1970 m. Ford Torino Cobra 429 SCJ Drag Pack apžvalga: legendinis raumenų automobilis | Pedal - Automobilių naujienos, apžvalgos ir technologijos Lietuvoje
1970 m. Ford Torino Cobra 429 SCJ Drag Pack apžvalga: legendinis raumenų automobilis

1970 m. Ford Torino Cobra 429 SCJ Drag Pack apžvalga: legendinis raumenų automobilis

2025-08-10
0 Komentarai Simona Vaičiulytė

5 Minutės

1970 m. Ford Torino Cobra 429 Super Cobra Jet (SCJ) su Drag Pack komplektu yra vienas geidžiamiausių klasikinio Detroito raumenų automobilių. Šis modelis pasirodė tuo metu, kai Ford stiprino savo pozicijas automobilių našumo srityje, ypač po Cobra Jet programos pristatymo 1968 m. Torino Cobra įkūnijo vidutinio dydžio automobilio praktiškumą, derinamą su didelės darbinės apimties variklio galia ir gamykloje sumontuota „drag race“ įranga. Tokia kombinacija leido šiam modeliui tapti tikru ketvirčio mylios varžybų konkurentu tiesiai iš salono.

Kai 1968 m. debiutavo Torino, jis buvo pristatytas kaip prabangesnė ir sportiškesnė Fairlane versija. Cobra Jet 428 variklis, orientuotas į didelį sukimo momentą ir dragstripo rezultatus, buvo aiškus signalas konkurentams. Ford greitai išplėtė savo pasiūlą ir 429 Cobra Jet varikliu – dar didesnės darbinės apimties modeliu, sukurtu dominuoti trasoje, bet išlikti teisėtu naudoti gatvėje. Tarp tokių žymių konkurentų kaip Dodge Charger R/T, Pontiac GTO, Plymouth Super Bee ir Chevrolet Chevelle SS, Torino Cobra sugebėjo įsitvirtinti kaip gamykloje paruoštas drag automobilis, tinkamas ir kasdieniam naudojimui.

1970-aisiais Torino Cobra buvo siūlomas tik kaip dviduris SportsRoof kėbulas su išskirtiniu „Coca-Cola butelio“ dizainu. Ford pagamino 7675 Torino Cobra, tačiau tik apie 1475 jų buvo užsakyti su ypatingu 429 SCJ varikliu ir Drag Pack įranga. Šis retumas yra viena pagrindinių priežasčių, kodėl automobilio vertė išlieka aukšta. 1970 m. originalūs kainoraščiai rodo, kad bazinis modelis kainavo šiek tiek daugiau nei 3000 JAV dolerių, o su Drag Pack ir kitais našumo paketais – apie 4000–4500 dolerių, kas tuo metu buvo solidi suma, pateisinama gamykliniais „track ready“ komponentais.

Išorėje Torino Cobra pasižymėjo sportinėmis detalėmis: matiniu juodu variklio dangčiu ir grotelių apdaila, sraigtiniais variklio dangčio užraktais, ryškiomis Cobra emblemos, 7 colių ratlankiais su F70-14 padangomis. Pirkėjai galėjo užsisakyti Magnum 500 ratus, sportinius F60-15 ratus ir galinį sportinį langų tinkleli. Shaker tipo variklio dangtis, dažnas šio modelio akcentas, pridėdavo tiek išvaizdos, tiek našumo patikimumo.

Salone Cobros buvo įrengtos sportiškos sėdynės, o keturių pavarų transmisija papildyta centrine konsole ir vairuotojo orientuotais prietaisais. CARFINDER YouTube kanale pristatytas pavyzdys pasižymi ryškiai raudona spalva ir juodomis sportinėmis sėdynėmis, pabrėžiančiomis automobilio universalumą ir sportišką charakterį.

429 Cobra Jet bazinė versija turėjo dviejų varžtų pagrindinį bloką, hidraulinius vožtuvų keliamuosius, 700 cfm Holley arba 715 Quadrajet karbiuratorių, su arba be Ram Air. Užsakant Drag Pack, variklis pavirsdavo į Super Cobra Jet – jis gaudavo keturių varžtų pagr. bloką, kaltinius stūmoklius, kietus vožtuvų keliamuosius, papildomą variklio alyvos aušintuvą ir didesnį, 780 cfm Holley karbiuratorių. Ram Air sistema ženkliai pagerindavo oro tiekimą dideliais apsukimais.

Ford siūlė agresyvius galinius diferencialus – Detroit Locker su 4.30 santykiu arba Traction-Lok su 3.91. Ši transmisijos ir galinės ašies kombinacija kartu su artiminiais keturių pavarų greičių dėže pavertė Drag Pack modifikaciją tikru gamykliniu drag automobiliu.

Pagal tuometinius leidinių duomenis, Torino Cobra 429 SCJ Drag Pack priklausė pačių greičiausių raumenų automobilių grupei. „Motor Trend“ užfiksavo įsibėgėjimą iki 60 mylių per valandą per 5,8 s ir ketvirčio mylios rezultatą – 13,99 s esant 101 myliai per valandą (su 3.91 galiniu santykiu ir 4 pav. greičių dėže). Specializuoti žurnalai pasiekdavo dar geresnius laikus: 13,63–13,39 s ant slick padangų, o kai kurie savininkų rezultatai viršijo net ir 108 mph spąstų greitį.

Tuometiniai bandymai rodo, kad 0–60 mph galėjo būti įveiktas per 5,5 sekundės, o teorinis maksimalus greitis net siekti 130 mph. Tokie rezultatai liudija ne tik apie maksimalų galingumą, bet ir apie Drag Pack patikimumą bei nuolatinį našumą trasoje.

Lyginant su konkurentais, 429 SCJ su Drag Pack neatsiliko nuo Chevrolet LS6 Chevelle, Pontiac Ram Air IV GTO, Chrysler Hemi Charger, Dodge / Plymouth 440 Six-Pack modelių bei Buick GS 455 Stage 1. Daugumos šių modelių ketvirčio mylios laikai svyravo toje pačioje, 13 s, riboje, tad Torino Cobra buvo tarp lyderių, ypač su tinkama paruoštimi.

Torino Cobra SCJ Drag Pack vertę pastoviai stebi kolekcininkai ir žinovai. Aukščiausios būklės, autentiški ir pilnai restauruoti modeliai dažnai kainuoja virš 100 tūkst. JAV dolerių, o retesni ar modifikuoti modeliai – apie 40 000–70 000 dolerių. Aukcionuose modifikuoti Drag Pack pavyzdžiai kartais kainuoja ir apie 30 000 dolerių, kas parodo, kaip stipriai vertę lemia autentiškumas ir dokumentacija. Hagerty ir kitos vertinimo platformos nuolat fiksuoja didelį susidomėjimą šiais modeliais kolekcinėje rinkoje.

Šis modelis atspindi galingiausią era Detroito „arklių galios karuose“ – prieš netradicinių emisijos reikalavimų ir draudimo kainų įvedimą. Drag Pack SCJ išsiskyrė tikra didelės darbinės apimties jėga vidutinio dydžio kėbule ir gamykline „drag race“ įranga, kuri tuo metu buvo reta.

Itin įsimintinas ryškiai raudonas Torino Cobra, neseniai pristatytas CARFINDER YouTube kanale, puikiai atskleidžia Drag Pack išskirtinumą. Klasikinė išvaizda, shaker variklio dangtis, autentiški Cragar ratai ir išlaikytas gamyklinis dizainas liudija orginalumą ir vieną iš vos 1475 pagamintų egzempliorių su SCJ Drag Pack.

Ieškant autentiško Torino Cobra 429 SCJ Drag Pack, svarbu tikrinti VIN numerius, Marti arba originalius užsakymų dokumentus, tinkamus variklio blokų numerius bei gamyklinius Drag Pack komponentus: keturių varžtų bloką, kaltinius stūmoklius, kietus keliamuosius, alyvos aušintuvą, 780 cfm karbiuratorių ir teisingą galinę ašį. Automobilio būklė ir dokumentacija yra pagrindiniai vertės faktoriai, o originalūs, tvarkingi modeliai dažnai vertinami kur kas brangiau.

1970 m. Torino Cobra 429 SCJ Drag Pack išliko išskirtiniu kolekcionuojamu raumenų automobiliu dėl savo autentiško gamyklinio našumo, riboto leidimo ir išraiškingo dizaino. Nesvarbu, ar žvelgiame į ketvirčio mylios rezultatus, technines charakteristikas ar šiuolaikinę rinkos vertę, Drag Pack SCJ primena apie laikus, kai užtektų tik pažymėti kelias parinktis salone – ir galėjai važiuoti namo su 13 sekundžių legalizuotu superautomobiliu. Visiems, kas domisi „big block“ Ford modeliais ir istorinių raumenų automobilių našumu, Torino Cobra SCJ išlieka būtinu objektu – o suradus gerai dokumentuotą egzempliorių laukia neišdildomi įspūdžiai.

Šaltinis: autoevolution

Sveiki, čia Simona! Automobilių pasaulyje ieškau prasmės ir žinių. Rašau praktinius straipsnius, kurie padeda suprasti rinką, priimti išmintingus sprendimus ir vairuoti užtikrintai. Noriu, kad vairavi

Komentarai

Palikite komentarą