Retas Lamborghini Countach LP400 S išlenda iš dešimtmečius trukusios slėptuvės

Komentarai
Retas Lamborghini Countach LP400 S išlenda iš dešimtmečius trukusios slėptuvės

6 Minutės

Retas Lamborghini Countach LP400 S išlenda iš dešimtmečius trukusios slėptuvės

Lamborghini Countach, atrodęs taip, lyg būtų pastatytas laiko kapsulėje, po daugiau nei trijų dešimtmečių dingimo vėl sugrįžo į dėmesio centrą. Iš pradžių išsiųstas į Jungtines Valstijas, o vėliau eksportuotas į Japoniją, šis retas egzempliorius — vienas ankstyvųjų LP400 S automobilių, dažytas Blue Tahiti — išliko stulbinančiai originalios, beveik saloninės būklės. 13 nuotraukųNuotrauka: VINwiki | YouTube

John Temerian, „Curated“ įkūrėjas — Majamyje veikiantis salonas ir restauracijos ateljė, specializuojantis vintažiniuose superautomobiliuose — susidūrė su daugiau Countach modelių nei dauguma kolekcininkų kada nors pamatys. Vis dėlto jis vis dar apibūdina jausmą būti šių pleišto formos ikonų apsuptyje taip pat intensyviai, kaip jautėsi vaikystėje: nepaprastai susijaudinęs. Temerianui Countach išlieka Lamborghini ikonine silueto forma — automobiliu, kuris užrašė šabloną vėlesnėms žirklinių durų superautomobilio konstrukcijoms.

Legendos ilgas gyvenimas: Countach gamyba ir evoliucija

Gamyboje nuo 1974 iki 1990 m. Countach per savo 16 metų gamybos laikotarpį drastiškai keitėsi. Ankstyvieji modeliai buvo minimalistiniai, beveik kaip koncepciniai automobiliai, tuo tarpu vėlesnės iteracijos priėmė platėjimus, sparnus ir vis agresyvesnį aerodinamikos dizainą. Nuo gryno LP400 "Periscopio" iki teatralaus 25‑ojo jubiliejaus modelio — kiekviena fazė atspindi kintančias našumo ir stiliaus prioritetų nuostatas.

Kolekcininkams, tokiems kaip Temerian, švariausi ankstyvieji automobiliai — ypač originalūs LP400 Periscopio ir pirmieji LP400 S dariniai — turi didžiausią kolekcinę vertę dėl jų ištikimybės Marcello Gandini pirminiam dizainui ir santykinio retumo.

Periscopio: gryniausia Countach išraiška

Dizainas ir paveldas

LP400 "Periscopio" yra archetipas. Pagamintas 1974–1977 m., jo stogas turėjo išskirtinį seklus tunelį, skirtą talpinti periskopo tipo galinio vaizdo veidrodį, siekiant kompensuoti prastą matomumą atgal — todėl ir pravardė. Lamborghini greitai atsisakė funkcinio periskopo, tačiau stogo įdubimas liko, užtikrindamas Periscopio vietą Countach istorijoje.

Techninės charakteristikos (svarbiausi parametrai)

  • Variklis: 3,9 l atmosferinis V12
  • Galia: apie 370 AG (375 PS)
  • Maksimalus greitis: arti 180 mph (tvirtinta to laikotarpio literatūroje)
  • Ratai: ankstyvieji automobiliai naudojo 14 colių Campagnolo „telefono ratuko" magnio ratus (7.5" priekyje, 9" gale)
  • Gamybos apimtis: apie 150 LP400 Periscopio egzempliorių, todėl jie yra itin reti

Gandini neužkrauta geometrija ir atmosferinis V12 padarė Periscopio ne tik vizualiai grynu, bet ir savo epochos našumo etalonu.

Walter Wolf įtaka ir perėjimas prie LP400 S

1970‑ųjų viduryje Kanados verslininkas ir F1 komandos savininkas Walter Wolf turėjo lemiamą vaidmenį Countach vystyme. Per finansinę paramą ir techninį bendradarbiavimą — ypač su Gianpaolo Dallara — Wolf užsakė tris individualius prototipus, kurie pabrėžė platesnę kėbulo liniją, didesnį prispaudimą bei patobulintus stabdžius ir pakabą. Šie „Walter Wolf Specials" pristatė 5,0 l V12 su maždaug 447 AG ir dabar žinomus 15 colių Campagnolo „Bravo" ratus (8.5" priekyje, 12" gale), aprengtus specialiomis Pirelli padangomis.

Tie Wolf prototipai tiesiogiai paveikė 1978 m. pristatytą LP400 S gaminį, kuris priėmė platėjusias arkos linijas, platesnį stovą ir daugelį estetinių bruožų, kurie vėliau apibrėžė Countach variantus.

Blue Tahiti LP400 S: laiko kapsulė rasta Japonijoje

Tarp LP400 S automobilių šasi numeris 1016 turi ypatingą istoriją. Vienas iš pirmųjų 27 LP400 S modelių išvyko iš Sant'Agatos dažytas Blue Tahiti. Iš pradžių pristatytas Kalifornijos verslininkui, kuris užsakė kelis Lamborghini vienu metu, šis automobilis pradingo iš viešosios erdvės ir iki 1990‑ųjų dingo iš akiračio.

Japonijoje jis dešimtmečius tyrai stovėjo ant salono antrojo aukšto, daugiausia nepaliestas. Prieš šešis mėnesius Temeriano draugas pastebėjo šią mašiną apsipirkinėdamas Japonijoje ir informavo jį. Po kelių pasiūlymų ir kruopštaus patikrinimo, kurį atliko Countach ekspertas Chip Davis — kurio užduotis buvo išaiškinti bet kokį trūkumą, galintį atbaidyti savininką — pardavėjas galiausiai pasidavė.

Kai šasi 1016 sugrįžo į JAV, Temerianui buvo beveik neįtikėtina jos originalumas: gamyklinė dažų danga, nepalietas interjeras ir vos ~6 000 mylių ant odometro. Temerianas aprašo ją kaip atrodantį vienerių ar dvejų metų automobilį — tikrą laiko kapsulę, kuri subrendo kaip geri vynai.

Automobilio specifikacijos ir mechaninė būklė

Šis Blue Tahiti LP400 S išlaiko ankstyvo Countach charakterį su LP400 kilmės šasi ir variklio architektūra, kartu su LP400 S platine trasa ir Bravo ratais. Pagrindiniai specifikacijos ir būklės pastebėjimai apima:

  • Odometras: ~6 000 mylių (labai maža, autentiška rida)
  • Dažai ir interjeras: originali gamyklinė apdaila ir apmušalai, puikus išsaugojimas
  • Mechaninė būklė: funkcionaliai originali; planuojama siųsti į Italiją detaliam mechaniniam aptarnavimui be pilnos restauracijos
  • Kolekcinė vertė: šasi 1016 ypač geidžiama dėl žemos gamybos sekos, originalios spalvos ir kilmės dokumentacijos

Našumas, rinkos pozicija ir palyginimai

Ankstyvieji Countach modeliai savo laiku buvo superautomobilių etalonai: aukštų apsukų V12 varikliai, galinis varantysis ratas ir akcentas ant dramatiškos formos. Tobuloje savo epochos formoje jie lenkė arba varžėsi su tuo metu egzistavusiais egzotiškais konkurentais, tokiais kaip Ferrari Berlinetta Boxer šeima ar Maserati Bora greičiu ir reginiu.

Šiandien jų rinkos pozicija yra klasikinių superautomobilių geidžiamumo ir konkursinės originalumo sankirta. 2010‑ųjų vidurio sandoriai už nepriekaištingus Periscopio ir ankstyvus LP400 S modelius svyravo nuo maždaug 1,2 mln. iki 2 mln. USD, priklausomai nuo ridos, dokumentacijos ir spalvos. Su pastoviu susidomėjimu gamyklinėmis originaliomis versijomis ir Countach kultūriniu statusu, šios vertės apskritai kilo.

Palankiai palyginus, Countach vertės augimas ir kolekcinis susidomėjimas atspindi ir kitus XX a. pabaigos superautomobilius, tokius kaip Ferrari F40 ar Porsche 959 — nors su skirtingais kolekciniais profiliais. Countach labiau patinka entuziastams, vertinantiems radikalų dizainą, V12 charakterį ir ryškų karoserijos estetikos paveldą.

Restauracijos strategija ir ateities planai

Temeriano sprendimas aiškus: Blue Tahiti Countach gaus mechaninę priežiūrą, kad būtų užtikrintas saugus ir patikimas eksploatavimas, tačiau kosmetinė restauracija nebus atliekama. Išsaugant originalius dažus, periodui tinkamus apmušalus ir nepaliktą saloną, saugoma kilmė ir maksimalizuojama istorinė vertė kolekcininkams, kurie teikia pirmenybę autentiškumui prieš konkursinį tobulumą.

Kodėl šis radinys svarbus kolekcionieriams ir entuziastams

Rasti mažai pravažinėtą, daugiausia ne restauruotą LP400 S, kuris išvyko iš Sant'Agatos prieš dešimtmečius ir grįžo beveik nepakitęs, yra retenybė. Be paieškos romantikos, šis automobilis suteikia autentišką langą į Lamborghini dizainą ir inžineriją lemtingu momentu. Kolekcininkams tokie radiniai patvirtina rinkos susidomėjimą originalumu ir tarnauja kaip etalonai, prieš kuriuos vertinami restauruoti ar modifikuoti egzemplioriai.

Visiems, sekantiems klasikinius superautomobilius, Blue Tahiti Countach primena, kad automobilių istorija kartais sugrįžta nepažeista — originali 1970‑ųjų superautomobilių kultūros relikvija, kuri 2025 m. vis dar stebina.

Šaltinis: autoevolution

Palikite komentarą

Komentarai