3 Minutės
Vilniaus miesto savivaldybė ir AB Via Lietuva pasirašė bendradarbiavimo susitarimą, leidžiantį miestui finansuoti ir įgyvendinti išvažiavimo iš Vilniaus link Kauno platinimo darbus ties Gariūnais. Sprendimas aktualus tiek kasdieniam miesto eismui, tiek saugumo planams, mat ši jungtis dažnai tampa spūsčių židiniu ir svarbia evakuacijos trasa.
Projekto apimtis ir techniniai parametrai
Planuojama važiuojamoji dalis Kauno kryptimi bus praplatinta apie 1,8–3,8 m, o rekonstruojamos atkarpos ilgis sieks apie 850–900 m. Darbus atlikus, projekto priežiūra bus perduota AB Via Lietuva, kuri prižiūri magistralinį kelią A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda. Taip pat bus prailgintas įsiliejimas iš Gariūnų gatvės link A1 ir peržiūrėtas po magistrale esantis pėsčiųjų ir dviračių tunelis.
Viadukas ir sankryzos rekonstrukcija
Antruoju etapu numatomas viadukas per Gariūnų gatvę ir dviejų lygių sankryza vietoje šiuo metu esančios šviesoforais reguliuojamos sankryžos. Pirmasis rekonstrukcijos etapas buvo baigtas 2023 m. rudenį, kuriame įrengta žiedinė sankryža su Paneriškių gatve, apšvietimas ir pėsčiųjų-dviračių takai. Dėl didelio srauto — apie 50–67 tūkst. transporto priemonių per parą — viadukas padės užtikrinti nenutrūkstamą eismą ir mažinti spūstis.

Kaip tai paveiks vairuotojus Lietuvoje ir Vilniuje
Praplatinimas sumažins spūstis ypač piko metu ir pagerins susisiekimą tarp Vilniaus ir Kauno. Vairuotojams Lietuvoje tai reiškia trumpesnį kelionės laiką, mažesnį kuro sąnaudų svyravimą mieste ir sklandesnį transporto priemonių judėjimą. Sudėtingesnės kelionės dienomis eismo pralaidumas ypač svarbus komerciniam transportui ir logistikos įmonėms, vežančioms prekes tarp didžiųjų miestų.
Įtakos Lietuvos automobilių rinkai
Savivaldybės sprendimas turi netiesioginį poveikį Lietuvos automobilių rinkai. Geresnė infrastruktūra didina suvokiamą patogumą važiuoti tiek didesnėmis hečbekėmis, tiek SUV automobiliais, kurie pastaruoju metu yra populiarūs Lietuvoje. Lietuviški pirkėjai, svarstantys apie automobilio specifikacijas, įvertins geresnį eismo pralaidumą ir galimus eksploatacijos kaštų mažėjimus mieste. Taip pat sklandesnis eismas palankus elektromobiliams dėl efektyvesnio energijos naudojimo ir mažesnio kintamo greičio, kas Europos kontekste gerina nuvažiuojamų kilometrų statistiką.
Techninės rekomendacijos vairuotojams
Automobilių techninės charakteristikos, kuriomis verta domėtis vairuotojams Lietuvoje: kuro sąnaudos mieste ir magistralėje, amortizatoriai ir važiuoklės tvirtumas, taip pat variklio reakcija prie nuolat kintančių greičių. Logistikos įmonėms aktualūs automobiliai su geresne kuro ekonomika ir didesne bendra masės talpa. Lyginant su Vakarų Europos rinka, Lietuvoje vis dar išlieka didesnis išorinių sąnaudų jautrumas, todėl investicijos į efektyvius variklius dažnai lemia sprendimus pirkime.
Kada prasidės darbai ir kas toliau
Detalės bus tikslinamos pradėjus projektavimo darbus. Vilniaus savivaldybė jau turi įgaliojimą atlikti platinimo darbus savo lėšomis. Gyventojams ir vairuotojams rekomenduojama sekti savivaldybės pranešimus dėl laikino eismo organizavimo ir galimų ribojimų statybų metu.
Apibendrinant, Gariūnų išvažiavimo platinimas — reikšminga investicija Vilniui ir Lietuvos automobilių rinkai. Ji pagerins susisiekimą su Kaunu, sumažins spūstis ir prisidės prie saugesnės bei efektyvesnės eismo infrastruktūros tiek kasdieniams vairuotojams, tiek komerciniam transportui.
Šaltinis: vilnijosnaujienos
Komentarai