7 Minutės
Rytai susitinka su Vakarais kvartmilėje
Vasaros sezono išbandymas Jungtinėje Karalystėje suvedė Kinijos naujausią didelio našumo sedaną Xiaomi SU7 Ultra su Amerikos tiesios linijos klasika, Tesla Model S Plaid. Tai, kas prasidėjo kaip kasdienis drag testas, greitai virto reikšmingu pareiškimu: Xiaomi nebetenkina būti tik besivejančia jėga aukštos klasės EV segmente.
SU7 Ultra pasirodė su antraštinių skaičių rinkiniu, linkusiu įvaryti konkurentams nerimą: trimotorė trajektorija, skelbianti 1 548 AG (1 569 PS) ir 1 305 lb-ft (1 770 Nm) sukimo momentą. Popieriuje tai kelia jį į vieną galingiausių kada nors sukurtų sedanų vietų. Toks našumas ateina kartu su mase — SU7 sveria apie 5 203 lb (2 360 kg) — bet Xiaomi akivaizdžiai statė, kad gryna galia kartu su pažangia traukos valdymo strategija uždarys atotrūkį praktiškai.

Specifikacijos ir kainos šokas
SU7 Ultra statomas aplink 93,7 kWh CATL Qilin II ternarinę NMC baterijų paketą, kurio deklaruotas pilno įkrovimo nuvažiuojamas atstumas siekia apie 385 mylias (apytiksliai 620 km). Tai leidžia pozicionuoti automobilį kaip ilgo nuotolio, aukšto našumo sedanas. Kinijoje bazinė kaina prasideda nuo ¥529,900, kas konvertuojant sudaro apie £55,000 arba maždaug $73,700 — ženkliai pigiau nei Model S Plaid JK rinkoje.
Priešingai, Tesla Model S Plaid naudoja trijų variklių išdėstymą, generuojantį apie 1 020 AG (1 034 PS) ir 1 047 lb-ft (1 420 Nm), tuo tarpu sveria apie 4 828 lb (2 190 kg). Mažesnis tuščiosios eigos svoris padeda Teslai išlaikyti geresnį galios ir svorio santykį daugelyje realių scenarijų, kas ypač svarbu įsibėgėjimo fazėse. Jungtinėje Karalystėje Plaid kainuoja ženkliai daugiau, nurodoma apie £113,000 (apie $151,400), o JAV kainos artimesnės $109,990 lygiui. Tokios kainų gairės pabrėžia Xiaomi agresyvią kainodaros ir pozicionavimo strategiją, kuri bando pasiūlyti superautomobilio pajėgumus už vidutinio sportinio sedano kainą.

Kvartmilės ir riedėjimo testai
Carwow trasoje pirmasis važiavimas papasakojo pažįstamą istoriją: Plaid šovė nuo linijos su aštriais startais, tuo tarpu SU7 trumpam strigo, kai šalta guma prasukinėjo ratą. Tačiau kai Xiaomi pavyko sukurti trauką, situacija pasikeitė kardinaliai. Vėlesniuose važiavimuose SU7 sugebėjo pasivyti Plaid ir net aplenkti jį kai kuriose serijose. Galutiniai užfiksuoti laikai palankiai nusprendė Xiaomi: SU7 Ultra kvartmilė per 9,3 s prieš Model S Plaid 9,5 s — tai lemiamas skirtumas drag lenktynėse, kai kiekviena dešimtoji sekundės turi didelę reikšmę.
Riedėjimo (rolling) testai dar labiau išryškino papildomos galios privalumą: kai abiem automobiliams jau buvo pasiekta greitis, SU7 didesnė maksimali galia leido jam pamažu atsiplėšti. Tai įrodo, jog esant mažesnėms traukos problemoms, maksimali galia tampa lemiamu pranašumu — ypač per apibrėžtas atkarpas, kur varžovų sukimo momento ir galios charakteristikos atsiskleidžia kitaip.
Kas nepavyko — ir ką tai reiškia
SU7 ne visada turėjo idealų pasirodymą. Testavimo sesijos metu inžinieriai pastebėjo, kad baterijų valdymo sistema (BMS) ėmėsi veiksmų, efektyviai sumažindama galią siekiant apsaugoti komponentus — tam tikru būdu tai priminė „limp mode“ arba terminės valdymo režimą. Testo sąlygos ir nepakankamai pilnas įkrovimo lygis ribojo pakartotinių maksimumų atkuriamumą; nors CATL paketas popieriuje turi tą nuotolį, šiluma ir įkrovos būsena veikia trumpųjų sprintų kartojamumą ir nuoseklumą.
Tokie momentai yra svarbūs interpretacijoje: vienokie vieno važiavimo rezultatai, žiūrint iš pramoginės pusės, gali rodyti dominavimą, bet ilgalaikėje perspektyvoje pasikartojantis našumas priklauso nuo šiluminio valdymo, komponentų robustiškumo ir programinės įrangos sugebėjimo valdyti aukšto amperio ištraukas. Tai reiškia, kad potencialūs pirkėjai turėtų vertinti ne tik akimirkos kvadratinius rezultatus, bet ir trumpųjų sprintų repetuojamumą bei karščio valdymo strategijas, integruotas į BMS ir variklio valdiklius.

Pagrindiniai akcentai:
- Xiaomi SU7 Ultra: 1 548 AG, 1 305 lb-ft sukimo momentas, 93,7 kWh baterija, 5 203 lb tuščioji masė, 9,3 s kvartmilė. Šis derinys atspindi strategiją – aukšta nominali galia ir didelis baterijų talpumas, kartu reikalaujant intensyvaus šiluminio valdymo ir pažangių traukos sistemų.
- Tesla Model S Plaid: ~1 020 AG, 1 047 lb-ft sukimo momentas, mažesnė masė 4 828 lb, 9,5 s kvartmilė. Tesla išlaiko pranašumą dėl subalansuoto galios ir svorio santykio bei patikimos programinės įrangos valdymo, kurie dažnai lemia nuoseklią realaus pasaulio dinamiką.
- Kainodara: SU7 Kinijoje kaina žymiai žemiau; Plaid JK ir JAV rinkose išlaiko aukštesnį premium segmentą. Tai turi įtakos pirkėjų pasirinkimams — ar prioritetas kaina ir įspūdingos kortos populiariausiose apibrėžtose sprinto situacijose, ar ilgaamžiškumas, globali aptarnavimo struktūra bei OTA atnaujinimai.
Ne tik tiesios linijos pasididžiavimas
Xiaomi našumo pretenzijas stiprina trasiniai rezultatai: susijęs SU7 modelis šiais metais užfiksavo stulbinamą Nürburgring Nordschleife ratą — 7:04.957. Tai rodo rimtą darbą važiuoklės, aerodinamikos ir padangų derinyje, kuris leidžia automobiliui išlaikyti ritmą itin sudėtingoje trasoje. Tesla Plaid taip pat išlieka patikima alternatyva su savo 7:25.231 rezultatu Nürburgring 2023 metais — tai vis dar įspūdinga produkcinio sedano žyma.
Be greičio tiesia linija, abu automobiliai parodė gebėjimą staigiai sustoti: jie aprūpinti aukštos klasės keramikinėmis stabdžių sistemomis, užtikrinančiomis trumpus stabdymo kelio atstumus nuo 99 mph (160 km/h). Tai svarbu tiek saugumui, tiek bendrajam našumui trasoje ir gatvėje. Stabdžių sistema, stabdymo skysčių valdymas ir aušinimo sprendimai ypač svarbūs masyviems EV, kurių inercija didesnė dėl baterijų svorio.
Pirkėjams ir entuziastams ši dvikova kelia platesnius klausimus apie tai, kaip greitai Kinijos EV gamintojai mažina technologinį ir našumo skirtumą. Xiaomi kainodaros strategija atrodo agresyvi: superautomobilio lygio rezultatai už vidutinio sportinio sedano kainą. Vis dėlto realaus pasaulio patikimumas, programinės įrangos brandumas, įkrovimo infrastruktūros aprėptis ir rinkos prieinamumas lieka esminiais pirkimo kriterijais. Reikia atkreipti dėmesį, kad kol kas Xiaomi oficialiai neparduoda SU7 Jungtinėse Amerikos Valstijose, o tai riboja tiesioginę konkurenciją ten ir klientų pasitikėjimą tiektuvų tinklu bei aptarnavimu.

Išvados
SU7 Ultra ne tik nustebino; jis patvirtino, kad kiniški gamintojai gali kurti antraštes generuojančius elektrinius performanso sedanus, kurie tam tikruose testuose lenkia užsitarnavusius varžovus. Tesla Model S Plaid vis tiek išlieka subalansuota ir patikrinta paketo komplektacija su pasauliniu palaikymu ir programinės-aparatinės įrangos rafinavimu. Entuziastams ši lenktynė yra tik pradžia — rinka nuspręs, ar Xiaomi agresyvios techninės charakteristikos ir kainodara reiškia ilgalaikį pagreitį už ribotų demonstracinių važiavimų ribų.
Ilgalaikė perspektyva priklausys nuo kelių veiksnių: kaip gerai gamintojas suvaldo šiluminį išsklaidymą aukštos srovės ištraukose, kaip greitai ir patikimai veikia OTA atnaujinimai, kokia bus garantinė ir aptarnavimo infrastruktūra tarptautinėse rinkose, bei reali eksploatacijos kaina, atsižvelgiant į baterijos degradaciją ir įkrovimo tinklą. Vienkartiniai sprintų rezultatai yra įspūdingi reklaminiais tikslais, tačiau tie, kurie rimtai svarsto apie pirkimą, vertins robotsiškumą, programinės įrangos brandumą, tarnavimo tinklą ir ilgo nuotolio patikimumą — tai bus lemiami kriterijai, formuojantys Xiaomi SU7 sėkmę už Kinijos ribų.
Šaltinis: autoevolution
Palikite komentarą