Pontiac SJ — karūnos brangenybė: 1969 Grand Prix SJ su 428 ir keturių pavarų dėže

Pontiac SJ — karūnos brangenybė: 1969 Grand Prix SJ su 428 ir keturių pavarų dėže

0 Komentarai Tadas Jankauskas

5 Minutės

Pontiac SJ — karūnos brangenybė

Dvi raidės reiškė daug Pontiac vėlyvojo 1960‑ųjų asortimente: SJ. Pažymėtas kaip Sports J, SJ buvo Grand Prix aukščiausia 1969 m. komplektacija, aprūpinta kietesne pakaba, patobulinta standartine įranga ir Pontiac didžiausiais V8 varikliais. Kai kurie entuziastai netgi mato „J“ kaip subtilų linktelėjimą Johnui Z. DeLoreanui, kuris nukreipė Grand Prix į drąsią antrąją kartą.

Istorija ir rinkos pozicionavimas

Pontiac pristatė Grand Prix 1962 m. kaip rafinuotą dvivietį kupė, jungiantį europietiškas dizaino užuominas su Detroito V8 galia. Pozicionuotas tarp Catalina ir prabangesnio Bonneville, Grand Prix greitai įgijo reputaciją kaip „poniškas sportinis automobilis“. Iki 1969 m., DeLoreanui vadovaujant, Grand Prix išsivystė į asmeninę prabangią kupę ant savo G‑platformos — ilgas kapotas, trumpas bagažinės dangtis ir išraiškingos linijos, kurios išsiskyrė GM salonuose. Pertvarkymas pasiteisino: 1969 m. pardavimai viršijo 112 000 vienetų, o Grand Prix proporcijos vėliau įkvėpė Chevrolet Monte Carlo.

Automobilio dėmesio centre: retas Kanados išlikėlis

Šis konkretus pavyzdys, pristatytas Lou Costabile My Car Story ir priklausantis Kanados kolekcininkui Steve'ui Plunkettui, yra beveik gamyklinis egzempliorius, nudažytas Liberty Blue spalva su derančia mėlyna salonu ir vos 9 000 originalių mylių. Rastas per skrajutę automobilių parodoje, itin mažas rida ir išskirtinis autentiškumas įtikino Steve'ą įtraukti jį į savo kolekciją, kur šis automobilis išlieka vienu brangiausių jo egzempliorių.

Išorė ir dizaino detalės

Grand Prix smaigaliuotas grotelių motyvas, apjuostas chromuotais „drugeliais“, išsikiša kaip strėlės antgalis. Prekybininko pasirinkimu užsakomas kapoto tachometras ryškiai stovi virš grotelių. Vinilinė „halo top“ stogo apdaila yra apibrėžiantis dizaino elementas: vietoj to, kad vinilas būtų prigludęs prie apdailos linijos, kėbulo spalva apsupa vinilą, sukurdama plūduriuojančio stogo iliuziją, kuri pabrėžia automobilio prabangią išvaizdą. Gale kvadratinės galinės žibintų formos ir trumpas bagažinės dangtis sustiprina ilgą kapoto/ trumpą bagažinės profilio įspūdį.

Salonas ir vairuotojui orientuotas dizainas

Salone SJ orientuotas į vairuotoją: apvyniojamo tipo prietaisų skydelis palinksta link vairo, o jį supa individualios sėdynės, centrinis konsolė ir sportiškas trijų stipinų vairas. Originalus savininkas pakeitė automatinę pavarų dėžę į Pontiac Motor Division keturių pavarų mechaninę dėžę su Hurst traukėle, suteikdamas šiam Grand Prix retą rankinės pavarų dėžės pasirinkimą, kuriuo pasirinko tik maža pirkėjų dalis — manoma apie 676 vienetus tokia konfigūracija.

Specifikacijos ir eksploatacinės savybės

Nuotrauka: YouTube/Lou Costabile

  • Varikliai: 400 cu in V8 (apie 350 AG, 445 lb‑ft) arba 428 cu in V8 su 370 AG ir 390 AG variantais; 390 AG versija, kaip pranešama, generavo ~465 lb‑ft sukimo momentą.
  • Pavarų dėžė: Turbo‑Hydramatic automatas buvo standartas; kai kurie SJ užsakyti su reta keturių pavarų mechanine dėže.
  • Ratai/Padangos: Rally II ratai su redline radialinėmis padangomis išlaiko epochos autentišką išvaizdą.

Gilioje prailginto nosies ertmėje slepiasi didelis 428 V8 su chromuotomis vožtuvų dangteliais ir gamyklinėmis detalėmis. Šio automobilio alternatorius turi dideles vėdinimo angas geresniam aušinimui — neįprastas aukštos klasės komponentas, kuris buvo atnaujintas automobilio sugrąžinimo metu. Kelyje automobilis jaučiasi neįtikėtinai gaivus: tikslingas vairavimas, subalansuota pakaba ir aštrūs keturių pavarų perjungimai, kuriuos palengvina senos mokyklos Molly Slip priedas, mažinantis mechaninės pavarų dėžės trintį.

Autentiškumas, gamybos duomenys ir retumas

Dokumentai ir žymos patvirtina automobilio kilmę. Fisher Body cowl žyma vis dar prikaltuota prie gaisrinės sienelės ir sutampa su lango lipduku: pagamintas Pontiac, Mičigane, nudažytas Liberty Blue spalva ir su mėlynu bucket‑sėdynių salonu. Kodas „09C“ nurodo trečiąją 1968 m. rugsėjo savaitę — tai ankstyvas 1969 m. modelio gamybos automobilis. Turint mažiau nei 10 000 mylių ir originalią įrangą, tokią kaip kapoto tachometras, halo top ir Rally II ratai, šis Grand Prix SJ yra tikra riedanti laiko kapsulė.

Palyginimas ir palikimas

1969 Grand Prix SJ užima vietą tarp įprastų muscle car ir visiškų prabangių kupė — jis jungia sportinę įrangą su asmeninės prabangos atributika. Jo dizainas paveikė Monte Carlo, o SJ išlieka ypač geidžiamas kolekcionierių, vertinančių neišsaugotus išlikusius egzempliorius su originalia rida. Trumpai tariant, šis Liberty Blue SJ yra daugiau nei parodinis eksponatas: tai Pontiac asmeninės prabangos revoliucija, išsaugota judėjime.

Šaltinis: autoevolution

Labas! Aš Tadas – automobilių bandymai man yra tikra gyvenimo dalis. Nuo mažens svajojau vairuoti ir vertinti įvairius modelius. Kiekvienas mano testas yra nuoširdus ir paremtas tikrais įspūdžiais – k

Komentarai

Palikite komentarą