cosworth variklis buvo kiek susilpnintas dėl emisijos reikalavimų, automobilis vis tiek siūlė tikrai įspūdingus vairavimo pojūčius pagal to laikmečio standartus. Įpurškimo ir dvigubų paskirstymo velenų technologija leido tapti ryškiu konkurentu tarp tuomečių amerikietiškų kompaktiškų automobilių. Kartu su lengvu kėbulu ir patobulinta pakaba Vega Cosworth įgavo kultinį statusą tarp automobilių entuziastų ir kolekcionierių.
Rinkos vertė ir kolekcininkų susidomėjimas
Nors paprastasis Chevrolet Vega laikui bėgant susidūrė su ilgaamžiškumo ir patikimumo problemomis, riboto leidimo Cosworth versija tapo itin vertinama tarp klasikinių automobilių kolekcininkų. Šis, beveik naujos būklės, mažai naudotas egzempliorius – vienas seniausių išlikusių, reprezentuojantis unikalią galimybę patirti automobilį būtent tokį, kokį jį sukūrė Chevrolet ir Cosworth.
Už prašomą 30 500 JAV dolerių kainą (arba geriausią pasiūlymą) ir vos 2 989 mylių rida, ši Vega Cosworth – puikus pasirinkimas norintiems įsigyti autentišką 1970-ųjų sportinio automobilio istorijos dalį. Pardavėjas praneša apie didelį susidomėjimą „eBay“, o rimti pirkėjai yra kviečiami apžiūrai Orlande, Floridoje. Šį nepaprastos būklės egzempliorių tikrai verta pamatyti gyvai.
Lyginant su kitais klasikiniais kompaktais
Konkurentai, tokie kaip Ford Pinto ar AMC Gremlin, niekada neįgijo tokio prestižo. Vega Cosworth išsiskyrė išmaniu varikliu ir europietiška inžinerija. Skirtingai nei dauguma kitų modelių, Cosworth buvo ne tik kosmetinis pakeitimas, bet ir tikras žingsnis į priekį tiek išvaizdos, tiek važiavimo savybių prasme.
Dauguma Vega automobilių išnyko iš kelio, tačiau originalios būklės Cosworth leidimo modeliai tapo itin vertingomis investicijomis klasikinių automobilių rinkoje. Šis niekada nerestauruotas ar modifikuotas egzempliorius išlieka vienu autentiškiausių.
Galutinės mintys: Kolekcininko svajonė, laukianti naujų namų
Rasti klasikinį automobilį, kuris būtų visiškai nepaliestas ir išlikęs puikios būklės – vis retesnis atvejis, ypač kai rida tokia nedidelė. Nesvarbu, ar esate Chevrolet gerbėjas, septintojo dešimtmečio Amerikos automobilių mylėtojas, ar tiesiog žavitės Cosworth inžinerijos palikimu – 1975 m. Chevy Vega Cosworth yra nepakartojama galimybė. Norint išsaugoti beveik naują būklę, daugelis pirkėjų automobilį vežtų ne važiuojamą, o ant priekabos, po uždangalu.
Likusi vos keletas dienų iki skelbimo pabaigos, besidomintiems verta nedelsti ir apžiūrėti šį išskirtinį automobilį – tikrą inovatyvių partnerystių ir drąsių sprendimų automobilių istorijoje liudininką.
Šaltinis: autoevolution

Komentarai