Elektrinis Mercedes‑Benz GLC su EQ Technology: ką naujo atneša į segmentą

Elektrinis Mercedes‑Benz GLC su EQ Technology: ką naujo atneša į segmentą

0 Komentarai Tadas Jankauskas

6 Minutės

Elektrinis posūkis GLC

Mercedes‑Benz GLC ilgą laiką buvo vienas iš pardavimų lyderių trijų taškų ženkle, o visiškai elektrinės versijos atsiradimas žymi reikšmingą žingsnį vidutinio dydžio SUV asortimente. Prieš IAA Mobility parodą Miunchene pristatytas Mercedes‑Benz GLC su EQ Technology yra ne tik paprastas variklio pakeitimas: jis pristato prekės ženklo EV architektūrą, pažangią elektroniką ir naujas vartotojo patirtis, kurias Mercedes vadina „posūkiu vidutinio segmento rinkoje“. Tikimasi, kad modelis pasieks salonus kitų metų pirmąjį pusmetį; GLC EV pradeda baterinių elektrinių modelių šeimą, skirtą konkuruoti sparčiai besikeičiančioje EV rinkoje.

Kas naujo: platforma, jėgainė ir išdėstymas

Pagrindinė naujovė – 800 voltų elektros pavara, leidžianti greičiau įkrauti ir užtikrinti didesnį pastovų veikimą. Mercedes patvirtino, kad pirmasis variantas bus žymimas GLC 400 4MATIC, turintis 483 AG ir gamintojo bandymų ciklu deklaruotą maksimalų nuotolį iki 443 mylių (713 km). Šiai flagmaninei versijai seks dar keturios versijos, išplečiančios galių, nuotolio ir įrangos pasirinkimus pirkėjams, siekiantiems balanso tarp našumo ir efektyvumo.

Matmenys ir salonas

Nors naujasis elektrinis GLC išlaiko dizaino tęstinumą su vidaus degimo giminaičiais, EV specifinis kėbulas stovi ant 84 mm ilgesnio ratų bazės nei ICE modelis. Šis prailginimas suteikia realių patobulinimų keleiviams: +13 mm priekinės kojų vietos, +46 mm priekinės galvos erdvės, +47 mm galinės kojų vietos ir +17 mm galinės galvos erdvės. Bagažo talpa taip pat padidėja – 570 litrų už galinių sėdynių ir iki 1 740 litrų sulankstytų sėdynių atveju – be to, kasdienėms būtinybėms ir įkrovimo laidams skirta papildoma 128 litrų priekinė bagažinė (frunk).

Salono technologijos: MBUX Hyperscreen ir AI integracija

Salone Mercedes pristato akcentą: MBUX Hyperscreen. Užimantis 39,1 colio (93 cm) per visą prietaisų skydelį, Hyperscreen integruoja ketvirtos kartos MBUX programinę įrangą, veikiančią MB.OS, kurią Mercedes teigia galinčia atlikti iki 254 trilijonų operacijų per sekundę. Sistema pristatoma kaip pirmoji automobilinė informacijos ir pramogų sprendimas, natūraliai derinantis dirbtinio intelekto technologijas iš Microsoft ir Google, teikiant personalizuotą vartotojo sąsają, balso asistentą ir over‑the‑air atnaujinimus, kurie laikui bėgant pritaiko automobilio patirtį vairuotojui.

Vairuotojo pagalba ir jutiklių komplektas

GLC su EQ Technology aprūpintas gausia jutiklių įranga – dešimt išorinių kamerų, penki radarai ir dvylika ultragarsinių jutiklių – artinantis prie pažangios vairuotojo pagalbos ir dalinės automatizacijos. Galinio tilto vairavimas iki 4,5 laipsnio pagerina manevringumą mažais greičiais ir stabilumą didesniu greičiu. Pirkėjams, kurie traukia priekabas, EV įvertintas iki 2,4 tonos, suteikdamas praktišką pajėgumą priekaboms ir kemperiams.

Įkrovimas, ryšys ir patogumas

Vienas iš reikšmingų pramonės pirmtakų yra integruota įkrovimo stotelių rezervavimo funkcija, teikiama per MB.CHARGE Public. Ši paslauga siekiama supaprastinti viešąjį įkrovimą, leidžiant vairuotojams iš automobilio informacijos sistemos rasti ir rezervuoti kroviklius, nors Mercedes dar nepaskelbė visų veikimo detalių. Papildomai 800 voltų architektūra turėtų sutrumpinti DC greito įkrovimo laikus, palyginti su įprastomis 400 voltų sistemomis, gerinant praktiškumą ilgesnėms kelionėms.

Stabdžių sistema ir energijos atgavimas: One-Box

Mechaninėje pusėje Mercedes pristatė One‑Box stabdžių sistemą, skirtą suderinti regeneracinį stabdymą ir tradicinius trinties stabdžius. Sistema užtikrina nuoseklų pedalų jausmą tiek energijai atgaunant, tiek naudojant standartinius stabdžius, su iki 300 kW atgavimu ir keturiais pasirinkiamais energijos atgavimo lygiais. Vairuotojams tai reiškia numatomą stabdymo elgseną ir didesnį energijos grąžinimą lėtėjant.

Veikimas ir važiavimo įspūdžiai

Turint 483 AG GLC 400 4MATIC, pagreitis turėtų būti gyvas – tai pozicionuoja elektrinį GLC kaip našumui palankų pasirinkimą vidutinio dydžio EV SUV kategorijoje. Visų ratų pavara, aukštos įtampos architektūra ir pažangi šiluminė valdymo sistema turėtų užtikrinti stabilų veikimą įvairiomis sąlygomis. Vėlesnės versijos sureguliuos galią ir nuotolį, kad atitiktų skirtingus pirkėjų poreikius – nuo efektyvumui linkusių kasdieninių vairuotojų iki našumo ieškančių entuziastų.

Rinkos pozicionavimas ir kainų lūkesčiai

Mercedes pozicionuoja elektrinį GLC kaip premium klasės vidutinio dydžio EV, orientuotą į pirkėjus, norinčius aukštesnės kokybės saloną, pažangias technologijas ir SUV praktikumą. Kompanija dar neatskleidė pradinės kainos; visgi esama JAV GLC gama svyruoja nuo GLC 300 (255 AG, nuo 49 550 USD) iki aukštos klasės GLC 63 S E Performance (671 AG, 86 750 USD). Tikėtina, kad EQ Technology modeliai prasidės aukščiau nei įprastieji GLC ir sutaps su aukštesnės vidutinės klasės elektrifikuotų premium konkurentų kainodara, atspindėdami pažangią aparatūrą ir programinę įrangą.

Kaip elektrinis GLC atrodo palyginus su konkurentais

Lyginant su užtvirtintais vidutinio dydžio EV SUV, Mercedes GLC su EQ Technology konkuruoja nuotoliu, rafinuotumu ir funkcijų kiekiu – ypač Hyperscreen ir AI pagrįstu MBUX. Deklaruotas 713 km nuotolis (gamintojo duomenys) padeda jam atrodyti patraukliai ilgų distancijų vairuotojams. Premium ženklų konkurentai pasiūlys panašų nuotolį ir įkrovimo našumą, tačiau Mercedes išsiskiria salono technologijomis, integruotomis įkrovimo rezervacijomis ir dėmesiu važiuoklės komfortui kartu su vilkimo galimybėmis.

Specifikacijos apžvalgai

  • Modelis paleidimo metu: GLC 400 4MATIC (flagmanas)
  • Elektrinė architektūra: 800 voltų sistema
  • Galia: 483 AG (pirmasis paskelbtas variantas)
  • Numatomas nuotolis: iki 443 mylių / 713 km (gamintojo deklaracija)
  • Ratų bazė: +84 mm, palyginti su ICE GLC
  • Bagažo talpa: 570 L (galinės sėdynės pakeltos); 1 740 L (sėdynės sulankstytos); 128 L frunk
  • Įkrovimas: MB.CHARGE Public integracija ir galimybė greitai įkrauti
  • Energijos atgavimas: iki 300 kW, keturi regeneraciniai lygiai (One‑Box stabdžiai)
  • Jutikliai: 10 kamerų, 5 radarai, 12 ultragarsinių jutiklių
  • Vilkimas: iki 2,4 tonos

Išvados

Mercedes‑Benz GLC su EQ Technology yra daugiau nei baterijų pakeitimas – tai prekės ženklo naujos kartos EV idėjų demonstracija. Nuo 800 voltų elektros architektūros ir išplėstos salono erdvės iki įspūdingo MBUX Hyperscreen ir integruotų įkrovimo paslaugų, naujasis GLC siekia pertvarkyti vidutinio dydžio premium elektrinių SUV kategoriją. Kainos ir pilnas modelių asortimentas bus skelbiami arčiau rinkos paleidimo kitų metų pirmąjį pusmetį, tačiau pirmieji ženklai rodo, kad Mercedes taiko į lyderystę technologijomis ir praktiškumu paremtų šeimyninių bei entuziastų EV segmentuose.

Šaltinis: autoevolution

Labas! Aš Tadas – automobilių bandymai man yra tikra gyvenimo dalis. Nuo mažens svajojau vairuoti ir vertinti įvairius modelius. Kiekvienas mano testas yra nuoširdus ir paremtas tikrais įspūdžiais – k

Komentarai

Palikite komentarą