7 Minutės
Cherokee sugrįžta su vien tik hibridine misija
Po pertraukos po 2023 modelio metų Jeep Cherokee 2026 m. sugrįžta su visiškai pergalvota tapatybe. Užimdamas vietą tarp Compass ir Grand Cherokee Jeep gamoje, 2026 Cherokee pasirodo kaip vien tik hibridinis modelis su standartine, prieinama visų ratų pavara. Jeep teigia, kad kuro sąnaudos siekia maždaug 37 mpg, o važiavimo nuotolis viršija 500 mylių vienu baku, pabrėždami aiškų dėmesį efektyvumui ir kasdienei praktiškumui. Paleidimo metu nėra įkraunamo hibrido (PHEV), nors Jeep neatsiriboja nuo galimybės ateityje pasiūlyti papildomų pavaros variantų.
Dizainas ir eksterjeras: tvirtas Jeep DNR, modernus įgyvendinimas
Naujas Cherokee stovi ant Stellantis STLA Large platformos, modernios architektūros, bendrinamos su tokiais automobiliais kaip Wagoneer S EV. Jeep inžinieriai teigia, kad projektas truko maždaug 2,5 metų, o kompanija laiko šį debiutą svarbiu etapu. Stilius išlaiko šiuolaikines Jeep užuominas: aukšta, plati septynių tarpelio grotelė įtvirtina priekį, o bendras siluetas atsisako ankstesnių minkštų kreivių – juos pakeičia aštresnės briaunos ir vertingesnė, stačiau laikoma postura. Ryškus pakilimas apatinėje galinio trijų ketvirčių stiklo dalyje primena didesnių Wagoneer proporcijas, kartu atkartodamas kėbulo siūlių dizaino kalbą. Stogo bėgeliai yra standartiniai; dvisluoksnis stogo langas yra kaip papildoma opcija.
Išmatavimai ir krovinių išdėstymas
Lygiinant su pirmtaku, 2026 Cherokee padidėja beveik visais svarbiais išmatavimais. Jis yra apie 1,3 colio aukštesnis, 1,5 colio platesnis ir maždaug penkiais coliais ilgesnis, o ratų bazė pailgėjo 6,4 colio. Šis ištemptas korpusas perteikia pastebimą krovinių talpos augimą: Jeep nurodo 34 kubinių pėdų bagažo erdvę už antros eilės sėdynių, tai yra maždaug 30 procentų padidėjimas lyginant su išeinančiu modeliu. Sulankstius galines sėdynes, bagažo tūris padidėja iki maždaug 68 kubinių pėdų. Reikėtų pažymėti, kad galinių sėdynių kojos vietos kiekis sumažėjo beveik dviem coliais, kas yra naujos konfigūracijos kompromisas.

Pavarų agregatas: nauja hibridinė širdis po gaubtu
Cherokee hibridinė sistema derina turbokompresorinį 1,6 litro keturių cilindrų benzininį variklį su dviem elektriniais varikliais. Vidaus degimo agregatas įvertintas maždaug 177 AG ir 221 svaro pėdos sukimo momentu, o jo kilmė siejama su trečios kartos varikliu, kilusiu iš Peugeot ir tobulintu daugiau nei dešimtmetį. Jis veikia su įprastiniu 87 oktanų benzinu ir bus surenkamas Stellantis variklinėje gamykloje Dundee mieste, Mičigane.
Bendras benzininio variklio ir abiejų elektrinių variklių galingumas įvertintas apie 210 AG ir 230 svaro pėdų sukimo momentu. Sistema naudoja galios pasiskirstymo (power-split) išdėstymą – strategija panaši į kitus hibridinius CVT tipo sprendimus – leidžiantį benzininį variklį ir elektrinį variklį pritaikyti efektyvų perdavimo santykį dėl ekonomijos ir sklandumo. Jeep vertina, kad ličio jonų baterijos paketui yra maždaug 0,5 kWh panaudojamos energijos ir jis naudoja 400 V elektros architektūrą. Elektriniai varikliai tiekiami iš užsienio tiekėjo, kurio Jeep neįvardija, tuo tarpu baterijų elementai gaunami iš JAV partnerio. Galutinė pavaros sistemos surinkimo dalis vyksta Dundee, Mičigane.

Vairavimo charakteristika ir režimai
Tradicinės žemos pavaros perjungimo dėžės nėra siūloma. Standartiniame režime Cherokee veikia kaip priekinių ratų pavara, o galinė ašis yra atsijungta siekiant pagerinti kuro ekonomiją, tačiau prireikus sistema greitai perkelia sukimo momentą į galinius ratus ir gali pasiekti maždaug 50/50 priekinio/galinio pasiskirstymo. Užrakinamų ašių šiuo metu nėra. Vairuotojai gali rinktis iš keturių važiavimo režimų – Auto, Sport, Snow ir Sand/Mud – kad pritaikytų sukimo momento paskirstymą, akceleratoriaus reakciją ir stabilumo sistemas įvairioms dangoms ir vairavimo stiliams.
Vairavimas be kelio ir tempimas
Jeep inžinieriai aprūpino Cherokee konkurenciniame segmente padoriu pravažumu ir priėjimo/išvažiavimo kampais: 8,0 colio pravažumas, 19,6 laipsnio priėjimo kampas, 29,4 laipsnio išvažiavimo kampas ir 18,8 laipsnio perbridimo kampas. Tokia geometrija leidžia lengvesnėms ir vidutinėms bekelės išvykoms, nors rimtesniems žygiams akmenimis ar ilgesnėms atokiems ekspedicijoms entuziastai greičiausiai lauks pažadėto Trail Rated varianto.
Pagal Jeep duomenis, traukos galimybė siekia iki 3 500 svarų. Ši riba yra maždaug 1 000 svarų mažesnė nei ankstesnio Cherokee galingiausios V6 konfigūracijos, tačiau išlieka konkurencinga hibridiniam krosoveriui šioje klasėje. Kontekste tam tikri 2026 m. kompaktiški hibridiniai SUV, pavyzdžiui kai kurios Toyota RAV4 versijos, artėja prie panašių tempimo rodiklių, tuo tarpu kiti varžovai, pavyzdžiui 2026 Honda CR-V hibridas, įvertinti žymiai žemiau – apie 1 000 svarų.

Interjeras, technologijos ir saugumas
Nustatydama standartinę įrangą, Jeep prioritetą skyrė efektyvumui ir vertei, todėl bazė yra aukštos technologijos. Kiekvienoje Cherokee komplektacijoje yra 12,3 colio centrinis Uconnect 5 infotelematikos jutiklinis ekranas ir 10,3 colio skaitmeninis prietaisų skydelis. Standartinės komforto ir patogumo funkcijos apima lietaus jutiklinį valytuvą, išsamų saugumo sistemų paketą ir pažangias vairuotojo pagalbos funkcijas. Tarp saugumo technologijų yra adaptyvus greičio palaikymas su vairuotojo pagalba, automatinis avarinis stabdymas su pėsčiųjų ir dviratininkų atpažinimu bei aklosios zonos stebėjimas, suteikiantys Cherokee modernų aktyvų saugumo profilį.
Stellantis Connect One prijungtų paslaugų paketas yra standartinis ir apima 10 metų over-the-air atnaujinimus, Jeep mobiliąją programėlę nuotolinėms funkcijoms ir automatinį SOS skambutį. Papildomas Connect Wi-Fi Plus prenumeratos pasirinkimas suteikia neapribotus duomenis ir papildomas sujungtas paslaugas.
Papildoma įranga apima aukštos klasės garso sistemas, vėdinamas priekinės sėdynes, šildomas galines sėdynes, rankų laisvės kojomis aktyvuojamą elektrinį bagažinės dangtį ir įvairovę kamerų vaizdų, tokių kaip 360 laipsnių sistema ir priekinių padangų iki borto stebėjimas, padedančių statant ir manevruojant mažais greičiais.

Rinkos pozicionavimas ir konkurentai
Jeep vadovai teigia peržiūrėję Šiaurės Amerikos vidutinio dydžio krosoverių rinką Cherokee nebuvimo metu, siekdami geriau suprasti pirkėjų prioritetus. Sprendimas paleisti vien tik hibridinį Cherokee atspindi besikeičiančią vartotojų paklausą – geresnę kuro ekonomiką neprarandant SUV funkcionalumo. 2026 Cherokee tiesiogiai konkuruos su didelio pardavimo hibridiniais krosoveriais, tokiais kaip Toyota RAV4 Hybrid, kuris pastaraisiais metais buvo tarp lyderių, taip pat su CR-V Hybrid ir kitais šio segmento žaidėjais. Jeep statosi, kad prekės ženklo ištikimybė, modernesnis interjeras ir informacijos bei pramogų sistema, praktiška bagažo erdvė ir pagerėjusi kuro ekonomija pritrauks pirkėjus, norinčius Jeep dizaino ir vidutinio bekelės pajėgumo be specializuoto bekelės įrenginio kompromisų.
Komplektacijos, kainos ir prieinamumas
Jeep siūlys 2026 Cherokee keturiomis komplektacijomis: Base, Laredo, Limited ir Overland. Gamintojo rekomenduojamos mažmeninės kainos prasideda nuo 36 995 USD už bazinį modelį, 39 995 USD už Laredo, 42 495 USD už Limited ir 45 995 USD už Overland. Jeep planuoja pradėti Limited ir Laredo modelių pristatymus vėlyvą 2025 m., o Base ir Overland turėtų būti pristatyti 2026 m. pradžioje.
Kam skirtas naujas Cherokee?
Ankstesnės kartos Cherokee buvo palikta mišrių vertinimų dėl senstančio dizaino, o 2026 Cherokee buvo iš naujo interpretuotas taip, kad patrauktų naują pirkėjų profilį. Šis klientas vertina efektyvias hibridines pavaras, modernią infotelematiką ir saugumo technologijas, naudingus stogo bėgelius ir Jeep vizualinius ženklus labiau nei ekstremalų bekelės pajėgumą. Pirkėjams, kuriems reikalinga tikrai stipri bekelės eiga, Jeep ir toliau siūlo Wrangler ir Gladiator modelius, specialiai sukurtus trasai ir akmenų veiklai.
Išvada: strateginis posūkis link efektyvumo ir praktiškumo
2026 Jeep Cherokee simbolizuoja aiškų strateginį posūkį markei: tai modernus hibridinis AWD krosoveris, prioritetizuojantis kuro efektyvumą, vidinę erdvę, junglumą ir šiuolaikišką Jeep išvaizdą. Nors jis nepakeis Wrangler kaip labiausiai bekelėms tinkamo modelio, Cherokee siekia būti patraukliu pasirinkimu pirkėjams, norintiems Jeep charakterio ir kasdienio universalumo su žymiai geresne ekonomika. Su konkurencingu tempimo ir bagažo talpos santykiu, moderniomis vairuotojo pagalbomis ir atnaujintu dizainu, 2026 Cherokee yra pasirengęs grįžti į vidutinio dydžio SUV rinką kaip labiau masinis, efektyvumą akcentuojantis konkurentas.
Šaltinis: caranddriver
Komentarai