4 Minutės
Huawei Aito prekės ženklas debiutuoja Europoje
IAA Mobility 2025 Miunchene Huawei pristatė tris Aito elektrinius SUV — M5, M8 ir M9 — signalizuodamas rimtą žingsnį į Europos elektromobilių rinką. Sukurtas bendradarbiaujant su valstybės įmone Seres, Aito sujungia Seres gamybos pajėgumus su Huawei programine įranga, sensoriais ir elektra varomos technikos komponentais. Toks derinys suteikia HarmonyOS pagrindu veikiančią multimedijos sistemą, LiDAR palaikomas vairuotojo pagalbos funkcijas ir kelis BEV bei EREV jėgainės variantus, kurie turėtų patikti technologijų mėgėjams.
Dizainas ir salono technologijos
Išorės dizainas
Aito modeliai pasižymi švariomis, moderniomis linijomis ir ryškiais apšvietimo akcentais. M5 demonstruoja elegantišką vidutinio dydžio siluetą su ant stogo montuojamu 192 eilučių LiDAR. M9 flagmanas turi išskirtinius "gauntlet" tipo žibintus ir kelis LiDAR įrenginius, palaikančius pažangias vairuotojo pagalbos sistemas ir autonomijai pasiruošusias funkcijas.

Salono įranga ir informacinė sistema
Salone Aito akcentuoja ekranus ir ryšį. M5 koncentruojasi į 15,6 colio centrinį jutiklinį ekraną ir skaitmeninę prietaisų skydelio dalį. M8 ir M9 pereina prie trigubo ekranų išdėstymo — prietaisų skydelis, 15,6 colio pagrindinis ekranas ir 16 colių keleivio ekranas — be to, didelis papildytos realybės head-up ekranas, todėl šie SUV atrodo kaip technologiškai pažangūs premium segmento elektromobiliai.
Specifikacijos ir našumas
M5 (vidutinio dydžio): ilgis 4 785 mm, plotis 1 930 mm, aukštis 1 625 mm, ratų bazė 2 880 mm. BEV M5 naudoja vieną 200 kW (268 AG) galinį variklį su 83 kWh CATL baterija ir CLTC įvertintu nuotoliu 602 km. EREV variantas derina 1,5 l dyzelio/gasolininį nuotolio didintuvą su 42 kWh baterija, siūlydamas galinio varančio rato versiją ir galingesnį AWD iki 365 kW (489 AG).
M8 (pilno dydžio): ilgis 5 190 mm, plotis 1 999 mm, aukštis 1 795 mm, ratų bazė 3 105 mm. Konfigūracijos apima penkių ir šešių vietų išdėstymus. Galia svyruoja nuo 227 kW (304 AG) galinio varančio BEV iki 387 kW (519 AG) AWD BEV, taip pat EREV rinkiniai su kombinuotu išvesties galingumu iki 392 kW (526 AG). Baterijų talpos siekia maždaug 37–100 kWh, o didžiausias CLTC nuotolis yra arti 705 km.
M9 (flagmanas): ilgis 5 230 mm, ratų bazė 3 110 mm. M9 siūlo dviejų variklių EREV ir BEV pasirinkimus — EREV naudoja 1,5 l generatorių su 52 kWh baterija, sudarantį 365 kW (489 AG) sistemą; BEV flagmanas pateikia apie 390 kW (523 AG) su 100 kWh akumuliatoriumi.

Rinkos pozicionavimas ir kainos
Aito pasinaudoja Huawei HIMA mažmeninės prekybos tinklu Kinijoje, parduodamas automobilius šalia vartotojų elektronikos — toks paskirstymo modelis padėjo prekiniam ženklui parduoti 70 025 vienetus per pirmuosius septynis 2025 metų mėnesius. Vietinės kainos svyruoja nuo maždaug 229 800 RMB už įėjimo lygio M5 iki 569 800 RMB už aukščiausios komplektacijos M9 (€27 500–€68 190 ekvivalentas), kas leidžia konkuruoti su kai kuriais tradiciniais premium ženklais, siūlant daug pažangių technologijų už palankesnę kainą.
Kaip Aito atrodo palyginus su įsitvirtinusiais konkurentais
Palyginti su europiniais ir jau įsitvirtinusiais kinų elektromobilių ženklais, Aito stiprybės yra programinės įrangos integracija (HarmonyOS), LiDAR palaikomas ADAS, lanksčios BEV/EREV jėgainės ir agresyvus kainodaros modelis. Rezultatas — stiprus patrauklumas pirkėjams, norintiems technologijomis pripildyto salono, ilgo nuotolio ir kelių įkrovimo/generatorių pagrindu veikiančių galimybių. Tradiciniai automobilių gamintojai susidurs su konkurencija ypač vidutinio ir pilno dydžio SUV segmentuose.

Perspektyvos Europoje
Susidomėjimas Miunchene buvo didelis; ar Aito sugebės paversti parodos buzz į rinkos dalį Europoje, priklausys nuo homologacijos proceso, kainodaros, platintojų tinklo, įkrovimo partnerių ir aptarnavimo po pardavimo. Jei Huawei ir Seres kartos savo Kinijos strategiją — pažangus ryšys, įvairūs variklių variantai ir konkurencinga kainodara — Aito gali tapti patrauklia alternatyva Europos elektrinių SUV rinkoje.
Šaltinis: arenaev

Komentarai