3 Minutės
Netikėta variklių partnerystė horizonte
Iš Vokietijos sklinda pastovus gandas, kad Mercedes‑Benz galėtų pirkti keturių cilindrų variklius iš konkurentės BMW ir naudoti juos kai kuriuose modeliuose nuo 2027 m. Pirmasis apie tai pranešė Manager Magazin, o informaciją paskelbė ir Autocar — derybos tariamai susijusios su BMW 2,0 litrų turbokompresuotu agregatu, tikėtina B48 šeimos darinuku, kuris būtų naudojamas kaip įkraunamo hibrido (PHEV) variklis arba kaip nuotolio pratęsėjas Mercedes automobiliuose.
Kodėl BMW 2,0 l B48 yra logiškas pasirinkimas
B48 šeima yra patikrintas, universalus turbokompresuotas eilinis keturių cilindrų variklis, gaminamas Steyr (Austrija) ir siūlomas tiek skersine, tiek išilgine išdėstymo konfigūracija. Toks lankstumas daro jį patrauklų kompaktiščioms ir vidutinio dydžio Mercedes platformoms, kur reikalingas kompaktiškas pakavimas ir skaladuojamos pavarų architektūros. Kaip modulinis vienetas, B48 gali būti sukalibruotas skirtingiems galingumo lygiams ir panaudotas kaip vidaus degimo variklis PHEV sistemoje arba kaip nuotolio pratęsėjas, suderintas su elektrine pavara.
Kaip tai palyginama su Mercedes’ pačios M252
Mercedes neseniai pristatė savo M252 keturių cilindrų variklį CLA modelyje, sujungtą su mild‑hybrid sistema. Tačiau pranešimai rodo, kad M252 ne itin tinkamas įkraunamoms hibridinėms architektūroms ir gaminamas Kinijoje — faktorius, galintis didinti muitus JAV rinkai skirtoms transporto priemonėms. Variklio įsigijimas iš BMW arba bendras gamybos projektas JAV galėtų sumažinti šias išlaidas ir geriau atitikti Mercedes PHEV reikalavimus.

Automobilio specifikacijos ir našumo pasekmės
Tikslios Mercedes pritaikymo sritys ir galios rodikliai dar nepatvirtinti. Apskritai modernus 2,0 litrų turbokompresuotas eilinis keturių cilindrų variklis, kaip BMW B48, pasižymi stipria vidutinės srities trauka, efektyviu kuro naudojimu ir galimybe būti kalibruojamu įvairiems galingumo lygiams, priklausomai nuo turbinos slėgio, derinimo ir hibridinės integracijos. Kai jis naudojamas kaip PHEV variklis arba nuotolio pratęsėjas, prioritetas pereina prie efektyvumo ir sklandaus, gerai reaguojančio darbo, o ne absoliutaus maksimalaus galios pasiekimo.
Konstrukcijos ir integracijos aspektai
BMW variklio architektūra palaiko tiek išilginį, tiek skersinį montavimą, kas supaprastina integraciją į Mercedes kompaktiškus ir vidutinio dydžio šasi. Pakavimas, aušinimas ir valdymo blokų suderinamumas bus pagrindinės inžinerinės užduotys. Jei variklis bus naudojamas daugiausia kaip generatorius serijinėje hibridinėje schemoje arba kaip vidaus degimo elementas PHEV, prioritetas bus NVH (triukšmo, vibracijos ir šiurkštumo) charakteristikų bei emisijų kalibracijai.
Rinkos pozicionavimas ir strateginis kontekstas
Gandas sklinda tuo metu, kai Mercedes peržiūri savo elektrifikacijos kelią. Po pradinio plano parduoti tik elektrinius automobilius iki 2030 m., Mercedes sušvelnino lūkesčius ir patvirtino, kad vidaus degimo technologijos išliks strategijos dalimi ir 2030‑aisiais. Variklių pirkimas iš BMW — arba bendros investicijos į gamybą JAV — galėtų sumažinti sąnaudas, apeiti muito naštą ir pagreitinti produktų išvedimą regionuose, kur įkraunami hibridai vis dar vaidina svarbų vaidmenį pereinant prie elektros variklių.
Palyginimai ir pramonės precedentas
BMW jau tiekia variklius kitiems gamintojams, įskaitant Morgan, Ineos ir Range Rover, ir glaudžiai bendradarbiavo su Toyota dėl Supra. Vis dėlto didelio masto pavarų tiekimo susitarimas tarp BMW ir Mercedes būtų beprecedentis tarp šių dviejų vokiškų prabangių ženklų ir žymėtų reikšmingą perėjimą į pragmatiškesnį bendradarbiavimą aukštų kaštų, greitai besikeičiančioje rinkoje.
Ką verta stebėti toliau
Abiejų įmonių buvo prašoma pateikti komentarus; BMW atsisakė komentuoti, o Mercedes viešai neatsakė. Svarbiausi stebėjimo taškai — oficialūs patvirtinimai, informacija apie tai, kuriems Mercedes modeliams būtų tiekiami varikliai, ar planuojama JAV gamykla ir techninės specifikacijos, kai bus paskelbtas oficialus susitarimas.
Šaltinis: motor1
Palikite komentarą