6 Minutės
Apžvalga: Vidurio grandies meistriškumas 2025 m. pirmoje pusėje
Vasaros pertrauka „Formulės 1“ sezone – puikus metas įvertinti pilotus, kurie šiemet labiausiai išsiskyrė vairuodami vidutinio pajėgumo bolidus. Ši trečioji mūsų vasaros reitingų dalis apima 10–6 vietas – sportininkus, kurie nuosekliai demonstravo aukštą lenktyninį meistriškumą, padangų valdymą bei strateginį mąstymą, išverdami maksimalų rezultatą net ir ne pačiose greičiausiose komandose. Vertinime daugiausia dėmesio skiriame būtent pilotų pasirodymui – nepriklausomai nuo komandinių klaidų ar technikos apribojimų, išryškindami, kaip kiekvieno lenktynininko įgūdžiai paveikė jo sezoną iki šiol.
10) Estebanas Oconas – Haas
Sezono akcentai
Geriausias finišas: 5 vieta | Bendroje įskaitoje: 10-as
Estebano Ocono karjeros etapas „Haas“ komandoje – savotiškas naujas startas. Nors amerikiečių komanda šiek tiek atsiliko nuo pagrindinių vidurio varžovų, Oconas vis tiek nuosekliai stebino savo pasirodymais. Puikus pasirodymas Kinijoje leido pakilti iš septintos į penktą vietą po varžybų, o Bahreine, nepaisant avarijos kvalifikacijoje, jis sugebėjo finišuoti taškų zonoje. Monake Oconas demonstravo šaltakraujiškumą, kvalifikacijoje užėmęs aštuntą, o lenktynėse – septintą vietą.
Bolidas, techninė specifikacija ir nustatymai
Vairuodamas 2025-ųjų „Haas“ bolidą, Oconas puikiai randa balansą tarp padangų ilgaamžiškumo ir tiesės greičio. Komandos aerodinaminis paketas ypač konkurencingas didelių apkrovų posūkiuose, bet būtent Ocono gebėjimas valdyti padangas – ypač ilgai važiuojant kietomis padangomis – leidžia vidutinius tempą paversti taškais. Akivaizdus pavyzdys – Austrija, kur anksčiau pasikeitęs į kietąsias padangas po ilgo etapo nuo 17-os pozicijos jis pelnė paskutinį tašką.
Veikimo ypatumai ir palyginimai
Oconas ypač stiprus ten, kur lenktynės tampa taktine kova. Skirtingai nei kai kurie konkurentai, kurių stiprybė – kvalifikacijos greitis, Oconas pasižymi pastoviu lenktynių tempu, ypač ilgais etapais. Jei „Haas“ patobulins aerodinaminę ir mechaninę automobilio pusę – Ocono rezultatai ženkliai gerės.
Verdiktas
Nors dažnai lieka šešėlyje, Ocono gebėjimas suderinti padangų tausojimą, strategiją ir lenkimus daro jį labai svarbiu vidurio grandies kovotoju. Konkurencingesnis automobilis leistų dar labiau išryškinti jo galimybes.
.avif)
9) Nico Hülkenbergas – Sauber
Sezono akcentai
Geriausias finišas: 3 vieta | Bendroje įskaitoje: 9-as
Nico Hülkenbergo perėjimas į „Sauber“ nustebino ne vieną, tačiau jis atsilygino komandai patirtimi grįstu ir precizišku vairavimu. Startas iš 17 vietos Melburne, finišas septintas ir stabilūs taškų kaupimai baigėsi ilgai lauktu pjedestalu Silverstone – tikras strategijos ir lenktynių meistriškumo pavyzdys.
Bolidas, specifikacijos ir tobulinimai
Vidurio sezono aerodinaminiai ir pakabos atnaujinimai „Sauber“ automobilyje suteikė papildomo stabilumo bei greičio. Hülkenbergas maksimaliai išnaudojo pagerėjusią važiuoklę bei trauką posūkiuose, paversdamas nedidelius patobulinimus į geriausią komandos rezultatą per daugelį metų.
.avif)
Veikimo ypatumai ir palyginimai
Hülkenbergo vizitinė kortelė – lenktynių intelektas: padangų tausojimas, tiksli langų apskaičiavimas ir švarūs lenkimai. Pagrindinis trūkumas – vieno rato greitis, nes jį kelis kartus pranoko komandos draugas Gabrielis Bortoleto. Nepaisant to, Hülkenbergas komandai suteikia ramybės ir konstruktyvaus grįžtamojo ryšio vystant bolidą.
Verdiktas
Labai stipri sezono pradžia. Jeigu Nico pagerins kvalifikacinius ratus, jo nuoseklumas bei strateginis mąstymas leis tapti reguliariu pjedestalų medžiotoju, jei „Sauber“ toliau tobulins techniką.
8) Pierre Gasly – Alpine
Sezono akcentai
Geriausias finišas: 6 vieta | Bendroje įskaitoje: 14-as
Kai „Alpine“ komandai užkulisiuose tvyro sumaištis, Pierre Gasly išlieka stabiliausiu veiksniu. Nepaisant neprognozuojamo bolido, jis nuolat išspaudžia konkurencingus rezultatus, o stipriausias buvo Silverstone‘e per lietingas varžybas, kur užėmė šeštą vietą.
.avif)
Automobilis, specifikacijos ir konstrukciniai ypatumai
„Alpine A525“ šiemet vairuoti sudėtinga – nuolat vargina bloga sukibimo su galine ašimi pusiausvyra bei jautrumas nustatymų pokyčiams. Gasly gebėjimas rasti bolido balansą tarp prispaudžiamosios jėgos ir galinio stabilumo buvo labai svarbus – kai aerodinamika atitinka jo stilių, jis maksimaliai išnaudoja galimybes.
Veikimo ypatumai ir palyginimai
Gasly stiprybė – prisitaikymas ir lenktyninis intelektas: dažnai pasiekia daugiau, nei leidžia bolido galimybės. Palyginus su komandos draugu ar vidurinės grandies konkurentais, jis išlieka pagrindiniu „Alpine“ taškų šaltiniu ir maskuoja gilesnes komandos problemas.
Verdiktas
Be Gasly „Alpine“ pozicija būtų kur kas sudėtingesnė. Jo gebėjimas pelnyti taškų net ir problematiškame bei jautriame bolide daro jį esminiu komandos vidurinės grandies kovose.
7) Isack Hadjar – Racing Bulls
Sezono akcentai
Geriausias finišas: 6 vieta | Bendroje įskaitoje: 13-as
Debiutantas Isack Hadjar demonstravo ne tik natūralų greitį, bet ir greitą mokymąsi. Nepaisant avarijos formavimo rate Australijoje, jau Japonijoje ir Monake pateko į Q3 bei pelnė taškų. Šešta vieta Monake po incidentų treniruotėse – puikus psichologinio atsparumo ir tikslumo pavyzdys.
Automobilis, techninės charakteristikos ir komandos situacija
„Racing Bulls“ 2025 m. bolidas sudaro Hadjar galimybes pademonstruoti talentą. Komanda orientuojasi į aerodinaminį efektyvumą ir padangų dėvėjimosi kontrolę, kas tinka jo agresyviam, bet tobulėjančiam vairavimo stiliui. Progresas kvalifikacijoje ir stabilūs lenktynių rezultatai rodo, kad Hadjar tobulėja greitai.
Veikimo ypatumai ir palyginimai
Hadjar – labai greitas, kartais linkęs rizikuoti, kaip būdinga jaunam pilotui pradžioje. Prieš komandos draugą Yuki Tsunodą jau parodė, kad gali varžytis ir kartais lenkti. Turint omenyje „Red Bull“ jaunimo programą, 2026 m. perėjimas į pagrindinį klubą galėtų būti realus, jei progresas tęsis.
Verdiktas
Sezono atradimas. Hadjaro padangų valdymas, kvalifikacijos tobulėjimas ir ryžtingumas leis jam pakilti reitinguose iki metų pabaigos.
6) Alexas Albonas – Williams
Sezono akcentai
Geriausias finišas: 5 vieta | Bendroje įskaitoje: 8-as
Po neramaus 2024-ųjų finišo ir Carloso Sainzo atvykimo į „Williams“, Albonas privalėjo parodyti stiprų sezoną – ir jis tai padarė. Penkta vieta jau pirmose lenktynėse bei reguliarus taškų rinkimas, įskaitant bekompromisį dvikovą su „Ferrari“ lyderiu Leclercu Imoloje, įrodo, kad Albonas išlieka komandos lyderiu.
Bolidų specifikacijos ir konstrukcija
2025 metų „Williams“ bolidas išlieka konkurencingas tam tikrose trasose dėl geros mechaninės traukos ir nuspėjamo padangų dėvėjimosi. Albono pageidavimai – balansuota važiuoklė ir stabili galinė dalis – padeda pasiekti stiprių kvalifikacijos ir lenktynių rezultatų. Nors kai kurios galimybės prarastos dėl patikimumo problemų, kur bolidas geras – Albonas išnaudoja visas progas.
Veikimo ypatumai ir palyginimai
Albonas šiuo metu lenkia Sainzą tiek vieno rato, tiek lenktynių tempu, o tai – ypač svarbus pasiekimas spaudimo akivaizdoje. Palyginti su kitais vidurio sportininkais, jis derina agresyvią gynybą su nuosekliais ratų laikais, išlaikydamas „Williams“ TOP10 komandinėje įskaitoje nuo 2020-ųjų.
Verdiktas
Albonas privalėjo įrodyti savo vertę – jam pavyksta. Kadangi „Williams“ jau žiūri į 2026 metus, geriausios šių metų progos bus trasose, kur dabartinės automobilio savybės leidžia pasiekti ženklių rezultatų.
Galutiniai pastebėjimai: vidurio kovos tendencijos ir ko laukti toliau
Vidurio grandies kovą 2025 m. lemia ne tik variklių galia ar aerodinamika, bet ir padangų valdymas, bolido nustatymai bei lenktynininkų išmintis. Tos komandos, kurios lavins važiuoklės balansą ir maksimaliai išnaudos padangas, taps nuolatinėmis taškų kaupėjomis. O Oconas, Hülkenbergas, Gasly, Hadjar bei Albonas šiemet išsiskiria išskirtinėmis stiprybėmis: padangų tausojimu, patirtimi, prisitaikymu, natūraliu greičiu ir pastovumu – būtent juos verta stebėti antroje sezono pusėje.
Esminiai veiksniai ateičiai: tolesni aerodinaminiai atnaujinimai, geresnė jėgos agregatų integracija, patikimumo gerinimas ir strateginiai padangų pasirinkimai viso savaitgalio metu. Artėjant lenktynių savaitgaliams, kur sprendimus nulems strategija ir padangų veikimo langai, skirtumai bus minimalūs – o idealus bolido ir piloto derinys gali nulemti netikėtus ir garsius rezultatus net ir vidurio grandies komandoms.
Šaltinis: autoevolution

Komentarai