4 Minutės
Mercedes‑Benz paneigia pranešimus apie BMW B48 variklio naudojimą
Muniache vykusioje IAA Mobility parodoje Mercedes‑Benz technologijų vadovas ir valdybos narys Markusas Schäferis buvo vienareikšmis: „Tai netiesa.“ Jis pakartojo, kad Mercedes sukūrė savo modulinę variklių šeimą (Family of Modular Engines, FAME), apimančią kelis darbinio tūrio variantus ir pritaikytą atitikti Euro 7, Kinijos 7 ir JAV reguliacinius reikalavimus.
Ką reiškia Mercedes FAME architektūra
Modulinis dizainas ir atitiktis emisijų reikalavimams
FAME yra Mercedes viduje sukurta modulinė variklių architektūra. Ji apima keturių, šešių, aštuonių ir net dvylikos cilindrų konfigūracijas ir yra sukurta benzininėms, mild‑hybrid bei galimoms įkraunamoms hibridinėms programoms. Platformos tikslas — visiška atitiktis būsimoms Euro 7 emisijų taisyklėms ir kitiems pasauliniams standartams, taip eliminuojant būtinybę priklausyti išoriniams vidaus degimo variklių tiekėjams.
Galia ir specifikacijos
Nors BMW B48 2.0 l keturių cilindrų variklis yra patikrintas turbinuotas agregatas (dažnai generuojantis maždaug 180–260 AG, priklausomai nuo paruošimo ir panaudojimo) ir atitinka griežtus emisijų reikalavimus visoje BMW gamoje, Mercedes FAME strategija orientuota į variklių pasiūlą visame našumo spektre — nuo efektyvių mažo tūrio agregatų kompaktiniams automobiliams iki didelės galios V8 ir V12 vienetų flagmanams. „Mes ir toliau siūlysime V‑12 ir taip pat V‑8,“ Schäferis sakė Motor1, pabrėždamas Mercedes įsipareigojimą išlaikyti aukštos klasės variklius viduje.

Kodėl BMW variklis teoriškai būtų buvęs prasmingas — ir kodėl Mercedes sakė „ne“
Paviršutiniškai BMW B48 dalijimasis galėjo suteikti Mercedes taupymą plėtros išlaidose ir paprastesnį kelią Euro 7 sertifikavimui kompaktiniams modeliams, tokiems kaip CLA, GLA, C‑Class ir E‑Class. Gandai taip pat minėjo galimą bendrą surinkimo gamyklą Jungtinėse Valstijose, siekiant apeiti importo muitas.
Tačiau Mercedes bendradarbiavimo istorija (pavyzdžiui, 1,5 l keturių cilindrų variklis, kurį kūrė su partneriais įskaitant Geely, ir ankstesnė 1,33 l partnerystė su Renault‑Nissan‑Mitsubishi aljansu) nebūtinai reiškia, kad įmonė pradės pirkti pagrindinius variklius iš tiesioginio konkurento. Mercedes FAME programa ir aiškus viešas paneigimas palieka nedaug vietos variklio mainams su BMW.

Dizainas, našumas ir produktų pozicionavimas
Mercedes ketina ateities modelius pozicionuoti su aiškia mechanine tapatybe: degimo variantai egzistuos šalia elektra varomų EQ modelių dvigubos strategijos rėmuose. Naujas GLC bus siūlomas tiek su benzininiais, tiek su elektriniais varikliais panašiose kainų kategorijose — aiškus rinkos pozicionavimo pavyzdys, leidžiantis išlaikyti pasirinkimą pirkėjams, kurie nenori arba negali pereiti prie visiškai elektrinių automobilių.
Našumas išlieka prekės ženklo diferenciacijos pamatu: AMG ir aukštos klasės Mercedes modeliai ir toliau remsis specialiais V8 ir V12 varikliais, kai to reikės, o kompaktiški ir vidutinės klasės automobiliai naudos optimizuotus keturių ir šešių cilindrų FAME vienetus su hibridine pagalba, kai tai tikslinga. Tai leidžia Mercedes išlaikyti inžinerinę nepriklausomybę ir prekės ženklo specifinius agregatų charakterius.
Rinkos kontekstas ir strategija
Paneigimas pasirodė nestabilioje elektromobilių rinkoje. Mercedes nuo 2025 m. rugsėjo 1 d. laikinai sustabdė naujus užsakymus ir pristatymus JAV EQE ir EQS (sedanų ir visureigių) modeliams, nurodydama lėtą paklausą, didelį dealerių atsargų kiekį ir artėjantį JAV federalinio elektromobilių mokesčių kredito terminą. EQB tebėra prieinamas.

Ši pauzė parodo balansavimo užduotį, su kuria susiduria Mercedes: spartinti elektrifikaciją tuo pačiu metu išlaikant degimo variklius gyvybingus ir atitinkančius reikalavimus. Investuodama į FAME modulinę variklių šeimą, Mercedes signalizuoja, kad degimo technologija — pagerinta hibridizacija — išliks jos pasaulinio produktų portfelio dalimi šalia EQ elektrinių modelių.
Palyginimas: vidiniai varikliai prieš išorinio tiekimo sprendimus
Išorinis variklio tiekimas, pavyzdžiui BMW B48, galėtų sumažinti momentines plėtros išlaidas ir pagreitinti atitiktį griežtiems emisijų reikalavimams. Tačiau tai rizikuoja susilpninti prekės ženklo tapatybę ir ilgalaikę inžinerinę kontrolę. Mercedes požiūris prioritetą teikia nuosavai inžinerijai, platformos lankstumui (FAME) ir gebėjimui pritaikyti variklius pagal prekės ženklo lūkesčius — veiksniams, kurie rezonuoja su entuziastais ir palaiko premium pozicionavimą.
Išvada entuziastams
Kol kas Mercedes ženklo automobiliai išliks su Mercedes varikliais. Konkurencija tarp Stuttgarto ir Miuncheno išlieka nepakitusi, sauganti skirtingas inžinerines filosofijas ir užtikrinanti, kad tiek BMW, tiek Mercedes toliau siūlys produktus su unikaliu našumu, garsu ir važiavimo charakteriu. Pramonė stebės, kaip Mercedes subalansuos FAME pagrįstas degimo jėgainės sprendimus su plečiamu EQ elektriniu asortimentu ateinančiais metais.
Šaltinis: autoevolution
Palikite komentarą