5 Minutės
Drąsi nauja variklių sistema Duster ir Bigster
Dacia nustebino kompaktinių visureigių segmentą jėgainių paketu, kuris derina kelias retai kartu sutinkamas technologijas: hibridinį elektrinį variklio agregatą, LPG (dujų) dvigubo kuro galimybę, visus ratus varantį sistemą ir automatinę pavarų dėžę. Pavadintas Hybrid-G 150 4x4, šis sprendimas pristatomas kaip pasaulinė naujovė ir perkelia Duster bei Bigster į naują poziciją — prieinami, ilgo nuvažiuojamo atstumo ir iš tiesų universalūs tiek miesto, tiek lengvam bekelės naudojimui. Šis žingsnis sustiprina Dacia pagrindinę filosofiją — paprastą ir patikimą vairavimą — tuo pačiu pridėdamas svarbios techninės pažangos.
Variklių pavara ir specifikacijos
Hybrid-G 150 4x4: pagrindiniai skaičiai
Pagrindinis agregatas jungia 1,2 l trijų cilindrų turbo benzininį variklį su 48 V mild-hybrid sistema bei priekinėje ašyje sumontuota šešių pavarų dviejų sankabų automatine transmisija, o gale – 23 kW elektrinį variklį. Kombinuota galia siekia maždaug 154 AG, uždegimo variklis generuoja 230 Nm sukimo momento, o galinis elektrinis motoras prideda iki 87 Nm.
Nuvažiuojamas atstumas ir degalų talpa
Hybrid-G 150 4x4 turi du po 50 litrų talpos bakus — vieną benzui ir vieną LPG — todėl teorinis WLTP nuvažiuojamas atstumas gali siekti iki 1 500 km. Dacia nurodo LPG sąnaudas apie 7,1–7,2 l/100 km ir benzino sąnaudas tarp 5,5–5,6 l/100 km. CO2 emisijos sumažėja, palyginti su ankstesniu mild-hybrid 130 4x4, o eksploatacijos išlaidos, teigiama, yra maždaug 30 % mažesnės.

Pavaros technologija ir važiavimo charakteristika
Du varikliai, dvi pavarų dėžės, viena išmani sistema
Galinį elektrinį motorą papildo speciali dviejų greičių pavarų dėžė, kas šiame segmente yra neįprasta. Pirmoji pavara maksimalizuoja žemų apsukų sukimo momentą bekelės traukai, o antroji pavara leidžia elektriniam varikliui padėti važiuojant iki maždaug 140 km/val. Taip pat yra neutralus režimas, atjungiantis galinę ašį didesniam efektyvumui važiuojant 2WD režimu magistralėje.
Elektrinio režimo dalis ir miesto važiavimas
Dacia teigia, kad Duster ir Bigster su Hybrid-G 150 4x4 gali važiuoti elektriniu režimu iki 60 % tipinio miesto važiavimo. Mild-hybrid priekinė dalis padeda start-stop sistemai ir mažos apkrovos asistavimui, o galinė elektrinė pavara suteikia momentinį sukimo momentą ir pagerintą trauką slystančiuose paviršiuose.

Važiavimo režimai, bekelės gebėjimai ir praktiškumas
Kelios padėtys skirtingoms sąlygoms
Sistema siūlo išsamų važiavimo režimų rinkinį: Auto automatiškai valdo 2WD/4WD perjungimą, Eco maksimaliai taupo energiją, Snow skirtas mažo sukibimo dangoms, Mud/Sand užrakina 4x4 režimą purioms dangoms, taip pat yra Lock režimas akmenų įveikimui ir Hill Descent Control staigiems nuokalnėms. Kartu šie režimai padengia kasdienius poreikius ir rekreacinį bekelės naudojimą.
Modelių linija ir agregatų pertvarka
Dacia įdiegti Hybrid-G 150 4x4 planuoja tiek Duster, tiek Bigster iki metų pabaigos, o tai yra platesnio Duster atnaujinimo dalis. Naujoji gamų linija apima:
- Hybrid 155: pažangesnis hibridinis sprendimas su keturių cilindrų benzininio variklio bloku, dviem elektriniais varikliais ir 1,4 kWh baterija, leidžiantis iki 80 % miesto važiavimo elektriniu režimu, kombinacija sąnaudų apie 4,6 l/100 km ir CO2 maždaug 105 g/km.
- Mild-hybrid 140: 1,2 l turbo trijų cilindrų variklis, dirbantis pagal Miller ciklą, su 48 V sistema ir šešių pavarų mechanine transmisija, siekiantis apie 5,4 l/100 km ir CO2 apie 122 g/km.
- Eco-G 120 LPG: atnaujinta LPG versija, kuri turi 20 AG daugiau nei ankstesnė Eco-G 100, elektrinį tipo nuvažiuojamą atstumą iki 1 380 km ir dvigubus 50 litrų bakus, paslėptus bagažinės grindyse, kad būtų išsaugota krovinio vieta.
Visi nauji agregatai atitinka EU6e-bis emisijų reikalavimus.
Dizainas, apdaila ir interjero atnaujinimai
Išorė ir apdaila
Išvaizdos atžvilgiu Dacia išlieka santūri: praktiškas dizainas su subtiliais atnaujinimais, pritaikytais naujiems mechaniniams sprendimams. Extreme apdaila gauna naujus juodus lengvojo lydinio ratlankius, o išorinės detalės liks funkcinės, siekiant išlaikyti mažas kainas.
Interjeras ir įranga
Viduje Duster gauna medžiagų ir komforto patobulinimus. Journey variantas pasižymi specialia apmušalų danga, derančiomis panelės detalėmis ir juosmens atrama vairuotojui. Adaptyvus pastovaus greičio palaikymas yra standartinė įranga Journey lygyje ir papildoma galimybė Extreme komplektacijoje su hibridinėmis jėgainėmis, suderinant patogumo funkcijas su elektrifikuotais pasirinkimais.

Rinkos pozicionavimas ir palyginimai
Dacia pozicionuoja šiuos atnaujinimus kaip vertę orientuotus alternatyvas brangesnėms hibridinėms ir įkraunamoms (plug-in) galimybėms iš konkurentų. Hybrid-G 150 4x4 yra unikaliai suderinta: ji apjungia LPG dvigubo kuro galimybę su elektrifikuota AWD sistema ir automatine pavarų dėže — funkcijos, dažniausiai randamos aukštesnio kainų segmento modeliuose. Pirkėjams, kurie prioritetą teikia mažoms eksploatacijos išlaidoms, ilgam nuvažiuojamam atstumui ir retam bekelės naudojimui, Dacia dabar siūlo kelis aiškius pasirinkimus: ilgą nuvažiuojamą atstumą užtikrinantį LPG variantą, mieste orientuotą hibridinį modelį, maksimalizuojantį EV režimo dalį, arba tvirtą 4x4 su realiais traukos privalumais.
Lyginant su įprastais AWD hibridais iš kitų gamintojų, Dacia pasiūlymas aukotoja šiek tiek rafinuotumo mainais už prieinamumą ir praktiškumą. Dviejų pavarų galinis variklis ir paprastas kuro perjungimas ypač patrauklūs vietovėse, kur LPG kainos yra palankios, ir pirkėjams, vertinantiems mažą sudėtingumą bei mažesnes bendrąsias nuosavybės išlaidas.
Išvada: praktiška inovacija
Dacia nepristato prabangos iš naujo, bet perapibrėžia pagrindus. Sujungdama mild ir pilną hibridines technologijas su LPG ir AWD automatinėje pakuotėje, prekės ženklas plečia Duster ir Bigster patrauklumą klientams, kurie nori efektyvumo, ilgo nuvažiuojamo atstumo ir bekelės gebėjimų be didelės kainos. Miesto keleiviams, ilgesnių kelių vairuotojams ir savaitgalio nuotykių mėgėjams Dacia siūlo universalius ir ekonomiškus variantus, kurie išsiskiria kompaktinių visureigių rinkoje.
Šaltinis: autoevolution

Komentarai