6 Minutės
Mercedes‑Benz pastatė šį 300 SL Roadster ir dar vieną, tada nutraukė gamybą
Mercedes‑Benz 300 SL Roadster jau ilgą laiką laikomas vienu geidžiamiausių pokario sportinių automobilių: rafinuotu keliams pritaikytu lenktyniniu automobiliu su elegantiška kėbulo linija ir aiškia lenktyninio DNA kilme. Vienas egzempliorius iš pačios gamybos pabaigos — užbaigtas 1963 m. vasario 7 d. ir registruotas kaip 1964 metų modelis — yra priešpaskutinis Roadsteris, nukeliavęs nuo W198 surinkimo linijos. Mercedes pagamino tik tris Roadsterius, turinčius 1964 metų dokumentus; kitą dieną fabrike pagamintas dar vienas automobilis, po kurio W198 serija buvo nutraukta. Tas reta vėlyvos gamybos mašina dabar perduota RM Sotheby’s Chobham aukcionui ir jos vertė įvertinta apie £1,495,000 (apie 2,02 mln. USD).
Kodėl šis 300 SL Roadster yra svarbus
Šis konkretus 300 SL Roadster pasižymi neįprastai reta specifikacija: vienas iš vos trijų pristatytų 1964 metais, aprūpintas ieškomu M198 aliumininiu variklio bloku ir gamykliniais diskinais stabdžiais. Šios savybės atspindi pažangiausius inžinerinius atnaujinimus, taikytus W198 per visą jo gamybos laikotarpį, todėl vėlyvos gamybos Roadsteriai yra ypatingai patrauklūs kolekcionieriams, kurie vertina autentiškumą ir tikrus našumo patobulinimus.

Dizainas ir originali specifikacija
Automobilis nudažytas fabriko balta spalva (DB 050) ir apmuštas raudona oda (DB 030); jis išsaugojo išskirtinai originalią ir neperdirbtą būklę. Restauracijos ir savininkų istorija išlaikė atitikimą numeriams šasi, kėbulo, pavarų dėžės ir galinės ašies — tai labai svarbus autentiškumo ir vertės veiksnys klasikinių Mercedes automobilių rinkoje.
Kėbulas ir salonas
Roadsteris atsisako teatrališkų „gullwing“ durų, būdingų ankstesniam kupė, bet išlaiko tą patį žemą, aerodinamišką siluetą ir išraiškingus sparnus. Jo dviem vietoms skirtas atviras išdėstymas, pasirenkamas kietasis stogas ir prabangūs odiniai apmušalai padarė jį tuo metu premjeriniu grand tourer. Šis egzempliorius išsaugojo fabrikinį kietąjį stogą, dviejų dalių tvirtą bagažo komplektą, originalias savininko instrukcijas folijoje ir pilną įrankių rinkinį su domkratu ir atsarginiu ratu — visi šie elementai sustiprina kilmės dokumentaciją ir vilioja kolekcionierius.

Kilmė ir nuosavybės istorija
Pradiniu atveju automobilis pristatytas Mercedes‑Benz pardavėjui Zalcburge, Austrijoje, tačiau apie dešimt mėnesių stovėjo neparduotas — tikėtinas paaiškinimas buvo tas, kad rinkoje pasirodė naujas W113 SL kaip šviežesnė ir pigesnė alternatyva. Lapkritį jis grįžo į Štutgartą, kad būtų pritaikytas Šiaurės Amerikos specifikacijai: sumontuoti sandarinami „sealed‑beam“ žibintai, prietaisų skydelis su mylių skale, Becker Grand Prix radijas ir baltagaraičiai padangos. Nepaisant šių pritaikymų, automobilis išlaikė europinį 3.64 galinės ašies santykį, o gamyklinė dokumentacija saugo tiek originalią europinę, tiek vėlesnę Šiaurės Amerikos konfigūraciją.
Roadsteris galiausiai persikėlė į Jungtines Valstijas, kur pirmasis Amerikos savininkas Robertas Lindsay jį pasiėmė 1964 m. vasario 14 d. Ponas Lindsay per visą savo nuosavybės laikotarpį laikė kruopščius sąskaitų ir aptarnavimo įrašus. Vėlesni prižiūrėtojai, tarp jų Bill Sutherland iš Sutherland‑Marlow Mercedes‑Benz bei kolekcionieriai Phil Smart vyresnysis ir jaunesnysis, papildė dokumentuotą istoriją. Smarts užsakė specialistą Rudi Konicezk Viktorijoje (Britų Kolumbija), kad sugrąžintų automobiliui originalią balta‑raudoną spalvų schemą, taip sustiprindami jo fabrikinį teisingą vaizdą.

Techninės specifikacijos
Pagrindinės techninės detalės šiam vėlyvos gamybos 300 SL Roadster yra:
- Modelis: Mercedes‑Benz 300 SL Roadster (W198)
- Gamybos užbaigimas: 1963‑02‑07 (registruotas kaip 1964)
- Variklis: 3.0 l eilinis 6 M198 su aliumininiu bloku (vėlyvos gamybos versija)
- Galia: gamykliniai duomenys nurodo apie 212 AG (215 PS) ir 144 lb‑ft (196 Nm) — šiuolaikiniai šaltiniai kartais skiriasi (190–212 AG), priklausomai nuo konfigūracijos
- Pavarų dėžė: 4 laipsnių mechaninė
- Stabdžiai: gamykliniai diskų stabdžiai (patobulinta nuo ankstesnių būgninių)
- Galinės ašies santykis: europinis 3.64 (išliko nepaisant NA konversijos)
- Atitinkantys numeriai: patvirtinti šasi, pavarų dėžė, galinė ašis ir kėbulas
Charakteris ir eksploatacinės savybės
Nors nurodyta arklio galia gali atrodyti kukli lyginant su šiuolaikiniais sportiniais automobiliais, 300 SL pradžioje 1960‑ųjų buvo aukštos klasės našumo mašina. Aliumininis M198 tiesinis šešių cilindrų variklis suteikdavo tvirtą, linijinę galią, o lengvas kėbulas, mažas svorio centras ir tikslus vairo mechanizmas sukūrė jaudinantį, analoginį vairavimo pojūtį. Keturių pavarų mechaninė dėžė ir to laikotarpio siauri padangų profiliai reikalavo aktyvaus vairuotojo įsitraukimo — savybės, kuriomis žavisi kolekcionieriai, pageidaujantys gryno mechaninio ryšio vietoje šiuolaikinių elektroninių sistemų.

Rinkos pozicija ir kolekcinė vertė
Mercedes pagamino 1,858 Roadsterius 1957–1963 m., po maždaug 1,400 „gullwing“ kupė, pagamintų 1954–1957 m. Roadsteris buvo skirtas pirkėjams, trokštantiems lenktynėmis grįsto 300 SL našumo ir inžinerijos be dėmesį pritraukiančių „gullwing“ durų. Vėlyvos gamybos egzemplioriai su aliumininiu bloku, diskų stabdžiais ir atitinkančiais numeriais užima aukštesnę poziciją kolekcinėje rinkoje, nes jie sujungia aukščiausią fabrikinį inžinerinį lygį su įrodyta kilme ir originalumu.
Palyginimas: Roadster vs gullwing
Kolekcionieriai dažnai laiko aliuminio korpusiniais „gullwing“ kupė pačiame W198 geidžiamumo viršuje, atsižvelgdami į jų retumą ir vien kupė būdu pagamintą aliumininį konstrukcinį sprendimą. Pernai aliuminio kėbulo gullwing, kuris daugelį metų buvo sandėliuojamas ir atrodė beveik sunykęs, pasiekė stulbinamą 9,335,000 USD sumą. Roadsteriai, ypač tokie vėlyvos gamybos su aliumininiais varikliais kaip šis priešpaskutinis vienetas, siūlo patrauklų balansą tarp važiuojamumo, išskirtinumo ir įmanomo retumo, palyginti su ekstremaliausiais gullwing modeliais.
Būklė, dokumentacija ir rida
Kataloginė automobilio rida yra 39,143 mylios ir manoma, kad ji yra originali — svarbus faktorius pirkėjams, kurie ieško ne perdažytų ar pilnai restauruotų egzempliorių, o autentiškai prižiūrėtų originalų. Jo istorijos byla yra išsami: sąskaitos nuo 1967 m., Mercedes‑Benz Classic sertifikatas, gamyklinių duomenų kortelių kopijos bei įrašai apie didelį techninį aptarnavimą ir nuosavybės perdavimus. Kartu su atitinkančiais numeriais ir išsaugotais priedais ši dokumentacija liudija rūpestingą priežiūrą per daugiau nei penkiasdešimt metų.
Aukciono informacija ir perspektyvos
Šis priešpaskutinis 300 SL Roadster bus siūlomas RM Sotheby’s Chobham aukcione ir jo vertė įvertinta maždaug £1,495,000 (apie 2,02 mln. USD). Atsižvelgiant į modelio nuolatinį populiarumą tarp kolekcionierių, fabrikinį aliumininį variklį, diskinius stabdžius, atitinkančius numerius ir išsamią dokumentaciją, tikėtina, kad dalyvių susidomėjimas bus didelis. Entuziastams, vertinantiems autentiškumą, istorinį našumą ir elegantišką kėbulą, šis vėlyvos gamybos W198 Roadster yra reta galimybė įsigyti vieną geriausių tokio tipo pavyzdžių.
Šaltinis: autoevolution
Palikite komentarą