5 Minutės
Nissan mažina Leaf gamybą dėl baterijų tiekimo problemų
Nissan sumažino visiškai naujo 2026 metų Leaf gamybą savo Tochigi (Kaminokawa) gamykloje laikotarpiui nuo 2025 m. rugsėjo iki lapkričio, praneša Nikkei Asia. Kaip teigiama, gamyba sumažinta iki mažiau nei pusės iš pradžių planuoto kiekio, ypač stipriai sumažinant rugsėjį ir spalį. Keli Nissan šaltiniai, cituojami verslo dienraščio, nurodo, kad sprendimas susijęs su sunkumais užtikrinant baterijų modulius ir paketus šiam nulės emisijos krosoveriui.
Baterijos, skirtos Japonijos ir JAV rinkoms skirtam Leaf, tiekiamos iš AESC, Jokohamoje įsikūrusio elementų ir paketų tiekėjo, kuriame Nissan vis dar turi mažumos akcijų paketą. Daugumos savininkė yra Šanchajuje įsikūrusi Envision Energy, įmonė, orientuota į atsinaujinančios energijos technologijas. Nepaisant nuosavybės struktūros, riboti elementų ar paketų pristatymai jau veikia gamybos planavimą ir greičiausiai sulėtins pradinius Leaf pristatymus bei mažmeninę prieinamumą.
Kodėl tai svarbu Nissan ir elektromobilių rinkai
Leaf buvo vienas pirmųjų plačiai prieinamų visiškai elektrinių automobilių, debiutavęs 2010 m. ir gavęs reikšmingų atnaujinimų su 2018 m. įvesta kartos kaita. 2026 m. modelis skirtas atgaivinti Nissan elektromobilių gamą, todėl ankstyva tiekimo problema turi tiek komercinių, tiek reputacinių pasekmių. Nissan taiko kaštų kontrolės priemones susidūręs su nuolatiniais finansiniais iššūkiais; Leaf pardavimų sulėtėjimas gali dar labiau apsunkinti gamintojo atkūrimo planus.

2026 m. Leaf gamyba nėra apribota tik Japonija: modelis taip pat surenkamas Sunderland mieste Jungtinėje Karalystėje, kur Leaf gamyba vyksta nuo 2013 m. kovo. Ši geografinė įvairovė gali padėti kompensuoti kai kurias regionines trūkumo problemas, tačiau AESC baterijų paketų apribojimai išlieka didžiausiu apribojančiu veiksniu.
2026 Leaf: pagrindinės specifikacijos ir komplektacijos
Persimulėtas Leaf yra pastatytas ant sutrumpintos Ariya platformos ir įgauna visiškai nepriklausomą daugiasvirtę galinę pakabą (žymi patobulinimas, palyginti su ankstesne torsioninės sijos konstrukcija). Nissan teigia, kad galinės struktūros šoninė standumo reikšmė padidėjo apie 66 proc., o tai turėtų pagerinti valdymą ir važiavimo komfortą — svarbūs aspektai elektromobiliams.
Svarbiausi 2026 Leaf parametrai:
- Baterija: 75 kWh akumuliatoriaus paketas
- Nuotolis: iki 303 mylių (488 km) WLTP / deklaruotas S+ komplektacijoje
- Pavaros sistema: tik varoma priekinė ašis, prieinama vehicle-to-load funkcija
- Galia: 174 AG (bazinis S+), 214 AG (SV+ ir Platinum+)
- Krovimo jungtis: NACS lizdas

Komplektacijų apžvalga (JAV kainos pagal paskelbtą informaciją):
- S+ — $29,990: 18 colių plieniniai ratai su aero dangčiais, du 12,3 colių ekranai, ProPILOT Assist
- SV+ — $34,230: 18 colių aliumininiai ratai, du 14,3 colių ekranai, integruotos Google programėlės
- Platinum+ — $38,990: 19 colių aliumininiai ratai, Bose Personal Plus 10 garsiakalbių garso sistema, tamsėjantis panoraminis stogas
Ko pirkėjai turėtų tikėtis
S+ versija, su aerodinaminiais ratlankiais ir mažesniu riedėjimo pasipriešinimu, yra reklamuojama kaip ilgiausio nuotolio variantas. Aukštesnės komplektacijos šiek tiek praranda nuotolį dėl didesnių ratų ir papildomų technologijų bei komforto priedų. Visose komplektacijose akcentuojama moderni informacinė įranga ir vairuotojo pagalbos sistemos, vidutinio ir aukštesnio lygio modeliuose rasime ProPILOT Assist ir integruotas Google paslaugas.
"Baterijų tiekimas šiuo metu yra lemiamas veiksnys," apibendrino vienas pramonės stebėtojas, pažymėdamas, kad paketų trūkumas turi pasekmių gamybos grafikams, dilerių sandėliams ir pristatymo terminams.

Rinkos kontekstas ir perspektyvos
Baterijų tiekimo apribojimai tapo pasikartojančia tema automobilių pramonėje, nes elektromobilių paklausa spartėja. Nissan atveju ši situacija pabrėžia strateginę būtinybę užtikrinti patikimą elementų ir paketų gamybos pajėgumą. Nors Sunderland gamykla ir pasaulinė logistika gali padėti sušvelninti tiekimo disbalansus, trumpalaikis 2026 Leaf pardavimų ir pristatymų pasiekiamumas priklausys nuo AESC gebėjimo įvykdyti sutartinius kiekius.
Potencialiems pirkėjams Leaf vis dar atrodo patraukliai: konkurencinga pradžios kaina, moderni salono technologija, kasdieniam naudojimui tinkamas nuotolis ir vehicle-to-load funkcija. Rinkai šis gamybos mažinimas yra priminimas, kad gerai veikianti tiekimo grandinė yra tokia pat svarbi kaip ir produkto dizainas paleidžiant naują elektrinį modelį.
Svarbiausi pastebėjimai:
- Nissan sumažino Leaf gamybą Tochigi 2025 m. rugsėjį–lapkritį dėl baterijų paketų trūkumo.
- AESC tiekia Leaf paketus; įmonė daugiausia priklauso Envision Energy, o Nissan turi mažumos akcijų paketą.
- 2026 Leaf turi 75 kWh bateriją, iki 303 mylių nuotolį (S+), daugiasvirtę galinę pakabą, tik priekinį varomąjį mechanizmą.
- Pradinis prieinamumas ir dilerių atsargos gali būti ribotos, kol baterijų tiekimas neatsistato.
Apskritai 2026 m. Leaf atvyksta su reikšmingais techniniais patobulinimais ir konkurencinga kaina, tačiau ankstyvi gamybos apribojimai tikėtina formuos prieinamumą ir pardavimų tempą kelis mėnesius po debiuto.
Šaltinis: autoevolution
Komentarai