4 Minutės
Kaip atrodytų Toyota vidurinio variklio superautomobilis, jei dizaino studija turėtų visišką kūrybinę laisvę? Naujas CGI projektas, kurį parengė Zephyr Designz, įsivaizduoja būtent tai — atvirą, egzotišką Toyotą, kuri semiasi vizualinių užuominų iš Priuso, bet skaitosi kaip grynakraujis sportinis automobilis. Neoficialus pavadinimas „Toyota Prius Roadster“ pabrėžia žaismingą susiliejimą tarp Toyota masinės elektrifikacijos identiteto ir žemo superautomobilio silueto.
Dizainas ir stilius
Išorinės stiliaus užuominos
Atvaizduotas konceptas derina Lamborghini įkvėptas proporcijas su pažįstamais Toyota apšvietimo elementais. Kai kuriais rakursais jis net primena Murciélago agresyvų stovį: aštri, egzotiška nosis, itin plonos galinės šviesos ir ištęstos žibintų formos, kurios natūraliai telpa ant vidurinio variklio platformos. Rezultatas — modernus, darnus vaizdas, kuris atrodo sportiškai ir be klaidos japoniškas.
Išsamumai ir apdaila
Maži, realistiški akcentai suteikia konceptui patikimumo: įprasti durelių rankenėlės, įdubusios Vossen stiliaus ratlankiai ir salonas, atsidarantis į dangų — idealu važiuoti su nuimtu stogu. Menininkas taip pat pripildė kėbulą gausybe angų vizualiniam efektui, nors keli dizaino sprendimai — dirbtinės variklio gaubto angos ir funkciškai neveikiančių įsiurbimų trūkumas prieš galinius ratus — reikalautų pataisymų, jei tai būtų daugiau nei renderis. Automobilio pravažumas yra ypatingai žemas, o tai rodo, kad reikalinga reguliuojama oro pakaba, kad būtų suderintas praktiškumas kelyje ir parodinis „show-car“ stovis.

Transporto priemonės specifikacijos (konceptas)
Kadangi šis projektas yra grynai CGI pratimas, techninės specifikacijos yra spekuliatyvios. Visgi konceptas numano tradicinį vidurinio variklio išdėstymą, galinių ratų pavarą ir našumo įrangą, suderintą su superautomobilio ambicijomis. Pagrindiniai spekuliaciniai punktai apima:
- Išdėstymas: vidurinio variklio išdėstymas, galinių ratų pavara
- Pakaba: reguliuojama/oro pakaba pravažumui kontroliuoti
- Ratai ir padangos: giliai įgaubti našumo ratlankiai (Vossen stiliaus)
- Aerodinamika: daugybė angų ir difuzorių (kai kurios šiuo metu renderiuose dekoratyvios)
Veikimas ir variklio agregatai
CGI neapibrėžia variklio, tačiau tikras Toyota vidurinio variklio superautomobilis galėtų svyruoti nuo smarkiai paruošto vidaus degimo V8 arba V10 iki hibridinės jėgainės, derinančios turbokrovimą ir elektrinę pagalbą. Kontekstui: Toyota prabangos padalinys Lexus sukūrė LFA su 4,8 litro natūraliai užpildomu V10, kuris generavo 553 ag (bhp) ir maždaug 354 lb-ft sukimo momentą, pasiekdavo 60 mph per kiek daugiau nei 3,5 sekundės ir maksimalus greitis siekė apie 202 mph. Bet koks modernus Toyota superautomobilis, siekiantis konkuruoti su Corvette, greičiausiai taikytų panašius ar didesnius rodiklius ir galėtų remtis hibridizacija, kad atitiktų emisijų ir našumo tikslus.

Rinkos pozicionavimas ir palyginimai
Kur jis stovėtų rinkoje
Jeigu Toyota kada nors pristatytų vidurinio variklio „halo“ automobilį, jis konkuruotų su egzotiškais dvivietėmis, įskaitant Chevrolet Corvette, šiuolaikiniais Europos superautomobiliais ir aukštos klasės hibridais. Kaina ir išskirtinumas nulemtų, ar jis varžytųsi kaip masinės gamybos „halo“ panašus į Corvette, ar kaip butikinis riboto leidimo superautomobilis, artimesnis Lexus LFA.
LFA ir gandai apie LFR
Bet koks pokalbis apie egzotišką Toyotą nebus pilnas be Lexus LFA. Pagamintas 2010–2012 metais vos 500 vienetų, LFA įtvirtino Toyota inžinerinį patikimumą dėka aukštų sūkių V10 ir lenktynėms pritaikyto šasi. Teigiama, kad Lexus rengia LFA įpėdinį, kurį žvalgybiniai pranešimai dažnai vadina LFR; jis gali naudoti priverstinį įpūtimą turintį V8 kartu su elektrinėmis sistemomis, kad pasiektų apie 900 ag. Tikimasi, kad šis automobilis taps technologiniu prekės ženklo vėliavnešiu, tačiau laikotarpiai yra neaiškūs.

Išvados
Zephyr Designz „Toyota Prius Roadster“ renderis žavi, nes iššaukia susiklosčiusius įsivaizdavimus apie tai, kuo Toyota galėtų būti automobilių dizaino ekstremumuose. Nors tai grynai spekuliatyvu, konceptas atskleidžia įdomias galimybes — sujungti Toyota masinės rinkos identitetą su egzotišku našumu. Jei Toyota ar Lexus pasuks šiuo keliu, galima tikėtis intensyvios inžinerinės koncentracijos į jėgainę, aerodinamiką ir šasi tobulinimą, kad bet koks vidurinio variklio kūrinys būtų patikimas Corvette konkurentas arba LFA įpėdinis.
Šaltinis: autoevolution
Palikite komentarą