9 Minutės
Atgaivinta MR2 grįžta — šįkart galbūt elektra
Toyota entuziastai ir sportinių automobilių gerbėjai turi naują temą diskusijoms: įspūdinga atgaivinto Toyota MR2 koncepcijos vizualizacija, sukurta skaitmeninio dizaino studijos SRK Designs. MR2 — tai šmaikšti Toyota vidurinio variklio sportinė ikona, kuri 2007 m. pasitraukė iš gamybos, o nuo tada nuolat sklando gandai apie jos sugrįžimą. Naujausias Imagination Land atvaizdavimas perkuria kompaktišką legendą kaip visiškai elektrinį automobilį ir prideda intriguojantį posūkį: o jei elektrinis MR2 iš tikrųjų būtų EREV (išplėstinio nuotolio elektrinis automobilis)?
Kodėl EREV sprendimas būtų logiškas
EREV architektūra galėtų leisti Toyota išsaugoti daug MR2 lengvo, vairuotojui skirtą charakterio bruožų, tuo pačiu žengiant į elektrifikaciją. Vietoje didelio baterijų komplekto, įprasto pilnaverčiams EV, MR2 EREV modelis galėtų remtis mažesne baterija ir kompaktišku vidaus degimo varikliu, veikiančiu kaip nuotolio didinimo generatorius. Tokia konfigūracija pasiūlytų kelis praktiškus privalumus, išlaikant sportišką charakterį ir realų kasdieninį pritaikomumą.
Konkrečiai, EREV sprendimas galėtų reikšti toliau nurodytus punktus: mažesnį baterijos svorį, kuris išsaugotų gyvybingą svorio paskirstymą ir posūkių agilumą; galimybę statyti generatorių ar variklio agregatą arti automobilio centro — ir taip palaikyti tradicinį MR2 vidurinio variklio balansą; bei ilgesnį realų nuvažiuojamą atstumą be didelių pakuočių kompromisų, kurių reikalautų labai didelės baterijos. Be to, mažesnės baterijos eksploatacija gali reikšti greitesnį įkrovimą ir mažesnes gamybos sąnaudas, kas rinkai būtų patrauklu.
- Sumažintas baterijos svoris, kuris padeda išlaikyti automobilio judrumą ir sportinį charakterį
- Galimas viduryje montuojamas generatorius, kad būtų išsaugotas svorio balansas ir MR2 tapatybė
- Ilgesnis praktiškas nuvažiuojamas atstumas be didelių baterijos paketų konstrukcinių pasekmių

Sportinių automobilių inžinerijoje kompromisai dažnai lemia sėkmę: ar pasirinkti maksimalų gryną elektrinį efektyvumą, ar sutelkti dėmesį į vairavimo pojūtį. EREV sprendimas leidžia sėkmingai suderinti abu požiūrius. Anot vieno entuziasto: "EREV MR2 galėtų sujungti klasikinį sportinį pojūtį su modernia EV technologija." Tai būtų patrauklus kompromisas tiems vairuotojams, kurie trokšta elektrinės traukos, bet neprarasti vidurinio variklio pajautimo ir išlaikyti gerą svorio pasiskirstymą.
Dizainas ir stilius: superautomobilio ambicijos
SRK Designs renderis stumia MR2 koncepciją į superautomobilio sritį — agresyvios aerodinamikos linijos, plačios stovės ir žema, išraiškinga profilio silueto architektūra. Kiekviena MR2 karta turėjo savo identitetą, tačiau ši kūrybinė interpretacija vizualiai kelia automobilį aukščiau dabartinio GR Supra, siūlydama galimybę MR2 vaidinti halo modelio (vitrinos) funkciją Toyota sportinių automobilių šeimoje.

Pagrindiniai vizualūs bruožai, pastebimi renderiuje, yra požiūrio aiškūs ženklai į sportiškumą ir autentiką:
- Išreikštos galinės stovės ir trumpas kėbulo pervirtimas, kurie pabrėžia dinamišką stovėjimą
- Didelės oro įsiurbimo angos, kurios sufleruoja apie aušinimo poreikį našiems agregatams
- Kokpitas, perslinkęs link priekinės ašies, išlaikantis vidurinio variklio palikimą ir vairuotojo dominavimą
Ar Toyota pasirinktų tokį radikalų dizainą gamybai — neaišku. Vis dėlto šis konceptas puikiai demonstruoja, kaip lanksti MR2 pavadinimo kortelė gali būti šiandieninėje modelių paletėje, leidžianti kūrėjams eksperimentuoti su proporcijomis ir technologijomis.
Be to, dizaino sprendimai, ypatingai tokie kaip plačios haunchės ir žemas stogas, būtų ne tik estetinis pasirinkimas — jie turi įtakos aerodinamikai, svorio paskirstymui ir aušinimo sprendimams, ypač kai kalbame apie vidurį montuojamus elementus ar elektros motorus, kurie gali reikalauti specifinio aušinimo. Koncepcijoje pastebimos detalės rodo, kad dizaineriai galvojo ne tik apie išvaizdą, bet ir apie inžinerinius aspektus, kurie leistų automobiliui būti konkurencingam tiek trasoje, tiek kasdieniniame gyvenime.
Performance, platforma ir rinkos pozicionavimas
Toyota aiškiai deklaruoja, kad toliau išlaikys keleivinius automobilius savo pasaulinėje gamoje — nuo hečbekų iki universalų. Gazoo Racing (GR) subprekinis ženklas stiprina šį įsipareigojimą su serija našumo modelių, tokių kaip GR86 ir GR Corolla. Grįžtant MR2, nepriklausomai ar jis būtų grynas EV ar EREV, galėtų tapti dar vienu GR šeimos stulpeliu ir užimti nišinę poziciją tarp sportiškesnio GR86 ir flagmano GR Supra.
Kai kalbame apie techninius sprendimus, verta apsvarstyti kelias galimas platformas ir variklių išdėstymo koncepcijas. MR2 EREV galėtų būti kuriamas ant modifikuotos TNGA (Toyota New Global Architecture) platformos arba visiškai naujos, specialios sportinių modelių modulio, leidžiančio talpinti viduryje generatorių ir elektrinius modulius. Platformos pasirinkimas lems svorio paskirstymą, kėbulo standumą ir galimybes trasos dinamikai optimizuoti.
Spekuliaciniai našumo punktai MR2 EREV atžvilgiu galėtų būti tokie:
- Dual-motor (dvidešimė) elektrinė trauka arba vienas pagrindinis variklis su pagalbiniu generatoriumi
- Mažesnis tuščias svoris nei daugumos pilnų EV dėl mažesnės baterijos talpos
- Pirmasis prioritetas — valdymas ir vairuotojo įsitraukimas, o ne vien tik tiesinis greitis
Tokiu būdu, MR2 galėtų būti pozicionuojamas kaip emocinis sportinis automobilis, suteikiantis modernią efektyvumo technologiją be masinės komercinės kompromisų aukos. Rinkos perspektyva rodo, jog tokia kompaktinių sportinių automobilių sekcija traukia pirkėjus, vertinančius tiek vairavimo pojūtį, tiek degalų ekonomiją ir mažesnį ekologinį pėdsaką.

Konkurencinėje aplinkoje MR2 turėtų susiremti su mažesniais sportiniais EV bei iš dalies elektrifikuotais kompaktiniais modeliais, kuriuos kuria tiek tradiciniai gamintojai, tiek naujosios EV kompanijos. Toyota privalumas — gilus hibridinių ir elektrinių technologijų paketas bei patirtis su lengvais, vairuotojui draugiškais platformomis. GR sub-brendas suteiktų MR2 reikalingą sportišką DNA ženklinimą, rinkodaros palaikymą ir galios hierarchijos kontekstą, kuris leistų aiškiai pozicionuoti šį modelį tarp esamų GR produktų.
Nuo gandų iki realybės: kokios galimybės?
Toyota jau teikė užuominas apie hibridinių sportinių automobilių plėtrą ir kelis kartus minėjo ateities GR modelius, todėl MR2 sugrįžimas nėra visiškai neįmanomas. Tačiau tokie sprendimai priklauso nuo platesnės korporatyvinės strategijos, platformų prieinamumo, gamybos kaštų ir, žinoma, rinkos paklausos. Atsakomybė — įvertinti, ar yra pakankamai potencialių pirkėjų, kurie pasirinktų specializuotą sportinį EREV vietoje pigesnio kompaktiško EV ar didesnio sportinio automobilio.
Be to, MR2 grįžimas galėtų sutapti su kitomis nostalgijos banga paremtomis atgaivinimo tendencijomis — pavyzdžiui, kalbama apie kartais iškylančius Celica sugrįžimo gandus. Tokie projektai dažnai yra gamintojo būdas sukurti emocinę ryšį su vartotojais, sustiprinti prekės ženklo vertę ir parodyti technologinį meistriškumą per riboto tiražo ar halo modelius.
„Lengvas, elektra varomas MR2, išlaikantis vidurinio variklio dvasią, galėtų būti geriausias abiejų pasaulių derinys — vairuotojo automobiliu, atitinkančiu šiandienos emisijų ir nuotolio realijas.“
Ar pageidautumėte švaraus elektrinio MR2 su dideliu baterijos paketu, suteikiančiu maksimalų išskirtinį pasirodymą, ar labiau mėgtumėte EREV sprendimą, leidžiantį išlaikyti autentišką balansą ir tiesioginį susijungimą su kelio pojūčiu? SRK Designs pateikta vizualizacija aiškiai parodo vieną dalyką: MR2 vardas vis dar sukelia aistrą ir vaizduotę. Ir nors kol kas tai tik koncepcija, diskusijos apie tai, kaip MR2 galėtų atrodyti šiuolaikinėje elektrifikacijos eroje, toliau skatina kūrybines interpretacijas bei techninius svarstymus.
Pridėkime šiek tiek techninių detalių, kurios gali padėti suvokti EREV praktinį įgyvendinimą MR2 atveju. Pirmiausia, mažesnė baterija — tarkime, 30–40 kWh klasės, palyginti su daugumos full-EV 60–100 kWh, galėtų užtikrinti pakankamą elektrinę dinamiką kasdieniams važiavimams ir trasos iššūkiams, tuo pačiu sumažinant masę. Generatorius ar vidaus degimo variklis galėtų būti kompaktiškas turbininis arba mažų tūrių, turintis vieno cilindro technologijas efektyviam elektros geneneratoriaus veikimui ilgesnėms kelionėms. Tokia schema primena istorinius pavyzdžius, tokius kaip BMW i3 su REx (range extender) modifikacija arba ankstesni Chevrolet Volt sprendimai, bet MR2 atveju viskas būtų orientuota į vairavimo dinamiką ir svorio centrą.
Antras aspektas — transmisija ir variklio integracija. Jei MR2 būtų dual-motor sistemos, galima būtų naudoti atskirus motorus priekinei ir galinei ašiai ar dviem galinėms ratoms, kad būtų pasiekta geresnė sukibimo kontrolė ir dinaminis valdymas. Jei pasirinktas vienas motoras galinėje ašyje ir generatorius centre, inžinerinis iššūkis būtų valdyti transmisiją ir galios paskirstymą taip, kad nemanytume, jog automobilis praranda savo vidurinio variklio charakterį.
Kita svarbi tema — aušinimas ir termoreguliacija. Net ir elektriniai varikliai bei inverteriai reikalauja efektyvaus aušinimo, o jei pridedamas vidaus degimo generatorius, aušinimo sistemos kompleksiškumas didėja. Renderiuose matomi dideli intakai ir išmetimo angos gali atspindėti tiek estetinį pasirinkimą, tiek realius inžinerinius poreikius, susijusius su našumo agregatų aušinimu. Tokie sprendimai turi įtakos ne tik efektyvumui, bet ir automobilio aerodinamikai bei triukšmo lygiui.
Galiausiai verta paminėti rinkos ekologiškumo aspektą: EREV leidžia sumažinti priklausomybę nuo įkrovimo infrastruktūros turint nedidelį vidaus degimo pagalbinį variklį, tačiau tuo pačiu metu siekiant mažinti emisijas reikia optimizuoti generatoriaus efektyvumą ir naudoti šiuolaikines emisijų mažinimo technologijas. Toyota, turinti gilų hibridinių sprendimų portfelį, galėtų lengviau integruoti pažangias degimo technologijas ir taip sumažinti bendrą ekologinį pėdsaką lyginant su tradiciniais dyzeliniais ar benzininiais sprendimais.
Apibendrinant: MR2 sugrįžimas gali būti ne tik nostalgijos ženklas, bet ir techninė demonstracija — kaip išlaikyti sportinį charakterį, tuo pačiu pritaikant naujas elektrifikacijos paradigmas. Toks modelis galėtų praturtinti GR šeimą, pritraukti entuziastus ir suteikti Toyota naują galimybę parodyti, jog techninė rafinuotė ir vairuotojo įsitraukimas gali egzistuoti kartu su moderniomis emisijų mažinimo technologijomis.
O jūs ką pasirinksite — visiškai elektrinį MR2 su maksimalia baterija ir grynąja trauka, ar EREV modelį, kuris išlaiko dalį originalo pojūčio ir siūlo praktiškesnį nuotolį? Kviečiame pasidalinti nuomone ir diskutuoti, nes tokios idėjos kuria automobilių kultūrą ir įkvepia inžinerinius sprendimus ateičiai.
Šaltinis: autoevolution
Palikite komentarą