Alpine sunkioji 2025 metų F1 sezono pradžia: krizė komandoje ir sprendimų metas

Komentarai
Alpine sunkioji 2025 metų F1 sezono pradžia: krizė komandoje ir sprendimų metas

6 Minutės

Alpine 2025-ieji: sezonas krizėje

Pirmoji 2025 m. „Formulės 1“ sezono pusė tapo rimtu išbandymu Alpine komandai. Triskart konstruktorių čempionai vasaros pertrauką pasiekė būdami turnyro lentelės dugne, vieninteliai iki šiol nesurinkę 30 taškų. Vienintelis Pierre Gasly buvo ryškus komandos taškų rinkėjas – jis sugebėjo maksimaliai išnaudoti bolidą, kuriam nuolat trūko sukibimo, ir pelnė visus komandos čempionato taškus. Jo komandos draugai Jack Doohan ir Franco Colapinto savo rezultatais neprilygo, todėl Alpine antrąją 2025 m. sezono dalį pasitinka turėdama sunkų uždavinį – priimti lemiamus sprendimus dėl pilotų sudėties prieš svarbųjį 2026 m. sezoną.

Franco Colapinto situacija

Colapinto į aukščiausią lygą pateko su nemenku pagreičiu – įspūdingai pasirodė 2024 m. devynių lenktynių etape su Williams, kur pasiekė dvi finišus taškų zonoje ir aštuntą vietą Baku. Tai lėmė ilgalaikį kontraktą su Alpine ir atsarginio piloto rolę prieš 2025 m. sezoną. Kai Doohan prarado vietą pagrindinėje sudėtyje, Colapinto gavo šansą įrodyti, kad gali tapti ilgalaikiu komandos nariu šalia Gasly.

Vis dėlto nuo grįžimo į Imolą Colapinto sunkiai sekasi – per aštuonerias lenktynes jam pelnyti taškų nepavyko, o kartais pasitaikydavo brangių klaidų, kurios nuvylė komandos vadovus. Nors avarija padangų bandymuose Hungaroring trasoje jo ateities Alpine dar nenulėmė, komanda duoda jam vasaros pertraukos laikotarpį pasitaisyti savo formą. Kaip rašo PlanetF1, Colapinto likimas likusio sezono metu priklausys nuo pagerintos sportinės formos.

Techninė padėtis: Alpine bolidas, specifikacijos ir našumo problemos

Alpine problemos – ne tik pilotų darbas. Naujasis A524 tipo bolidas nuolat susiduria su sukibimo ir balanso bėdomis, kurios riboja lenktynių tempą. Nors šiuolaikiniai F1 bolidai turi bendrai panašias technines charakteristikas – 1,6 l V6 turbo hibridinį variklį, pažangias ERS sistemas, „ground-effect“ aerodinamiką ir Pirelli padangas – nedideli važiuoklės, aerodinamikos efektyvumo ar pakabos sprendimų skirtumai lemia dideles našumo ribas.

Aerodinamika ir važiuoklė

Alpine aerodinaminė koncepcija sunkiai išlaiko pastovų prispaudimo jėgos lygį skirtingose trasose. Tokie svyravimai kenkia balanso stabilumui, sukelia nenumatytą padangų dėvėjimą bei verčia pilotus improvizuoti, o ne sistemingai dirbti prie optimalaus nustatymo.

Variklio keitimas 2026-aisiais

Svarbus strateginis pokytis numatomas 2026 m. – Alpine persės į Mercedes klientų variklius, atsisakydami Renault gaminamų agregatų. Šis variklių keitimas darys įtaką tiek komandos pajėgumams, tiek tolimesnei pilotų atrankai – ypač renkantis kandidatus, pažįstančius Mercedes techniką.

Padangos, sukibimas ir strategija

Nuolatinės sukibimo problemos blogina padangų eksploataciją ir apsunkina strateginius sprendimus boksuose. Alpine inžinieriai stengiasi išlaikyti pusiausvyrą tarp kvalifikacijos tempo ir ilgalaikio lenktynių stabilumo, tačiau dažnai turi eiti į kompromisus abejose srityse. Kruopštesni nustatymai ir aiškesnė aerodinaminė kryptis būtinos norint gerinti rezultatus.

Kandidatai į vietą 2026 metų sezone

Alpine partnerio Pierre Gasly paieškos 2026-ųjų sezonui derinamos tarp trumpalaikių poreikių ir ilgalaikės strategijos. Tarp kandidatų minimi patyrę veteranai, atsarginiai pilotai, sukaupę daug bandymų valandų, bei perspektyvūs jaunuoliai iš „Formulės 2“.

Valtteri Bottas – patikimiausias sprendimas

Bottas išlieka vienu pagrindinių kandidatų. Jis turi patirties „Formulėje 1“ bei puikiai pažįsta Mercedes variklio ypatumus – savybė, kuri bus ypač vertinga Alpine komandai. Fino gebėjimas konstruktyviai vertinti techniką ir greita adaptacija leidžia jį laikyti geriausiu trumpalaikiu pasirinkimu.

Felipe Drugovich ir kiti atsarginiai pilotai

Aston Martin atsarginis pilotas Felipe Drugovich per testus sukaupė tūkstančius kilometrų bei turi komercinę paramą iš Brazilijos. Nors jo pavardė minima ir kitų ekipų (pvz., Cadillac) radare, Drugovich patirtis ir brandumas galėtų tapti idealiu kompromisu tarp patirties ir potencialo.

Jaunieji talentai: F2 baigę ir akademijos nariai

Jeigu Alpine rinksis jaunimo kelią, kandidatai bus ieškomi Formulės 2 čempionate. Tarp favoritų minimas Italijos F2 lyderis Leonardo Fornaroli – jaunas, greitas ir nepriklauso jokiai stambiai vairuotojų akademijai, todėl gali laisvai derėtis su Alpine. Kiti galimi pasirinkimai: Mick Schumacher (jei sugrįš iš ilgų nuotolių lenktynių) ir jaunas Paul Aron – pasirinkimai priklausys nuo rezultatyvumo ir prieinamumo.

Kiti variantai: Tsunoda, Zhou ir Perez gandai

Yuki Tsunoda galėtų tapti netikėtu pasirinkimu, jei paliktų Red Bull šeimą, nors jo ryšiai su Honda apsunkins galimą persikėlimą į Mercedes variklius pasirinkusią Alpine. Zhou Guanyu galėtų pasiūlyti Kinijos rėmimą ir patirtį Enstone akademijoje, o dėl Sergio Perez pasklido gandai, tačiau naujesni gandai sako, kad Perez linksta į kitą komandą (Cadillac), tad Alpine variantas mažai tikėtinas.

Padėtis rinkoje ir palyginimas su konkurentais

Alpine turi pasverti trumpalaikį stabilumą ir ilgalaikę plėtrą. Pasirašius sutartį su tokiu veteranu kaip Bottas ar Drugovich prioritetu taptų patikimumas ir sklandi integracija su Mercedes jėgainėmis. Pasirinkus jaunuolį iš F2, galima greičiau atnaujinti komandą ir auginti ją kartu su perspektyviu talentu bei tobulinti važiuoklę ir aerodinamiką. Lyginant su konkurentais kaip Mercedes ar Ferrari, Alpine įvaizdis – sportiškas, jaunatviškas ir orientuotas į rezultatą – gali paskatinti rinktis jauną, patrauklų pilotą, tačiau rezultatų spaudimas gali pastūmėti rinktis labiau patyrusį variantą.

Ką turi padaryti Colapinto

Colapinto žino, ko reikia – reguliariai pelnyti taškus ir vengti klaidų. Vasaros pertrauka – puiki proga analizuoti telemetriją, gerinti bolido nustatymus ir psichologiškai atsitiesti. Jei argentinietis pagerins kvalifikacijos tempą, racionaliai valdys padangas ir demonstruos lenktynių meistriškumą, Alpine gali suteikti šansą likti ekipos gretose ir 2026-aisiais. Tačiau F1 pasaulyje du 13-tieji finišai vietos negarantuoja – reikės pastebimo progreso.

Išvada: svarbi antroji sezono pusė ir pilotų rinkos kryžkelė

Alpine antrosios piloto paieškos – visos komandos rezultatų krizės atspindys. 2026 m. laukia svarbus pokytis – Mercedes varikliai ir būtinybė spręsti sukibimo bei aerodinamikos problemas. To reikalauja protingų strateginių sprendimų tiek trumpam, tiek ilgam laikotarpiui. Franco Colapinto turi talentą ir progą įrodyti savo vertę – tačiau privalo tai padaryti greitai. Priešingu atveju Alpine jau dabar turi platų pasirinkimą tarp patyrusių profesionalų ir žadančių jaunų talentų, kurie laukia galimybės sėsti į potencialiai konkurencingą bolidą artėjančioje F1 transformacijoje.

Šaltinis: autoevolution

Palikite komentarą

Komentarai