Mercedes išlaiko V12 galimybę rinkose, kur tai leidžia taisyklės

Mercedes išlaiko V12 galimybę rinkose, kur tai leidžia taisyklės

0 Komentarai Tadas Jankauskas

4 Minutės

Mercedes išlaiko V12 galimybę rinkose, kur tai leidžia taisyklės

Kol automobilių pramonė spartina perėjimą prie elektros varomų transporto priemonių, griežtesnės išmetamųjų teršalų, degalų sąnaudų ir triukšmo taisyklės nuosekliai keičia kraštovaizdį. Mercedes‑Benz AG viešai pripažįsta elektra varomą ateitį, tačiau Štutgarto prabangi markė taip pat ruošiasi išsaugoti savo „alkstantį“ V12 variklį — ten, kur tai leidžia įstatymai.

Teisėkūros kontekstas: Euro 7 ir kas keičiasi

Mercedes technologijų vadovas Markus Schaefer Autocar žurnalui sakė, kad ilgai naudotas dvigubo turbokompresoriaus V12 gali būti pritaikytas atitikti artėjančius Euro 7 reikalavimus. Euro 7 įsigalioja 2026 m. lapkričio 29 d. ir taps privalomas visiems naujiems lengviesiems automobiliams ES nuo 2027 m. lapkričio 29 d. Naujoji norma griežtina kelis apribojimus neapsiribodama tik išmetamosiomis dujomis: ji įveda ne išmetamųjų dalelių (pvz., nuo stabdžių ir padangų) atsižvelgimą ir sumažina reguliuojamą benzininėms varikliams skirtą dalelės dydį nuo 23 nanometrų iki 10 nanometrų. Reglamentai taip pat nustato ilgaamžiškumo ir talpos reikalavimus elektrinių automobilių baterijoms.

Kuriuose Mercedes modeliuose gali išlikti V12?

Schaefer neatskleidė inžinerinių pakeitimų detalių ar konkrečių modelių sąrašo, kurie išlaikys V12, tačiau dabartinis naudojimas rodo, kad M279 V12 išliks flagmanų gamoje. Autocar pažymi, kad M279 yra išskirtinis Maybach S 680 modeliui ir taip pat tiekiamas S 680 GUARD 4MATIC versijai.

Pritvirtinta apsauga ir kainodara

S 680 GUARD 4MATIC yra Mercedes aukščiausios klasės civilinė balistinė versija: jo VPAM VR10 įvertinimas viršija B7 apsaugos lygius, tai reiškia, kad šis šarvuotas Sonderklasse gali atlaikyti 7.62×54mmR šratus ir net du DM51 granatos sprogimus. Pasirodžius rinkoje, GUARD variantas kainavo €547,400, o Maybach S 680 prasideda nuo €231,881. Jungtinėse Valstijose Maybach S 680 siūlomas kaip 2026 metų modelis nuo $244,400 prieš pridedant pristatymą, mokesčius ir pasirinktinę įrangą — priminimas, kad naujas iš gamyklos V12 dabar yra tikras prabangos pirkinys.

Variklio specifikacijos ir dinaminės savybės

Nors jis turi ganėtinai tradicinę vienos viršutinės skirstymo veleno konstrukciją su trimis vožtuvais kiekviename cilindre, M279 dvigubo turbokompresoriaus V12 pasižymi įspūdingu galingumu: standartinėje surinkimo versijoje 621 AG ir 664 lb‑ft (900 Nm). Šarvuotoji GUARD versija šiek tiek sumažinta iki maždaug 603 AG ir 612 lb‑ft (830 Nm). Šie skaičiai leidžia Mercedes konkuruoti su kitais V12 varomais modeliais iš Ferrari, Rolls‑Royce, Aston Martin (Vanquish), Lamborghini (Revuelto), Gordon Murray ribotų superautomobilių ir Pagani Utopia.

Techninės kliūtys Euro 7 reikalavimams pasiekti

V12 atnaujinimas, kad atitiktų Euro 7, nėra paprastas. Tikėtina, kad tai reikalaus pažangių benzino dalelių filtrų, griežtos degimo ir pagalbinių sistemų kontrolės mažinant itin smulkias daleles, pagerintos išmetimo apdorojimo kalibracijos ir atidaus dėmesio ne išmetamiesiems šaltiniams, tokiems kaip stabdžių ir padangų dilimas. Mercedes neatskleidė savo inžinerinio kelio, tačiau įmonės pareiškimas rodo, kad jie laiko atitiktį įmanoma tam tikrose rinkose.

Dizainas ir rinkos pozicionavimas

V12 varikliai yra tiek statuso, tiek rafinuotumo simbolis, ne tik grynas našumas. Maybach S 680 pozicionuoja V12 kaip aukščiausios prabangos ženklą — sklandų, pastangų nereikalaujantį jėgainę limuzinų klientams, kurie reikalauja tylos, autoriteto ir išskirtinumo, kurio suteikia tik daugicilindrinis flagmanas. GUARD modelis prideda specializuotą apsaugą klientams, kuriems reikalinga balistinė gynyba neaukojant važiavimo kokybės ir aukštos klasės prabangos.

Palyginimai ir platesnis V12 kontekstas

Šiandien naujas V12 variklis tampa vis retesnis ir brangesnis — $244,400 yra vienas iš prieinamiausių įėjimo taškų į visiškai naują V12 automobilį. Mažos ir egzotiškos markės toliau stumdo ribas: Danijos gamintojas Zenvo ruošia keturlapių turbokompresorių V12, sukurtą kartu su Magle, kuris, kaip pranešama, išvysto 1,233 AG esant 8,000 rpm. Tuo tarpu nusistovėjusios markės išlaiko V12 gyvą savo halo modeliuose, skirtuose kolekcionieriams ir itin prabangiems pirkėjams.

Ką tai reiškia pirkėjams ir entuziastams

Pirkėjams regionuose, kur Euro 7 ar panašūs standartai neuždraudžia tokių variklių, Mercedes patvirtinimas yra gera žinia: V12 gyvuos po 2030 m. tam tikrose rinkose. Entuziastai gali tikėtis, kad M279 bus prieinamas Maybach ir GUARD versijose, V12 unikalus charakteris bus išsaugotas, o egzotiškos markės toliau konkuruos ir inovuos didelės darbinės talpos, didelio išėjimo jėgainėse.

Šaltinis: autoevolution

Labas! Aš Tadas – automobilių bandymai man yra tikra gyvenimo dalis. Nuo mažens svajojau vairuoti ir vertinti įvairius modelius. Kiekvienas mano testas yra nuoširdus ir paremtas tikrais įspūdžiais – k

Komentarai

Palikite komentarą