Honda peržiūrėta elektrifikacijos strategija — keli keliai į anglies neutralumą

Honda peržiūrėta elektrifikacijos strategija — keli keliai į anglies neutralumą

0 Komentarai Simona Vaičiulytė

4 Minutės

Honda peržiūrėta elektrifikacijos strategija

Honda sumažino dalį ankstesnių ambicijų dėl elektrinių automobilių, sumažindama didelį elektrifikacijos biudžetą ir atsisakiusi ankstesnio tikslo dėl pilnai elektrinių modelių. Automobilių gamintoja vis dar įsipareigoja ilgalaikėje perspektyvoje pasiekti anglies dvideginio neutralumą visiems produktams ir korporatyvinėms veikloms iki 2050 m., tačiau dabar pabrėžia, kad baterijiniai elektriniai automobiliai (BEV) yra viena svarbi kryptis — ne vienintelė.

Ką sako Honda vadovybė

Drive (Australia) komentarų metu Honda Australijos vadovas Jay Joseph patikslino kompanijos poziciją: BEV aiškiai yra artimo ir vidutinio laikotarpio kelias emisijoms mažinti, tačiau Honda planuoja vystyti kelias technologijas — įskaitant kuro elementus, hibridus ir pažangias degimo sistemas — kad pasiektų anglies neutralumo tikslą. Honda tęsia R&D baterijų tobulinimą, pvz., kietojo kūno ląstelių (solid-state) srityje, tačiau galutinis tikslas išlieka mažesnės gyvenimo ciklo CO2 emisijos visoje gamoje, o ne vien tik daugiau baterinių modelių ženklų.

Transporto priemonių technologijos ir specifikacijos

Kuro elementų ir įkroviamieji hibridai

Honda neatsisakė vandenilio. CR-V e:FCEV yra reikšmingas pavyzdys: kuro elementų automobilis, taip pat turintis įkraunamą 17,7 kWh bateriją, suteikiančią maždaug 29 mylių (apie 47 km) gryno elektrinio nuvažiuojamojo atstumo prieš tai, kai kuro elementas pratęsia bendrą važiavimo nuotolį. Tokia hibridizuota kuro elementų architektūra sujungia EV tipo važiavimo savybes su greito vandenilio papildymo galimybe.

Baterijų plėtra ir našumas

Baterijų srityje Honda investuoja į patobulinimus, įskaitant būsimas kietojo kūno (solid-state) konstrukcijas, kurios žada didesnę energijos tankį, greitesnį įkrovimą ir geresnį saugumą. Vairuotojams, vertinantiems dinamiką, baterijiniai EV išlieka patrauklūs dėl momentinio sukimo momento ir tylos, tuo tarpu hibridiniai ir vandenilio sprendimai šiuo metu siūlo didesnį nuotolio lankstumą regionuose, kuriuose trūksta plačios įkrovimo ar vandenilio infrastruktūros.

Dizainas ir rinkos pozicionavimas

Honda ketina išlaikyti įvairią produktų portfelį: tradicinius vidaus degimo variklius, mild ir pilnus hibridus, įkroviamuosius hibridus, BEV ir kuro elementų automobilius. Toks įvairovės tikslas — atitikti pasaulio rinkos realijas: skirtingus klientus, reglamentus ir infrastruktūros poreikius. CR-V e:FCEV pozicionuoja Hondą kaip praktišką alternatyvą pirkėjams, norintiems elektrinio važiavimo kasdienai, bet taip pat reikalingiems greito vandenilio papildymo patogumo ilgesnėms kelionėms.

Infrastruktūra ir palyginimai

Vandenilis ir sintetinis kuras susiduria su dideliu iššūkiu — infrastruktūra. Praėjusių metų pabaigoje maždaug 1 160 vandenilio papildymo stočių veikė pasauliniu mastu, o sintetinio kuro tiekimas išlieka itin ribotas už pilotinių projektų ribų. Tuo tarpu BEV diegimas spartėja: IEA pranešė, kad BEV 2024 m. sudarė daugiau nei 20 % pasaulinių pardavimų ir stebima tendencija, kad viršys 25 %. Europa ir Kinija yra pagrindiniai augimo varikliai. Automobilių gamintojai, tokie kaip Toyota, Hyundai ir BMW, toliau tiria vandenilį ir alternatyvius kurus, tuo tarpu kai kurios grupės (pvz., Stellantis) sumažino investicijas į vandenilį, vadindamos jį nišiniu sprendimu.

Kaip Honda atrodo lyginant su konkurentais

Honda daugialypė strategija atspindi Toyota raginimą dėl pavarų įvairovės — nuo baterinių elektrinių iki vandenilio degančių vidaus degimo variklių ir sintetinių kurų. Pirkėjams pasirinkimas priklausys nuo vietinės infrastruktūros, bendrųjų nuosavybės sąnaudų, nuotolio poreikių ir našumo pageidavimų. Honda požiūris siekia būti lanksčiu pereinamuoju laikotarpiu, derinant EV diegimą su tolimesniu darbu kuro elementų, hibridų ir pažangių kurų srityje.

Išvada pirkėjams ir entuziastams

Honda pabrėžia, kad tikslas yra anglies neutralumas, o ne vien tik bateriniai automobiliai. Vartotojams tai reiškia platesnį elektrifikuotų pasirinkimų spektrą iš prekės ženklo: BEV ten, kur prieinama įkrovimo infrastruktūra; įkroviamieji hibridai arba elektrifikuoti kuro elementų automobiliai ten, kur prioritetas — užpildymas arba nuotolis. Kalbant apie našumą ir dizainą, kiekviena technologija turi savo kompromisų — momentinis elektrinis sukimo momentas prieš papildymo lankstumą — ir Hondos kelio žemėlapis siekia pasiūlyti kelis sprendimus, kol infrastruktūra ir technologijos vystosi.

Šaltinis: motor1

Sveiki, čia Simona! Automobilių pasaulyje ieškau prasmės ir žinių. Rašau praktinius straipsnius, kurie padeda suprasti rinką, priimti išmintingus sprendimus ir vairuoti užtikrintai. Noriu, kad vairavi

Komentarai

Palikite komentarą