5 Minutės
Įvadas Bugatti Bolide buvo sukurtas kaip vienas radikaliausių vien tik trasai skirtų hiperautomobilių. Sukurtas veikimui trasoje, o ne kasdienei eksponavimui prie šaligatvio, visi 40 egzempliorių buvo parduoti kaip lenktyniniai automobiliai, kurių kaina siekė beveik 4 mln. JAV dolerių už vienetą. Dabar britų specialistas Lanzante ruošiasi pakeisti šią istoriją: bent vieną Bolide planuojama paruošti naudojimui viešuose keliuose, taip suteikiant savininkams galimybę patirti šį ekstremalų hypercar ir už trasos ribų.
Kodėl Lanzante konvertuoja Bolide Lanzante užsitarnavo reputaciją, paverčiant trasinius automobilius tinkamais gatvei. Įmonė anksčiau pritaikė keliems gatvei Porsche 935 versiją ir Goodwood greičio festivalyje pristatė 95-59 — tris vietas turinčią pagarbą F1 GTR, pastatytą ant McLaren 750S pagrindo. Pasak Deano Lanzante, Bolide laikomas tinkamu kandidatu, nes jo šasi ir architektūra dalijasi reikšmingomis detalėmis su Bugatti gatvės modeliais, todėl atitikti reguliacinius reikalavimus yra praktiškiau nei tuščiai naujam projektui.
Teisiniai ir techniniai iššūkiai konvertuojant trasinį automobilį į gatvinį Trasai skirtą automobilį paversti gatvės automobiliu — sudėtingas darbas. Šiuolaikinės trasinės mašinos dažnai naudoja sistemas, netinkančias kasdieniam naudojimui: trasos pašildymo procedūras, ribotas užvedimo sekas ar lenktynėms pritaikytas saugos sistemas. Lanzante kiekvieną automobilį vertina individualiai, nustatydama, ar įmanoma atitikti išmetamųjų teršalų normas, pėsčiųjų apsaugos, apšvietimo ir kitus reglamentinius reikalavimus, nepaaukojant pagrindinio automobilio charakterio.
Taisyklės ir praktiškumas Kai kurie reikalavimai yra nepajudinami: emisijų limitai, avarijų ir pėsčiųjų sauga bei apšvietimo standartai. Kita vertus, vairavimo patogumą labiau veikiančios savybės — tokių kaip važiavimo aukštis, pakabos kietumas ar salono šildymas — dažniausiai nėra griežtai reglamentuojamos. Lanzante prioritetu laiko, kad automobiliai veiktų realiomis sąlygomis — kad savininkai galėtų nuvažiuoti į renginį ar net į parduotuvę — tuo pačiu išlaikant trasinės versijos našumą ir dizaino esmę.
Specifikacijos ir našumas Bolide širdyje — 8,0 l keturgubai turbomis suaktyvintas W16 variklis, kilęs iš Chiron šeimos, bet optimizuotas trasai: didesnės turbinų mentelės ir kiti našumo patobulinimai. Gamykline konfiguracijoje Bolide išvysto maždaug 1 578 AG (1 600 PS) ir 1 600 Nm (apytiksliai 1 180 lb-ft) sukimo momentą. Ankstyvos prognozės ekstremalesnei versijai siekė iki 1 826 AG ir 1 475 lb-ft, tačiau galutinė trasinė specifikacija sąmoningai buvo kiek sumažinta.
Lengvas konstrukcijos sprendimas laiko Bolide masę arti 1 240 kg (apie 2 733 svarų), o Chiron septynių greičių dvigubos sankabos pavarų dėžė užtikrina įspūdingą greitėjimą: 0–60 mph maždaug per 2,2 s, 0–186 mph per maždaug 7,4 s ir 0–249 mph per arti 12,1 s. Ar Lanzante sumažins variklio galią ar perdėlios valdymo nuostatas gatvėms — kol kas neatskleista.
Dizainas ir praktiniai aspektai Bolide eksterjeras — aerodinaminės efektyvumo ir prilaikymo jėgų (downforce) pavyzdys: išraiškingi vėdinimo angos, sparnai ir formuota apačia, optimizuota ratų apsisukimams. Konvertuojant tokį automobilį gatvei reikia spręsti apšvietimo, veidrodžių ir saugos įrangos klausimus taip, kad nebūtų sutrikdyta aerodinaminė pusiausvyra. Lanzante siekia išlaikyti Bolide agresyvų įvaizdį, atliekant subtilius pakeitimus, kurie atitiktų reguliavimą ir pagerintų kasdieninį komfortą.
Rinkos pozicionavimas ir nuosavybės patirtis Bolide stovi hiperautomobilių rinkos viršūnėje — jis yra eksperimentinis inžinerinis pareiškimas, o ne praktiškas superautomobilis. Pirkėjams, galintiems įsigyti kelių milijonų vertės automobilį, galimybė juo važinėti viešais keliais greičiausiai nusvers eksploatacijos sąnaudas. Vis dėlto praktiniai dalykai, pavyzdžiui, padangos, yra svarbus aspektas: originalios trasinės padangos skirtos maždaug 60 km (apie 37 mylių) ir kainuoja apie 8 000 USD už vienetą. Bolide savininkams, kurie pavers automobilį gatvės teisių turinčiu, šie eksploataciniai elementai bus brangūs, bet valdomi.
Palyginimai ir konkurencinė aplinka Lyginant su kitais hiperautomobiliais, Bolide yra žymiai labiau nukreiptas į trasą nei Chiron ar kiti Bugatti gatvės modeliai. Lanzante jau yra sėkmingai pritaikiusi trasinį palikimą gatvės naudojimui per kruopštų inžinerinį darbą, todėl palyginimai su jų ankstesniais projektais yra prasmingi. Jei Bolide konversija vyks ta pačia filosofija, galima tikėtis automobilio, kuris išsaugos pagrindinį našumą, bet pridės reikiamą atitiktį ir komfortą teisėtam važiavimui viešais keliais.
Perspektyvos ir tolesni žingsniai Lanzante dar neatskleidė konversijos kainos ar kiek automobilių ketina modifikuoti, taip pat nėra patvirtinę, ar kai kurie savininkai — pavyzdžiui, Manny Khoshbin — pasirinks savo egzempliorių pritaikymą gatvei. Akivaizdu, kad paversti vien tik trasai skirtą hiperautomobilį gatvės teisėmis aprūpintu automobiliu reikalauja individualių sprendimų, reguliacinių žingsnių ir praktinio naudojimo prioritetų. Entuziastams ir kolekcionieriams gatvės teisėmis turimas Bolide būtų vienas retų ir įspūdingiausių būdų patirti W16 galią viešuose keliuose.
Šaltinis: autoevolution
Palikite komentarą