Legendinis „Golden Sahara II“: George'o Barrio šedevro sugrįžimas į automobilizmo sceną

Komentarai
Legendinis „Golden Sahara II“: George'o Barrio šedevro sugrįžimas į automobilizmo sceną

6 Minutės

Įžanga

„Golden Sahara II“ – legendinis George'o Barrio 1950-ųjų specialiai pritaikytas automobilis – vėl sulaukė dėmesio. Kadaise prastos būklės ir 2018 m. kovo aukcione už 385 000 JAV dolerių parduotas, šis iš esmės modifikuotas 1953 m. „Lincoln Capri“ buvo atidžiai restauruotas ir patobulintas šiuolaikiškoms automobilių parodoms. Jį išskiria naujovė – programuojamas LED apšvietimas unikaliuose urethane padangose. Šiuo metu „Golden Sahara II“ demonstruojamas didžiuosiuose automobilių muziejuose bei parodose, o rugsėjo 20 d. vėl bus pasiūlytas Mecum aukcione, vykstančiame „Klairmont Kollections“ muziejuje Čikagoje.

Istorija ir paveldas

Pradžia: nuo 1953 m. „Lincoln Capri“ iki Barrio meistriškumo

Projektas prasidėjo nuo 1953 m. „Lincoln Capri“ kietojo stogo kėbulo ir buvo finansuotas Jimo Streeto, o George'as Barris, garsus automobilių dizaineris, jį visiškai perkeitė. 1954 m. „Petersen Motorama“ parodoje pristatytas automobilis tapo įspūdingiausiu Barrio kūriniu. Vietoje įprasto chromo puoštas 24 karatų auksu, dvispalvėje perlinėje apdailoje ir su futuristišku pusiau burbuliniu stogu, automobilis išsiskyrė revoliucingomis ypatybėmis, tarp kurių – automatinio stabdymo prototipas ir nuotolinio akseleravimo sistema. Šios inovacijos atspindėjo 1950‑ųjų ateities automobilio viziją.

Turo metai ir popkultūra

Po „Motorama“ premjeros „Golden Sahara“ dvejus metus keliavo po Jungtines Valstijas kaip keliaujantis šou automobilis, pritraukęs minias ir spaudos dėmesį. Jo sukūrimo kaina siekė apie 75 000 JAV dolerių, kas šiandien prilygtų beveik 900 000 dolerių. Automobilis buvo rodomas reklamose, žurnaluose, trumpam pasirodė 1960 m. filme „Cinderfella“ bei TV laidoje „I’ve Got a Secret“. Po metų eksponavimo jis išnyko iš viešumos ir iki 2018 m. aukciono ilgus metus buvo saugomas Jimo Streeto garaže.

Restauracija ir šiuolaikiniai patobulinimai

Restauratorių komanda ir partneriai

Automobilio savininkas Larry Klairmont restauracijos darbus patikėjo Čikagos „Speakeasy Customs and Classics“. Projektas sutraukė žinomų automobilių sektoriaus partnerių, tokių kaip „Goodyear“ ir „Kelsey Tire“ pagalbą, kurie padėjo atkurti ir modernizuoti pagrindinius originalius „Golden Sahara II“ elementus. Restauracijos dėka automobilis atkurtas iki muziejinio lygio ir buvo parodomas tarptautinėse automobilių parodose, tarp jų 2019 m. Ženevos tarptautinėje automobilių parodoje, „Martin Auto Museum“ ir „Petersen Automotive Museum“.

LED padangos ir inovatyvios medžiagos

Ryškiausias atnaujinimas – šviečiančios padangos. Originalus modelis naudojo apšviestas „Kelsey Neothane“ padangas, kurios buvo itin eksperimentinės. Restauruotas automobilis aprūpintas „Goodyear“ ir „Kelsey“ kurtais solidžiomis urethane padangomis su programuojamu LED apšvietimu, taip atkuriant 1950-ųjų neoninį efektingumą ir suteikiant patikimumo bei šiuolaikinių technologijų.

Dizainas ir interjeras

Išorės dizaino ypatumai

Automobilio išvaizda išlaiko unikalų pusiau burbulinį stogą ir išskirtinę dviejų atspalvių perlinę balto atspalvio apdailą. Prabangūs 24 karatų aukso akcentai išryškinti galiniuose sparnuose ir apdailos detalėse. Atkurtos kėbulo proporcijos ir įspūdingos vidurio amžiaus linijos dar kartą pabrėžia Barrio automobilių dizaino ikoniškumą. Dažų, padengimo ir apdailos detalių kokybė automobilį iškelia tarp parodinių eksponatų.

Salono patogumai ir ypatybės

Salonas atkurtas derinant auksą su balta spalva: audinio sėdynės, paminkštintas prietaisų skydelis ir durų apmušalai, prabangūs kilimai. Išlaikyti ir autentiški 1950-ųjų atributai – prietaisų skydelyje įmontuotas televizorius, aviacinio tipo vairalazdė ir valdymo svirtis, taip pat ritinis magnetofonas šalia radijo. Modernizacija buvo atlikta subtiliai, siekiant išsaugoti originalumą ir užtikrinti patikimumą eksponavimui bei transportui.

Techninės charakteristikos ir pajėgumas

Kaip individualus šou automobilis, „Golden Sahara II“ orientuotas į įspūdingą pasirodymą ir patogumą:

  • Bazinis automobilis: 1953 m. „Lincoln Capri“ kietas stogas (individualizuota kėbulo forma ir pusiau burbulinis stogas)
  • Variklis: 317 kubinių colių (317 ci) V8, padengtas auksu vizualiniam vientisumui
  • Pavarų dėžė: automatinė (atitinkanti laikotarpio standartą), užtikrinanti sklandžią veiklą parodose
  • Padangos: solidžios urethane su programuojamu LED apšvietimu, įkvėptos originalių „Kelsey Neothane“ šviečiančių padangų
  • Interjeras: aukso ir baltos spalvų derinys, medžiaginės sėdynės, minkštintas skydelis, prietaisų skydelyje esantis televizorius ir retro garso aparatūra

Automobilis skirtas ne dideliam greičiui, o detalėms, istoriniam paveldui ir patikimumui transportavimui bei eksponavimui.

Rinkos pozicionavimas ir aukciono detalės

„Golden Sahara II“ užima unikalią poziciją tarp automobilių meno, Holivudo eros individualizuotų automobilių kultūros ir muziejinio lygio restauracijos. Kilmė – George'o Barrio dirbtuvės, pradinio užsakovo Jimo Streeto ir vėliau Larry Klairmont globą – suteikia automobiliui kolekcinę vertę. Po pardavimo prastos būklės 2018 m., atkurtas automobilis tapo dar ryškesnis, pristatytas prestižinėse parodose ir muziejuose.

Rugsėjo 20 d. automobilis bus pasiūlytas „Mecum“ aukcione „Klairmont Kollections“ muziejuje Čikagoje. Ypatinga tai, kad automobilis parduodamas be pradinės kainos, tad savininku taps aukščiausią kainą pasiūlęs dalyvis. Oficiali vertė nenurodyta, tačiau tikimasi, kad atkūrimo kokybė ir automobilio istorija pritrauks bent jau didesnę nei 2018 metų kainą, nors be pradinės kainos pardavimo formatas išlieka rizikingas pardavėjui.

Palyginimas ir kolekcinė vertė

Lyginant su kitais vidurio amžiaus šou automobiliais ar Barrio kūriniais, „Golden Sahara II“ išsiskiria prabangių medžiagų (aukso detalės), unikalių techninių sprendimų bei kultūrinio matomumo deriniu. Kol kiti restauruoti klasikiniai automobiliai orientuojami į vairavimo patogumą, „Sahara“ restauracija pabrėžia pasirodymą ir vaizdinį efektą – artimesnį koncepciniams automobiliams ar rankų darbo parodiniams kūriniams nei paprastiems to meto modeliams, kaip „Lincoln Capri“ ar „Thunderbird“.

Kolekcininkai, vertinantys automobilių istoriją, popkultūros reikšmę ir unikalią meistrystę, šio automobilio patrauklumu neabejos. Norintys investuoti visada turi įvertinti išskirtinę automobilio trauką ir nepastovias aukcionų kainas dėl pardavimo be pradinės kainos.

Reziumė

„Golden Sahara II“ – tai daugiau nei restauruotas klasikinis automobilis; tai gyvas Amerikos custom automobilių fantazijos pavyzdys. Spindintis auksu, su burbuliniu stogu ir šiuolaikinėmis LED padangomis, šis automobilis sujungia 1950‑ųjų futurizmą ir XXI a. restauravimo inovacijas. Nesvarbu, ar tai muziejaus pažiba, parodos žvaigždė ar ryškus kolekcinis objektas, „Sahara“ grįžimas į aukcioną gali tapti vienu ryškiausių šios automobilių sezono įvykių.

Šaltinis: autoevolution

Palikite komentarą

Komentarai