4 Minutės
Nauja era elektromobilių greito įkrovimo
Visada tikėtasi, kad elektromobilių įkrovimas vieną dieną taps pakankamai greitas, kad prilygtų greitam pit stopui. Mercedes‑Benz ir Mercedes‑AMG žengė didelį žingsnį šia kryptimi. Po įspūdingų bandymų su Concept AMG GT XX vokiškas prekės ženklas paskelbė diegiantis naują, didelės galios įkrovimo sprendimą, įkvėptą to demonstravimo—gebantį smarkiai sumažinti įkrovimo laiką ir pridėti iki 202 mylių (325 km) pagal WLTP per dešimt minučių Mercedes‑E modeliui.
Išskirtinė megavatų demonstracija ir ką ji įrodė
Concept AMG GT XX nustatė kelis trasos rekordus ir pateko į antraštes, pasiekęs daugiau nei vieno megavato įkrovimo galią naudojant vieną skystu aušinimu aprūpintą CCS kabelį. Prototipas pasiekė megavato ribą vos po 0,5 sekundės nuo starto ir palaikė pikinę galią 1 041 kW su srovėmis iki 1 176 A maždaug dvi su puse minutės. Praktikoje tai reiškia apie 17,3 kWh pridėta per minutę—maždaug 78 mylias (125 km) pagal WLTP per vieną minutę—parodant, ką galėtų pasiūlyti kitos kartos elektromobilių įkrovimas.

Kas yra HYC1000? Technologija ir architektūra
Modulinė, didelės galios architektūra
Mercedes pradės diegti Alpitronic pagrindu sukurtą sprendimą, pavadintą HYC1000, atrinktuose Mercedes‑Benz įkrovimo parkuose Europoje ir Šiaurės Amerikoje nuo 2026 m. Skirtingai nei įprasti įkrovikliai, kuriuose maitinimo blokas yra kiekviename stulpelyje (dažniausiai ribojant prie vieno ar dviejų įkrovimo taškų), HYC1000 naudoja išorinį, modulinį maitinimo bloką. Tas išorinis blokas gali tiekti iki 1 000 kW esant 800 A ir inteligentiškai paskirstyti galią tarp kelių įkrovimo taškų, kurių kiekvienas gali aprūpinti iki 600 kW esant 800 V.
Suderinamumas ir kabeliai
Mercedes ir Alpitronic taip pat dirba, kad komercinės versijos Šiaurės Amerikoje būtų suderinamos tiek su CCS, tiek su NACS, išplečiant naudojimo galimybes tarp prekės ženklų ir platformų.

Techninės transporto priemonės savybės, baterija ir našumo pasekmės
Rekordus fiksavęs AMG konceptas naudojo specialiai sukurtą aukštos įtampos bateriją su maždaug 3 000 aukštų, plonų cilindrinių elementų ir NCMA chemijos (nikelis, kobaltas, manganas, aliuminis) energijos tankiu arti 300 Wh/kg. Nors Mercedes neatskleidė bendros talpos, ši elementų architektūra ir aktyvus aušinimas leido pasiekti itin didelius įkrovimo greičius. Serijiniams automobiliams—Mercedes‑AMG užsiminė, kad ateis keturių durų našumo modelis—tokio tipo baterijos konstrukcija būtų būtina, kad saugiai priimtų ultragreitą, didelės srovės įkrovimą neperkaisdama.
Rinkos pozicionavimas ir konkurencija
Mercedes pozicionuoja HYC1000 kaip aukštos klasės greito įkrovimo tinklo įrankį, kuris tarnaus klientams visų prekės ženklų. Bendrovė jau valdo 80 įkrovimo centrų pasauliniu mastu ir siekia iki dešimtmečio pabaigos išplėsti iki 10 000 greito įkrovimo vietų. Palyginti su esamais viešais DC greito įkrovimo įrenginiais, HYC1000 modulinis galios skalavimas ir daugiataškis paskirstymas siūlo geresnį pralaidumą ir lankstumą—svarbūs pranašumai automagistralių centrams ir intensyvios eismo vietoms.

Palyginimai ir perspektyvos
Palyginti su šiandien pirmaujančiais 350 kW įkrovikliais, HYC1000 siekia daug didesnės pikinės galios ir greitesnio papildymo laikų. Mercedes teigia, kad įprastas EV, pavyzdžiui elektrinė CLA, gali įgyti 202 mylias (325 km) per dešimt minučių esant 600 kW; prototipinė Alpitronic vieneto versija, naudota AMG bandymuose, teoriškai galėtų pridėti apie 249 mylių (400 km) per penkias minutes, jeigu ji būtų sujungta su automobiliu ir baterija, pritaikyta megavatų įkrovimui. Plataus pritaikymo mastas priklausys nuo automobilių baterijų dizaino, tinklo infrastruktūros ir standartizuoto kabelių suderinamumo, tačiau HYC1000 architektūra yra aiškus žingsnis link praktiško ultragreito įkrovimo.
Šaltinis: autoevolution

Komentarai