Slaptoji tarnyba kuria žemo profilio, visureigius apsaugos automobilius | Pedal - Automobilių naujienos, apžvalgos ir technologijos Lietuvoje
Slaptoji tarnyba kuria žemo profilio, visureigius apsaugos automobilius

Slaptoji tarnyba kuria žemo profilio, visureigius apsaugos automobilius

2025-08-14
0 Komentarai Tadas Jankauskas

4 Minutės

Jungtinių Valstijų Slaptoji tarnyba bendradarbiauja su "GM Defense" kuriant naują kelioms vietovėms pritaikytų apsaugos transporto priemonių klasę. Šios specializuotos visureigės apsaugos mašinos turėtų lengviau įsilieti į vietinį eismą ir būti mažiau pastebimos nei dabar tarnybos naudojami šarvuoti „Chevrolet Suburban“. Interviu Slaptosios tarnybos vadovas Seanas Curranas patvirtino nuolatinį glaudų bendradarbiavimą su "GM Defense", siekiant sukurti specialiai šioms operacijoms pritaikytą platformą, kuri užtikrintų didesnį mobilumą, gyvybingumą bei diskretiškumą apsaugos operacijose visame pasaulyje.

Kodėl keičiamas autoparkas? Šiuo metu Slaptoji tarnyba naudoja šarvuotus „Suburban“ modelius, persekiojimo visureigius ir prezidentinę limuziną „The Beast“. Šios transporto priemonės pasižymi puikia balistine apsauga ir stipria vizualine prezencija, tačiau ne visoms užduotims jos tinka. Curranas atkreipė dėmesį į poreikį adaptyvumui: vietovės ypatybės, grėsmių aplinka ir operatyviniai reikalavimai lemia transporto priemonės pasirinkimą. Pavyzdžiui, kai kuriuose Afrikos regionuose šarvuoti „Suburban“ yra pernelyg išsiskiriantys, todėl labiau tinka žemo profilio, universali visureigė transporto priemonė, kuri geriau prisitaiko prie vietinių sąlygų.

Nuo improvizuotų sprendimų iki specialiai kurtų apsaugos automobilių Dar neseniai vyriausybinės agentūros dažnai pirkdavo civilinius visureigius ir montuodavo papildomą šarvavimą – tokias konversijas GM Defense vadovas Stephenas S. duMontas vadina „Monster Garage“ tipo pastatymais. Šios improvizacijos stipriai padidindavo automobilio svorį, pablogindavo pagreitėjimą, stabdymą, pakabos darbą ir kuro sąnaudas. Šiandien darbo principas keičiasi: "GM Defense" ir Slaptoji tarnyba kuria apsaugos transporto priemones nuo nulio, derindami šarvus, važiuoklę, jėgos agregatus ir elektronines sistemas siekiant išlaikyti dinaminį našumą bei atitikti balistinės ir sprogimo apsaugos reikalavimus.

Galimi platformų sprendimai ir specifikacijos Nors konkretūs techniniai duomenys lieka konfidencialūs, viešai aptariamos trys pagrindinės kryptys: 1) Infantry Squad Vehicle (ISV) tipo platforma: sukurta pagal lengvą, labai manevringą bazę, kaip „Chevrolet Colorado ZR2“ – pritaikyta atlaikyti lengvą šarvavimą, didelį prošvaisą, 4x4 pavarą ir sustiprintą pakabą. Tinka greitam judėjimui kolonomis, greitam įvažiavimui ir išvažiavimui bei veiksmams atokesniuose regionuose. 2) Lengvoji pagalbinė transporto priemonė (Light Utility Vehicle, LUV), paremta sunkvežimio architektūra: pagrindinis dėmesys – patvarumui, didesnei keliamajai galiai, modulinei šarvų integracijai. Svarbios vilkimo galimybės, didesnis nuotolis bei modernios komunikacijos ir jutiklių sistemos. 3) Individualiai projektuota nauja platforma: toks modelis galėtų balansuoti tarp pažangios balistinės apsaugos (šarvuotos durys, balistinis stiklas), padangų su "run-flat" technologija, sustiprintų stabdžių ir specialių variklio pasirinkimų, pilnai pritaikytų tarnybos užduotims. Tikslios balistinės apsaugos ir techninės charakteristikos nėra skelbiamos, bet šiuolaikiniai apsaugos automobiliai siekia optimizuoti naudingą apkrovą, pakabos reguliavimą bei variklio darbą, kad pagreitis, didžiausias greitis ir stabilus stabdymo atstumas išliktų tinkami net su masyviu šarvavimu.

Dizaino ir našumo aspektai Svarbiausi dizaino prioritetai: mažo profilio eksterjeras, sumažinantis matomumą civilinėse aplinkose, modulinės šarvų paketo galimybės pagal misiją bei ergonomiškos interjero išdėstymo galimybės, pritaikytos komunikacijoms, medicininei įrangai ir operatyviam keleivių išėjimui. Integruota važiuoklės inžinerija leis tikėtis geresnių rezultatų nei ankstesnės konversijos – sustiprinti rėmai, pritaikytos pakabos, efektyvesnis aušinimas ir stabdžių sistemos, kurios kompensuoja šarvų svorį bei išlaiko manevringumą ir pravažumą.

Rinkos strategija ir autoparko valdymo pasekmės Tokio automobilio vystymas stiprina „GM Defense“ pozicijas kaip federalinių agentūrų specializuotų apsaugos transporto priemonių tiekėjo. Naujų platformų įsigijimas reikalauja didesnių pradinių investicijų, tačiau per visą eksploatacijos laikotarpį atsiperka sumažintomis priežiūros bei kuro sąnaudomis lyginant su improvizuotomis konversijomis. Specialiai pagaminti apsaugos automobiliai leidžia pilnai integruoti komunikacines, atsakomųjų priemonių ir kitų kritinių sistemų sprendimus.

Paliginimas: šarvuotas Suburban ir daugiafunkciai visureigiai Šarvuotas „Suburban“ – tai išskirtinė balistinė apsauga, didelis vidaus plotas bei prestižas, tačiau toks automobilis labai išsiskiria ir nėra manevringas užmiestyje ar sudėtingame reljefe. ISV, LUV ar specialiai kurtos platformos pasižymi didesniu pravažumu, žemesniu vizualiniu profiliu ir galimybe misijai adaptuoti išdėstymą, nors tai mažina kai kuriuos patogumus ir naudingąjį tūrį.

Kas toliau? Slaptoji tarnyba neskelbia, kuri platforma bus pasirinkta naudoti. Galimi tiek ISV ar LUV adaptavimai, tiek visiškai naujos apsaugos transporto priemonės sukūrimas. Bet kokiu atveju, matyti aiški tendencija – daugiafunkcės paskirties, skirtingoms vietovėms pritaikyti šarvuoti visureigiai, kuriuose derinamas mobilumas, šiuolaikiška balistinė apsauga ir nepastebimumas, tampa modernių apsaugos operacijų standartu visame pasaulyje.

Šaltinis: caranddriver

Labas! Aš Tadas – automobilių bandymai man yra tikra gyvenimo dalis. Nuo mažens svajojau vairuoti ir vertinti įvairius modelius. Kiekvienas mano testas yra nuoširdus ir paremtas tikrais įspūdžiais – k

Komentarai

Palikite komentarą