BMW 7 serijos šarvuotos limuzino testavimas FMDC Sokolov centre | Pedal - Automobilių naujienos, apžvalgos ir technologijos Lietuvoje
BMW 7 serijos šarvuotos limuzino testavimas FMDC Sokolov centre

BMW 7 serijos šarvuotos limuzino testavimas FMDC Sokolov centre

2025-08-14
0 Komentarai Tadas Jankauskas

4 Minutės

Apžvalga: Šarvuoto BMW 7 serijos testavimas FMDC Sokolov

Kai limuzinas sveria daugiau nei 4,4 tonos ir ilgis siekia beveik 5,4 metro, jo dinaminės ribos reikalauja išskirtinio vertinimo. BMW pakvietė išrinktą klientų grupę į Ateities Mobilumo Plėtros Centrą (FMDC) Sokolove, Čekijoje, kur buvo testuojamas naujasis 7 serijos Protection (G73). Čia automobiliui buvo sudarytos realios pabėgimo scenarijų sąlygos: miesto eismas, užmiesčio keliai ir greitkeliai. Rezultatas – šarvuotas sedanas, harmoningai derinantis saugumą, komfortą ir patikimą važiavimo dinamiką.

Konstrukcija ir apsaugos pagrindas

Skirtingai nei papildomai šarvuoti automobiliai, kurių bazė yra standartinis modelis, G73 yra kuriamas pagal BMW Protection Core filosofiją – šarvuoti elementai integruojami dar gamybos procese. Šarvuotas plienas, daugiasluoksnis balistinis stiklas ir specialiai sustiprintos konstrukcinės detalės yra integruotos į kėbulą, todėl stogas, dugnas ir langai sudaro vientisą apsauginį sluoksnį. Tokia gamyklinė integracija pagerina sukimo standumą ir leidžia išlaikyti G70 platformos būdingą erdvumą bei prabangą.

Balistiniai standartai ir atsparumas sprogimams

7 serijos Protection turi VR9 sertifikatą kaip standartą ir gali būti papildomai sustiprintas iki VPAM 10 lygio, kuris suteikia apsaugą nuo galingesnių grėsmių, pavyzdžiui, 7.62 x 54 mm R šautuvų šovinių. Be apsaugos nuo kulkų, šio modelio konstrukcija, savaime užsiplėšiantis kuro bakas ir sustiprintas dugnas mažina sprogimų poveikį bei saugo nuo rankinių granatų ar dronais atgabentų įrenginių grėsmių.

Variklių pasirinkimas: V8 ir elektromobilis

BMW siūlo du skirtingus pavaros variantus, pritaikytus įvairiems pirkėjams. 760i Protection turi 4,4 l dviturbį V8 variklį su lengvosios hibridinės sistemos pagalba, išvystantį apie 530 AG ir 750 Nm. Įsibėgėjimas nuo 0 iki 100 km/val. trunka apie 6,6 sek., maksimali greitis ribojamas iki 210 km/val. i7 Protection – visiškai elektrinė alternatyva su dviem varikliais, generuojanti apie 544 AG ir 745 Nm, 0–100 km/val. įsibėgėja per apytiksliai 8,1 sek., o didžiausias greitis – apie 160 km/val. Abu pavaros variantai optimizuoti atlaikyti didesnę masę ir užtikrina greitą reakciją avariniuose pabėgimo scenarijuose.

Važiuoklė, stabdžiai ir važiuojamumo savybės

FMDC Sokolov centre inžinieriai pademonstravo, kad G73 modelis aukštesnius stabilumo rodiklius iškelia aukščiau už sportiškumą. Atliekant slalomo ir staigių eismo juostos keitimo testus, pastebimas šoninis svyravimas, būdingas prabangiam šarviniam limuzinui, kur svarbiausia – keleivių komfortas ir apsauga. Tačiau vairavimas išlieka prognozuojamas, o stabdymo metu važiuoklė ir stabdžių sistema užtikrina saugumą netgi ekstremaliomis sąlygomis.

Aktyvios sistemos ir važiavimas su pradurtais ratais

Integral Active Steering sistema su galinių ratų vairavimu yra standartinėje komplektacijoje – tai leidžia sumažinti apsisukimo spindulį ir pagerina stabilumą staigiuose manevruose. Specialiai sureguliuoti stabdžiai ir važiuoklė dirba kartu su Michelin PAX run-flat padangomis ant 20 colių ratlankių – net ir visiškai išsileidus orui leidžiama saugiai važiuoti iki 80 km/val. Šios funkcijos yra itin svarbios šarvuotam limuzinui, iš kurio tikimasi galimybės greitai evakuoti keleivius iš pavojingos zonos.

Interjeras, įranga ir saugumo integracija

Iš išorės Protection modeliai beveik nesiskiria nuo standartinio 7 serijos sedano su M Sport paketu, todėl išlaikomas diskretiškumas. Klientai gali rinktis tokius pačius prabangius sprendimus kaip ir G70 – Executive Lounge sėdynės su masažo funkcijomis, privatumo roletai, šaldymo dėžė ir premium garso sistema. BMW Curved Display papildo speciali Protection Command Touch sistema, leidžianti centralizuotai valdyti balistinės apsaugos, užraktų ir avarinių funkcijų nustatymus.

Rinkos pozicija ir palyginimai

G73 modelis konkuruoja aukščiausios klasės šarvuotų limuzinų segmente su kitais gamintojais, tokiais kaip Mercedes-Maybach Guard ir individualių kėbulų gamintojų sprendimais. Gamyklinė Protection Core integracija išskiria BMW – užtikrina geresnį saugumo įsiliejimą, nepriekaištingą erdvumą ir prognozuojamas dinamines savybes. Tai puikus pasirinkimas tiems, kurių prioritetai – diskrečiai atrodantis, aukšto saugumo lygio VIP automobilis, išliekantis kasdieniu prabangiu sedanų pasirinkimu.

Mokymai ir pasirengimas realiems iššūkiams

BMW papildomai siūlo profesionalius vairavimo mokymus apsaugos darbuotojų komandoms. Šios programos jungia teoriją ir praktinius vairavimo pratimus – vengimo manevrus, aukšto greičio pabėgimus, komandinius taktinius veiksmus, todėl vairuotojai gali maksimaliai išnaudoti automobilio galimybes stresinėse situacijose.

Išvada: Apsauga kai to reikia labiausiai

Sokolov testai parodė, kad net su dideliu svoriu ir šarvais BMW 7 serijos Protection (G73) išlieka stabilus ir lengvai valdomas, todėl gali greitai pasišalinti iš pavojingos situacijos. Tai tikrai nėra sportinis sedanas – tai specialiai kurtas šarvuotas limuzinas, gebantis būti greitu, patikimu ir ypač saugiu tada, kai to reikia labiausiai.

Šaltinis: bmwblog

Labas! Aš Tadas – automobilių bandymai man yra tikra gyvenimo dalis. Nuo mažens svajojau vairuoti ir vertinti įvairius modelius. Kiekvienas mano testas yra nuoširdus ir paremtas tikrais įspūdžiais – k

Komentarai

Palikite komentarą