1924 Hispano‑Suiza H6C Nieuport‑Astra laimėjo Best of Show Pebble Beach 2025

1924 Hispano‑Suiza H6C Nieuport‑Astra laimėjo Best of Show Pebble Beach 2025

2025-08-18
0 Komentarai Aistė Petrauskaitė

3 Minutės

Hispano‑Suiza H6C laimėjo pagrindinį apdovanojimą Pebble Beach Concours d'Elegance 2025

1924 metų Hispano‑Suiza H6C su retu Nieuport‑Astra torpedo kėbulu pelnė Best of Show titulą 2025 metų Pebble Beach Concours d'Elegance, nusileisdama retai tokio lygio coachbuilt klasikų konkurencijai. Automobilį, priklausantį kolekcionieriams Penny ir Lee Anderson iš Neapolio, Floridos, pristatytas po ką tik baigtos restauracijos ir greitai atkreipė teisėjų dėmesį dėl meistriškumo ir imponuojančios išvaizdos.

Nuosavybė ir restauracija

Andersonai automobilį įsigijo prieš trejus metus Sotheby’s aukcione, surengtame Pebble Beach. Lee Anderson pasakojo, kad aukciono atstovai prognozavo stiprų concours potencialą – ir jie buvo teisūs. Torpedo formos sportinis kruizinis kėbulas, išskirtinis jachtos tipo mahagonio apdaila ir aliumininės kniedės, ką tik buvo praėję kruopščią dvejų metų restauraciją, atliktą naudojant laikmečiui tinkamas medžiagas. Mažiau nei savaitę po restauracijos pabaigos automobilis buvo išsiųstas tiesiai į concours.

Dizainas ir kėbulas

Šis Hispano‑Suiza yra puikus tarpukario coachbuilding pavyzdys. Nieuport‑Astra kėbulo linija primena aukštos klasės baldą: ilga, žema ir elegantiškai siaurėjanti, su šiltu lakuoto mahagonio raštu. Tokie detalės kaip aliumininės kniedės, teak medienos apdaila ir rankomis formuojama denio dalis pabrėžia marinistinį ir automobilių meistriškumo susiliejimą, dėl kurio mediniais kėbulais aprengti automobiliai ypač žavi kolekcionierius ir teisėjus.

Techninės specifikacijos (laikmečio autentiškumas)

  • Modelis: Hispano‑Suiza H6C (1924) su Nieuport‑Astra torpedo kėbulu
  • Variklis: laikmečiui tinkamas tiesus šešių cilindrų Hispano agregatas (didelis darbinis tūris, sukimo momento orientuotas kruizavimui)
  • Kėbulas: rankų darbo medinis kėbulas (mahagonis) su aliumininiais tvirtinimais
  • Išdėstymas: priekinis variklis, galiniai varomi ratai; ilgas tarpasiulio šasi, būdingas 1920‑ųjų prabangiems sportiniams automobiliams Pastaba: tikslūs gamykliniai galios ir darbinio tūrio duomenys skiriasi pagal H6 variantą ir kėbulo konfigūraciją; restauracijose prioritetas teikiamas autentiškumui, o ne modernizuotam našumui.

Vairavimo charakteris ir eksploatacija

Nors tai nėra šiuolaikinis sportinis automobilis, H6C siūlo išskirtinę vairavimo patirtį: tankus žemų sūkių sukimo momentas, lygaus veikimo eilinis šešių cilindrų variklis ir važiuoklės charakteris, pritaikytas ilgiems grakštiems kruizams, o ne rekordiniams greičiams. Concours vertinimuose dėmesys skiriamas autentiškumui, mechaniniam tvarkingumui ir laikmečio tikslumui, o ne greičio rezultatams.

Rinkos pozicija ir kolekcionuojamumas

H6C užima aukščiausią vietą prieškarinių kolekcinių automobilių segmente. Coachbuilt Hispano‑Suiza vertinami už mechaninę rafinuotumą ir individualius kėbulus, kuriuos kūrė tiek dabar pamiršti, tiek garsūs ateljė. Retais kėbulais pasižymintys automobiliai, rodantys concours būklę, aukcionuose pasiekia aukštas kainas ir dažnai laikomi muziejinės vertės investicijomis – jie pritraukia aukštos grynosios vertės kolekcionierius, vertinančius kilmę, restauracijos istoriją ir retumą.

Palyginimas ir kontekstas

Lyginant su tuo pačiu laikotarpiu gamintais Rolls‑Royce, Bentley ar Delage automobiliais, Hispano‑Suiza H6C derina sportinio šasi bruožus su aukščiausio lygio prabanga ir egzotišku coachwork. Pebble Beach teisėjai istoriniu požiūriu linkę pirmenybę teikti nepriekaištingiems tarpukario coachbuilt automobiliams, ir šis pasirinkimas tai patvirtina: meistriškumas ir originalumas išlieka lemiamais kriterijais.

Reikšmė Pebble Beach ir Monterey Car Week renginiuose

Teisėjai ir kuratoriai gyrė automobilio meistrystės lygį, pabrėždami, kad tokį darbą šiandien beveik neįmanoma atkūrti. Apdovanojimas pagerbia atskirą egzempliorių ir dar kartą patvirtina Pebble Beach tradiciją švęsti geriausius 1920–1930 m. coachbuilt automobilius. Monterey Car Week, kuriame susitinka automobilių kultūros, technikos ir skulptūrinio dizaino pasiekimai, šis Hispano‑Suiza priminė apie tą meną, kuris formavo automobilio kultūrinę reikšmę.

Išvada

1924 metų Hispano‑Suiza H6C Nieuport‑Astra Torpedo yra daugiau nei trofėja laimėtojas – tai gyvas automobilio meno kūrinys, kuriame susijungia marinistinė medžio apdaila, precizinė inžinerija ir istorinė kilmė, rezonuoja su kolekcionieriais ir entuziastais visame pasaulyje.

Šaltinis: caranddriver

Sveiki! Esu Aistė ir automobiliai – mano kasdienė aistra. Seku naujausias automobilių naujienas, modelių premjeras ir džiaugiuosi galėdama dalytis jomis su jumis. Tikiu, kad gera informacija padeda pa

Komentarai

Palikite komentarą