5 Minutės
2020 metų Toskani Grand Prix Mugello trasoje pateikė vieną iš chaotiškiausių ir įsimintiniausių debiutų šiuolaikinėje „Formula 1“ istorijoje. Nepaisant tuščio paddock'o ir pandemijos laikų protokolų, trasoje drama buvo visu greičiu: aukštos spartos pojūčiai, keli restartai, stiprūs kontaktai ir Alex Albon pirmasis podiumas. Lewis Hamilton kontroliuota pergalė dar labiau priartino jį prie visų laikų pergalių rekordo sporte.
Mugello debiuto kontekstas
Mugello — ilgą laiką motociklų lenktynių ir „F1“ bandymų vieta — buvo įtraukta į perrašytą 2020 metų kalendorių po to, kai buvo atšaukti keli renginiai. Trasos sraunios, didelės spartos linijos ir platus posūkių rinkinys žadėjo įspūdingus kvalifikacinius ratus bei stiprias jėgas tiek išilgai, tiek skersai automobilių ir padangų. Į Toskanoją vykstant, Lewis Hamilton užėmė tvirtą poziciją Vairuotojų įskaitoje, o Mercedes išliko etalonu variklių pristatyme, aerodinamikoje ir lenktynių greičio valdyme.

Treniruotės: sukimai, nustatymų bandymai ir rekordiniai ratai
Ribotas trasos laikas privertė komandas prioritetizuoti automobilio nustatymus. Valtteri Bottas ne kartą gerino rato rekordą treniruočių sesijose, o pilotai mokėsi Mugello greitų posūkių ribų. Incidentai FP1 ir FP2 — sukimai, kontaktai ir Norris avarija — parodė didelę aukštos spartos riziką bei mechaninio sukibimo ir stabdžių stabilumo svarbą ilguose kilimuose.
Kvalifikacija: Mercedes užėmė pirmąją eilę
Mercedes ir toliau dominavo kvalifikacijoje: Hamilton iškovojo pole poziciją, sumušdamas esamą trasos rekordą, o Bottas buvo šalia jo pirmoje eilėje. Greičio pranašumas atsirado dėl W11 efektyvios aerodinaminės paketo konstrukcijos, Mercedes jėgainės pristatymo ir geros lenktynių padangų vadybos. Red Bull ir Ferrari atsiliko, bet parodė potencialą ilgose distancijose.

Lenktynių dienos chaosas ir strateginiai posūkiai
Lenktynių diena prasidėjo su ankstyvu chaosu. Chaotišką atidarymą — išprovokavo galios agregato užstrigimas ir kontaktai vidurinėje grupėje — sekė keletas sustojusių automobilių ir ilgos saugos automobilio fazės. Didžiulis susigrūdimas ties pirmąja trasa po pirmojo restarto pašalino beveik pusę laukelio per atidarymo ratus, radikaliai pakeitęs sustojimų strategijas ir padangų eksploatacijos ciklus tiems, kurie tęsė lenktynes.
Beveik pusė startinio lauko išnyko po vos šešių ratų
Raudonos vėliavos ir saugos automobilio pertraukos paversdavo Mugello taktine šachmatų partija. Komandos, greitai koregavusios padangų strategiją ir stabdžių aušinimo langus, įgavo pranašumą, o tos, kurioms pakenkė gedimai ar stabdžių problemos, prarado pozicijas. Pavyzdžiui, Ocon išvengė pradinio susidūrimo, bet patyrė stabdžių sutrikimų, kurie anksti baigė jo savaitgalį.
Restartai, padangų pradurimai ir lemiami manevrai
Po trečiojo restarto Hamilton užsitikrino kontrolę ir puikiai tvarkėsi su padangų degradacija. Ricciardo trumpam pasinaudojo strategija ir pakilo į podiumo zoną, kol Bottas vėl perėmė antrąją vietą vėlesnėje lenktynių stadijoje. Lance Stroll dramatiškas kairės galinės padangos pradurimas ir stiprus smūgis vėl sustabdė kovą bei pertvarkė finišo tvarką.

Galutinė klasifikacija ir reikšmė
Hamilton šventė ramų pergalę — tai buvo jo 90-oji — sustiprindamas čempionato lyderystę ir žengdamas arčiau Michaelo Schumachero rekordo. Valtteri Bottas užėmė antrą vietą, o Alex Albon iškovojo savo pirmąjį „F1" podiumą — svarbi pergalė tiek jo pasitikėjimui, tiek Red Bull pilotų gylio demonstravimui. Rezultatas dar kartą pabrėžė Mercedes 2020 metų pranašumą, tuo pačiu atskleidžiant Red Bull potencialą ir Ferrari sunkumus.
Transporto priemonių specifikacijos ir techniniai akcentai
F1 varikliai ir aerodinamika
Šiuolaikiniai „F1" automobiliai Mugello naudojo hibridines jėgaines (1,6 l turbo V6 su ERS), kurių bendra maksimalios galios viršūnė siekė apie 1000 AG įjungimo metu. Svarbūs našumo elementai buvo sudėtingos aerodinaminės detalės stabilumui dideliu greičiu, mažo pasipriešinimo konfigūracija ilgesnėms Mugello tiesiosioms ir aušinimo sprendimai, leidę valdyti nuolatinį didelį krūvį.
Kėbulas, stabdžiai ir padangos
Aukštos spartos posūkiai ir pasikartojantys stiprūs stabdymai reikalavo tvirtų anglies pluošto monokokų, keraminių-anglies stabdžių sistemų ir kruopštaus stabdžių ortakų išdėstymo. Padangų valdymas buvo esminis: mišiniai ir jų darbo termiškai langai lemdavo stintų trukmę, o pradurimų rizika — sustiprinta šiukšlių nuo ankstesnių incidentų — keitė pit-stopų skaičiavimus.
Dizainas, našumas ir komandų rinkos pozicija
Mercedes 2020 metų paketas derino efektyvią aerodinamiką, dominuojančią jėgainę ir puikų pakabos sureguliavimą, kad maksimaliai išgautų rato laiką tuo pačiu tausodamas padangas — tai suteikė jiems aukštą poziciją „F1" rinkoje. Red Bull pasiūlė aštrią šasies pusiausvyrą ir stiprų mechaninį sukibimą, leidžiantį tokiems vairuotojams kaip Albon išnaudoti atsirandančias galimybes. Ferrari, nepaisant turtingos istorijos ir specialios burgundiškos spalvos Mugello, patyrė silpną paketą tą savaitgalį, kas atsispindėjo prastesniu rato laiku ir lenktynių tempu.

Palyginimai ir kas buvo svarbu Mugello
- Mercedes vs Red Bull: Mercedes pirmavo pagal gryną galios pristatymą ir bendrą lenktynių valdymą; Red Bull demonstravo stiprią vieno rato greitį ir oportunistinę lenktyninę taktiką.
- Ferrari vs vidurinis laukas: Ferrari trūkstamas greitis ir balansas kontrastavo su komandomis kaip Racing Point ir McLaren, kurios geriau atliko lenktynių strategijas ir padangų taupymą.
Kodėl Mugello buvo svarbus
Mugello išbandė automobilius ir pilotus unikalia kombinacija — ilgais greitais posūkiais ir intensyviomis stabdymo zonomis — atverdama aerodinamikos efektyvumo, padangų terminio valdymo ir stabdžių stabilumo klausimus. Toskani GP pabrėžė lanksčios strategijos, greitos taisymo darbų per raudonas vėliavas ir mechaninio patikimumo svarbą čempionato pretendentams.
Išvada
2020 metų Toskani Grand Prix suteikė daug dramos, žymų podiumą Albon ir dar vieną dominavimą iš Lewis Hamilton. Inžinieriams ir gerbėjams Mugello tapo meistriškumo pamoka apie automobilio nustatymų kompromisus — prispaudimo prieš pasipriešinimą, stabdymo našumą ir padangų tausojimą — todėl šis renginys išsiskyrė šiuolaikinio „Formula 1" kalendoriuje.
Šaltinis: autoevolution

Komentarai