6 Minutės
Revoliucinis elektrinis GT įrodė savo vertę
Kai šią vasarą Mercedes‑AMG pristatė Concept AMG GT XX, kompanija teigė, kad tai žingsnis į priekį elektrinio našumo srityje. Dabar, po intensyvios ištvermės kampanijos Italijos Nardo greitkelio trasoje, koncepcija pavertė pažadus rekordų laužymo realybe. AMG GT XX išlaikė nuolatinį 186 mylių per valandą (300 kph) greitį daugiau nei septynias dienas ir paliko trasą su 25 naujais ilgų nuotolių elektrinių automobilių rekordais — įskaitant stulbinančius 24 901 mylių (40 075 km), nuvažiuotų per mažiau nei aštuonias dienas.
Platforma ir paskirtis: AMG.EA ir kelias link gamybos
Concept AMG GT XX sukurtas ant Mercedes naujosios AMG Electric Architecture (AMG.EA) — markės pirmos visapusiškos vidinės elektrinių transporto priemonių platformos. Sukurtas kaip keturių durų gamybinio sportinio automobilio užuomina, laukiama netrukus, GT XX demonstruoja technologijas, skirtas perkelti elektrinį našumą už esamų ribų — nuo kompaktiškų, didelės galios variklių iki radikalaus akumuliatoriaus aušinimo ir itin greito įkrovimo sprendimų.
Pavaros sistema ir techninės naujovės
Axial‑Flux varikliai ir HP.EDU vienetai
GT XX širdyje yra trys axial‑flux tipo elektros varikliai. Mercedes pasirinko axial‑flux architektūrą, nes ji suteikia daug daugiau galios į kompaktiškesnį ir lengvesnį paketą, palyginti su tradiciniais radialiniais varikliais: iki trijų kartų didesnė galios tankis ir užimama maždaug trečdalis įrengimo tūrio. Šie trys varikliai supakuoti kaip aukštos sekos elektrinės pavaros blokai (HP.EDU). Du HP.EDU vienetai varo galinę ašį, kiekvienas sujungiantis pavarų dėžę ir keitiklį viename korpuse; trečias vienetas maitina priekį kaip didelės spartos stiprintuvas, kai reikia papildomo sukibimo ar galios.
Akumuliatoriaus architektūra ir itin greitas įkrovimas
Akumuliatoriaus koncepcija yra tuo pačiu disruptyvi. Nors Mercedes neatskleidė tikslios kilovatvalandžių talpos, ląstelių ir aušinimo architektūra leidžia tiesioginį skysto aušinimo įgyvendinimą ir itin dideles įkrovimo sroves — daugiau nei 850 kW prie 1 000 amperų. Praktiniais terminais, Mercedes teigia, kad sistema gali suteikti apie 249 mylių (400 km) nuotolio per penkias įkrovimo minutes, kas reiškia ženklią pažangą elektrinių automobilių naudojimo galimybėms esant dideliam našumui.

Veikimo rodikliai: hiperauto ambicijos
Mercedes nurodo bendrą sistemos išvestį 1 360 AG (hp) AMG GT XX koncepcijai — rodiklį, aiškiai priskiriamą hiperauto klasei. Ši galia palaiko maksimalų greitį 223 mylių per valandą (359 kph) neribotoje konfigūracijoje. Tačiau Nardo ištvermės bandymui inžinieriai sąmoningai apribojo automobilį iki 186 mylių per valandą (300 kph), kad optimizuotų kompromisą tarp nuolatinio trasos greičio ir įkrovimo dažnumo, taip pasiekdami greičiausią viso bandymo rato ir įkrovimo ciklą.
Nardo ištvermės bėgimas: 25 rekordai ir bandymas apvažiuoti Žemę
Įkvėpti Žylių Vernio klasikos, Mercedes siekė sužinoti, ar EV gali per aštuonias dienas įveikti Žemės pusiaujo ilgį. GT XX ne tik pasiekė tikslą — jis sutvirtino laiką. Per 7 dienas, 13 valandų, 24 minutes ir 07 sekundžių koncepcija nuvažiavo 24 901 mylių (40 075 km) Nardo 7,87 mylios (12,68 km) ovalo trasoje, atlikdama tiksliai 3 177 ratų. Automobilis per dieną vidutiniškai nuvažiavo apie 3 293 mylių (5 300 km), o vairuotojai keitėsi kas dvi valandas.

Taisyklės, strategija ir rekordai
Norėdami patvirtinti bėgimą, Mercedes laikėsi griežtų taisyklių: pastovus tikslinis greitis 186 mylių per valandą (300 kph) ir sustojimai leisti tik įkrauti. Greičio apribojimas pasirinktas todėl, kad tai suteikė optimalų balansą tarp rato greičio ir įkrovimo poreikio — sumažinant bendrą laiką, prarastą įkrovimams. GT XX nustatė iš viso 25 ilgų nuotolių EV rekordus šio bandymo metu, įskaitant naują 24 valandų atstumo rekordą — 3 404 mylių (5 479 km) — tai 932 mylių (1 500 km) padidėjimas nuo ankstesnio standarto. Kampanijai buvo naudojami du koncepciniai automobiliai; abu užbaigė bėgimą, antrasis finišavo maždaug 16 mylių (25 km) už lyderio.
Dizainas, aerodinamika ir aušinimas
GT XX koncepcija sujungia agresyvias sportinio automobilio proporcijas su aerodinaminiais patobulinimais, kurie palaiko stabilų didelį greitį ir efektyvų terminį valdymą. Axial‑flux variklių ir tiesiogiai aušinamo akumuliatoriaus išdėstymas leidžia žemesnį svorio centrą ir efektyvesnį oro srauto valdymą aplink akumuliatorių bei pavaros blokus. Šios aerodinaminės ir aušinimo strategijos buvo lemiamos palaikant aukštą greitį ir pakartotinius didelės galios įkrovimo ciklus Nardo ovalo trasoje.
Rinkos pozicionavimas ir gamybos perspektyvos
Mercedes pozicionuoja AMG GT XX kaip technologijų etaloną — našumo aureolę, demonstruojančią, ką gali AMG.EA. Automobilis pristato keturių durų gamybinį GT modelį, kurį įmonė sako pradėsiant serijinę gamybą netrukus. Vis dėlto lieka pagrindiniai klausimai, kiek iš šio koncepcinio automobilio specializuotų elementų (axial‑flux HP.EDU, tiesiogiai aušinamas akumuliatorius ir itin greito įkrovimo galimybės) bus perkeliama į vartotojų automobilius. Jei didelė dalis technologijų pasieks gamybinius modelius, gamybinis GT galėtų pertvarkyti lūkesčius dėl elektrinių aukštos klasės sedanų ir keturių durų sportinių automobilių našumo.
Palyginimai: kur GT XX dera EV peizaže
Palyginti su dabartiniais elektriniais hiperautomobiliais ir didelio našumo EV sedanais, AMG GT XX išsiskiria ne tik sprinto rodikliais, bet ir ištvermės gebėjimais. Kol dauguma konkurentų akcentuoja rato laikus ar greitą greitėjimą, GT XX demonstruoja nuolatinį didelio greičio patikimumą, terminį valdymą ir greitą įkrovimo strategiją — sritis, kurios svarbios ilgų nuotolių rekordams ir realiam naudojimui situacijose, reikalaujančiose didelio našumo.
Išvada: žvilgsnis į rytojaus aukštos klasės elektrinius automobilius
Concept AMG GT XX yra daugiau nei demonstracinis eksponatas — tai inžinerinis pareiškimas. Su trimis axial‑flux varikliais, supakuotais HP.EDU blokais, tiesiogiai aušinamu, itin greitai įkraunamu akumuliatoriumi ir patvirtintų ištvermės rekordų rinkiniu, Mercedes‑AMG pakėlė kartelę tam, ką gali pasiekti elektriniai sportiniai automobiliai. Kitas klausimas, kurį įdomu stebėti entuziastams ir pirkėjams, yra kiek iš šių technologijų bus perkelta į netrukus pasirodysiantį gamybinį modelį. Jei GT XX naujovės atsidurs salonuose, elektrinio aukšto našumo vairavimo ateitis atrodys tiek greita, tiek tvari.
Šaltinis: autoevolution
            
                
Palikite komentarą