7 Minutės
Ford žengia toliau: Glass House palikimas ir nauja pradžia
Beveik 70 metų Glass House Amerikos prospekte simbolizavo Ford Motor Company tiek miesto siluetu, tiek dvasia. Atidarytas 1956 m., 12 aukštų ir beveik 1 500 stiklų plokščių ikoniškas pastatas reiškė skaidrumą, inžinerinę pasididžiavimą ir Detroito pramoninę ambiciją. Dabar automobilių gamintojas signalizuoja strateginį pokytį: šių metų lapkritį bendrovė pradės persikelti pagrindines būstinės funkcijas į naują, specialiai sukurtą produktų kūrimo kampusą Oakwood Boulevard, o Glass House numatytas tvariam išjungimui ir galutiniam nugriovimui.
Atsisveikinimas su simboliu
Plieno ir stiklo istorija
Glass House buvo daugiau nei biurų pastatas. Jame dirbo komandos, sukūrusios istorinių automobilių projektus, kurie formavo Ford vietą rinkoje visame pasaulyje — nuo originalaus Mustang ir Thunderbird iki F serijos pikapų, kurie iki šiol pirmauja JAV pardavimuose. Kai Ford ruošiasi pasitraukti iš pastato iki 2026 m. vidurio, bendrovė teigia, kad išjungimas ir nugriovimas bus atliekami atsižvelgiant į tvarumą ir glaudžiai bendradarbiaujant su Dearborno bendruomenės lyderiais. Procesas turėtų užtrukti apie 18 mėnesių, o Ford pasižadėjo išsaugoti sklypą kaip bendruomenės turtą, kol bus priimami ateities sprendimai.
Naujoji Ford pasaulio būstinė Oakwood Boulevard
Kampusas, skirtas automobilių kūrimui ir bendradarbiavimui
Numatyta atidaryti 2025 m. lapkritį, Oakwood Boulevard objektas iš karto taps Ford pasaulio būstine ir taps pertvarkyto Dearborno kampuso centru. Pastatytas ten, kur anksčiau stovėjo Produktų kūrimo centras, naujoji būstinė užima 2,1 mln. kvadratinių pėdų per keturis aukštus — daugiau nei dvigubai didesnė naudingo ploto nei Glass House — ir skirta sujungti dizainą, inžineriją ir korporacines operacijas po vienu stogu.

Stambūs darbai prasidėjo 2020 m. gruodį, pagrindiniu rangovu pasirinkus Barton Malow. Naudotos medžiagos — stiklas, plienas, betonas, natūralus akmuo ir mediena — atspindi šiuolaikinę pramoninę estetiką, tuo pačiu prioritetizuojant energijos efektyvumą ir darbuotojų gerovę. Nors paskutiniai statybų etapai tęsis iki 2027 m., pastatas bus pasirengęs priimti darbuotojus kitą rudenį ir galės talpinti iki 14 000 darbuotojų, kurie bus per 15 minučių pėsčiomis vieni nuo kitų.
Ką naujoji būstinė reiškia automobilių programoms
Greitesni vystymo ciklai ir glaudesnė integracija
Vienas praktiškas Oakwood privalumas — vertikaliai išdėstytas išplanavimas, patobulintas po dvejų metų veiklos studijos. Toks dizainas sumažina medžiagų judėjimo laiką daugiau nei 80 procentų, palyginti su ankstesniu Produktų kūrimo centru, leisdamas greičiau judėti prototipams ir efektyviau testi važiuokles, jėgainės bei elektros sistemas. Transporto priemonės ir prototipai gali laisvai judėti per pastatą dėka įmontuotų apsisukimo aikštelių automobiliams, lauko kiemų išorinėms vertinimo zonoms ir integruotų ekspozicijų erdvių, kur dizaineriai ir inžinieriai gali lyginti fizinius ir skaitmeninius modelius šalia vienas kito.

Programų ir techninių specifikacijų požiūriu tai reiškia trumpesnes atsiliepimų kilpas jėgainės kalibravimui, aerodinamikos plėtrai ir salonų išdėstymo darbams. Tai realus pranašumas našumo modeliams, didelio kiekio pikapams, tokiems kaip F serija, ir Ford augančiam elektrifikuotų transporto priemonių portfeliui, kur aparatūros ir programinės įrangos integracija yra ypač svarbi.
Dizaino, našumo ir produktų peržiūros patalpos
Aukštųjų technologijų salės, dizaino studijos ir testavimui paruoštos erdvės
Objekte yra šešios specialios Dizaino studijos, leidžiančios vykdyti konfidencialias peržiūras tiek uždaroje, tiek atviroje aplinkoje. Centrinė parodų salė pirmą kartą leis atlikti pilnas produktų peržiūras vienoje vietoje, turinti 10 pasukamųjų platformų, pažangią apšvietimo sistemą, nulinio nuolydžio grindis, kurios atveriamos į išorinį kiemą, ir 64 pėdų mikro-LED ekraną, skirtą lyginti fizinius automobilius su skaitmeniniais CAD ir modeliavimo vaizdais. Šios funkcijos palaiko detalias transporto priemonių dizaino, išorinės aerodinamikos, apšvietimo našumo ir kabinos ergonomikos vertinimas, suteikiant produkto komandoms įrankius, anksčiau išsibarsčiusius po kelis objektus.

Darbuotojų patirtis, gerovė ir tvarumas
Erdvės, skatinančios kūrybiškumą ir sveikatą
Naujoji būstinė derina darbo vietas, patogumus ir unikalų programavimą. 160 000 kvadratinių pėdų maisto salė, 303 technologijomis aprūpintos susitikimų salės, gerovės kambariai, kūdikių priežiūros patalpos ir lanksčios bendradarbiavimo zonos padeda sukurti aplinką, kurioje inžinieriai, dizaineriai ir vadovai gali greitai iteruoti. Daugiau nei 100 000 kvadratinių pėdų vidinių kiemų ir 12 akrų žaliosios erdvės padarys kampusą pėsčiam ir patogiam darbui bei daugiau nei dvigubai padidins Ford esamą medžių dengimą Dearborno teritorijoje.

Tvarumo tikslai yra ambicingi. Pastatas suprojektuotas siekti neutralios energijos pusiausvyros ir apima priemones, kurių dėka energijos suvartojimas turėtų sumažėti maždaug 50 procentų, palyginti su senuoju Produktų kūrimo centru. Centralizuota energetinė stotis tieks karštą vandenį ir garus per visą kampusą, o Ford dalyvaus DTE Energy MI Green Power programoje, kad dar labiau kompensuotų anglies pėdsaką. Projektavimas taip pat remiasi WELL pastatų standartais, pabrėžiančiais sveikatą, komfortą ir aplinkos apsaugą.
Rinkos pozicija ir strateginis poveikis
Ko perkėlimas reiškia Ford ateities produktams
Dizaino, inžinerijos ir korporacinių funkcijų sujungimas viename šiuolaikiniame kampuse yra strateginis žingsnis, skirtas paspartinti produktų kūrimą ir geriau konkuruoti rinkoje, kuri juda link elektrifikacijos, programinės įrangos valdomų transporto priemonių ir pažangių pagalbinių vairuotojo sistemų. Trumpinant prototipų perdavimo laikus, leidžiant integruotas peržiūras ir aprūpinant komandas aukštos kokybės vizualizacijos ir bandymų erdvėmis, Ford tikisi sutrumpinti naujų modelių pateikimo į rinką laiką ir pagerinti našumo vystymą tiek vidaus degimo, tiek elektrinėms jėgainėms.

Iš rinkos pozicijos perspektyvos naujoji būstinė pabrėžia Ford įsipareigojimą išlaikyti lyderystę pikapų ir komercinių transporto priemonių segmente, tuo pačiu stiprinant gebėjimą pristatyti EV modelius ir programine įranga pagrįstas funkcijas, galinčias konkuruoti su technologijų sektoriaus žaidėjais. Konsoliduotas kampusas gali sumažinti organizacinę trintį ir sustiprinti tarpfunkcinį bendradarbiavimą tarp produktų planuotojų, aparatūros inžinierių, programinės įrangos komandų ir gamybos partnerių.
Palyginimai ir kontekstas
Kaip Ford pertvarkymas atrodo kitų atžvilgiu
Automobilių gamintojai visame pasaulyje investuoja į integruotus mokslo ir tyrimų kampusus, kad palaikytų EV ir programinės įrangos plėtrą. Oakwood projektas išsiskiria mastu ir apimtimi, nes jis sujungia bendrovės produktų kūrimo pagrindą su korporaciniu sprendimų priėmimu vienoje specialiai tam pastatytoje aplinkoje. Palyginti su besiskiriančia, bet ikoniška Glass House era ir atskiromis bandymų bazėmis, Oakwood reiškia modernų požiūrį, mažinantį atstumą tarp idėjos ir gamybai parengtos transporto priemonės.
Ką toliau su Glass House sklypu?
Bendruomenės įtraukimas ir ateities planai
Ford teigia, kad bendradarbiaus su Dearborno pareigūnais ir vietos suinteresuotosiomis šalimis, kad nustatytų geriausią Glass House sklypo ateities panaudojimą po to, kai pastatas bus išjungtas ir nugriautas. Nors nugriovimas žymi architektūrinės eros pabaigą, bendrovė tai pateikia kaip investiciją į kampusą ir bendruomenę, užtikrindama, kad nuosavybė liktų vietos turtu, kol bus kuriami nauji planai.
Santrauka automobilių entuziastams ir pramonės stebėtojams
2025 m. lapkritis bus lūžio taškas: darbuotojai, persikėlę į Oakwood Boulevard Ford pasaulio būstinę, perneš beveik 70 metų Glass House istorijos į įrenginį, pritaikytą šiuolaikiniam transporto priemonių kūrimui. Entuziastams, inžinieriams ir parko pirkėjams tai reiškia greitesnes iteracijas dizaino, našumo ir elektrifikacijos programose. Pramonei šis perkėlimas pabrėžia, kaip didieji automobilių gamintojai pertvarko ne tik gamyklas ir platformas, bet ir darbo vietas, kur gimsta ir tobulinami kitos kartos automobiliai, pikapai ir EV.
Šaltinis: autoevolution
Komentarai