9 Minutės
Polestar 3 gauna didelį techninį atnaujinimą 2026 metais
Polestar atskleidė labai reikšmingą vidurinio ciklo atnaujinimą savo flagmaniniam elektriniam visureigiui Polestar 3, kuris apima gerokai daugiau nei vien estetikos pakeitimų. 2026 metų modelio versijai kompanija perdarė automobilio elektros architektūrą, pavarų agregatus, baterijų chemiją ir centrinį skaičiavimo modulį — tai pakeitimai, orientuoti į geresnį našumą, trumpesnį įkrovimo laiką bei išmanesnę programinę įrangą. Polestar vadovas Michael Lohscheller netgi pareiškė, kad atnaujintas 3 „tarsi visiškai naujas automobilis“, o techniniai patobulinimai tai paaiškina.
Svarbiausi akcentai
- 800 voltų elektros sistema, leidžianti žymiai spartesnį DC įkrovimą
- Naujos CATL ličio jonų baterijos (92 kWh arba 106 kWh priklausomai nuo komplektacijos)
- Gamyklinis galinis variklis visuose modeliuose ir iki 500 kW pikinis galingumas
- Centrinis kompiuteris pakeistas: NVIDIA DRIVE Xavier -> AGX Orin (254 TOPS)
- Supaprastinta trijų lygių gaminių gama: Rear motor, Dual motor, Performance
800V architektūra ir itin spartus įkrovimas
Pagrindinis techninis poslinkis yra pereinimas prie 800 voltų elektros sistemos. Vairuotojams tai reiškia ženkliai greitesnį DC greitąjį įkrovimą: Polestar nurodo, kad atnaujintas 3 gali priimti iki 350 kW galingumą tinkamuose įkrovikliuose, o tipinė 10–80 % įkrovimo sesija sutrumpėja iki maždaug 22 minučių. Tai daugiau nei 25 % pagerinimas, lyginant su ankstesniu modeliu, todėl Polestar 3 tapo patrauklesnis ilgoms kelionėms ir dažnam greitkelio naudojimui.

800V sprendimas suartina Polestar 3 su šiuolaikine didelės galios elektrinių transporto priemonių ekosistema. Praktinė nauda — mažiau laiko prie stotelės ir daugiau laisvės keliaujant; tai ypač aktualu tiems, kurie nori, kad elektromobiliai atitiktų vidaus degimo variklių kasdienio naudojimo patogumą.
Techniniu požiūriu 800 V architektūra reiškia mažesnius elektros srovių intensyvumus tuo pačiu galiai, todėl laidai ir jungtys gali būti plonesni arba veikti su mažesnėmis šiluminėmis problemomis, o tai padeda išlaikyti efektyvumą dideliais įkrovimo greičiais. Be to, tai palengvina integraciją su aukštos galios lauko įkrovimo tinklais ir sumažina priklausomybę nuo lėtesnių AC sprendimų.
Baterijos ir efektyvumo patobulinimai
Polestar bendradarbiavo su CATL diegiant naujas ličio jonų elementų technologijas. Galinis variklis turės 92 kWh talpos modulį, o Dual motor ir Performance versijos naudos didesnę 106 kWh bateriją. Nors naujoji chemija dokumentuose gali atrodyti kompaktiškesnė nei ankstesnė, atnaujinti elementai ir patobulinta galios elektronika užtikrina geresnį energijos panaudojimą — Polestar teigia iki 6 % bendro efektyvumo pagerėjimą realiomis vairavimo sąlygomis, kas tiesiogiai prisideda prie didesnės nuvažiuojamosios ridos.

WLTP rodikliai atspindi Polestar siektą kompromisą tarp ridos, efektyvumo ir dinaminių savybių:
- Rear motor: 92 kWh — WLTP iki 604 km
- Dual motor: 106 kWh — WLTP iki 635 km
- Performance: 106 kWh — WLTP apie 593 km
Šie skaičiai rodo, kad Polestar optimizavo baterijų valdymą ir pavaros derinimą tiek efektyvumui, tiek našumui. Praktikoje tai reiškia ilgesnes atkarpas be įkrovimo ir didesnį lankstumą planuojant keliones. Be to, CATL elementų pasirinkimas gali suteikti pranašumų kainos ir tiekimo grandinės valdyme, o tai ilgainiui gali turėti įtakos prieinamumui ir eksploataciniams kaštams.
Realiam vartotojui svarbu suprasti skirtumą tarp teorinių WLTP duomenų ir kasdienės veiklos: vairavimo stilius, klimatas, greičio režimas ir papildomi šildymo/vėsinimo poreikiai gali reikšmingai paveikti ridos rodiklius. Polestar atnaujinimas orientuotas ne tik į maksimalią WLTP vertę, bet ir į stabilų efektyvumo profilį įvairiomis sąlygomis.
Našumas: daugiau galios visoje gamoje
Kiekvienas 2026 m. Polestar 3 įgauna naują, pačios kompanijos sukurtą galinį elektrinį variklį, o visureigiuose su visu privažiuojamuoju varančiuoju mechanizmu (AWD) naudojamas asinchroninis priekinis motoras. Tai leidžia ženkliai padidinti prieinamą galią ir sukimo momentą:
- Rear motor: 245 kW, 480 Nm, 0–100 km/h per 6,5 s, maksl. greitis 210 km/h
- Dual motor (AWD): 400 kW, 740 Nm, 0–100 km/h per 4,7 s, maksl. greitis 230 km/h
- Performance: 500 kW, 870 Nm, 0–100 km/h per 3,9 s, maksl. greitis 230 km/h
Performance modelis dabar deklaruojamas iki 500 kW — tai maždaug 120 kW daugiau nei anksčiau — tuo tarpu AWD Dual motor padidino galią apie 20 kW, lyginant su ankstesne Performance komplektacija. Siekiant išlaikyti pusiausvyrą tarp efektyvumo ir dinamikos, priekinis variklis gali atsijungti esant nedideliam apkrovimui (tokia strategija buvo taikyta ir Polestar 2), todėl momentas persikreipia į galinę ašį, pagerindamas valdymo pojūtį bei sumažindamas pasipriešinimo nuostolius.
Be variklių atnaujinimo, važiuoklės patobulinimai, tokie kaip perdaryti stabilizatoriai ir patobulinta vairo valdymo programinė įranga, sustiprina vairavimo įspūdį ir užtikrina, kad didesnė galia nepareikalaus aukų komforto sąskaita. Tai svarbu pirkėjams, kurie ieško derinio tarp sportiškumo ir kasdienio patogumo.

Praktinė nauda vairuotojui — greitesni perkrovimai, labiau temperamentuotas lenkimas ir platesnis dinaminių nustatymų diapazonas važiuoklės nustatymuose. Inžinierių sprendimai orientuoti į tai, kad automobilis būtų jautresnis ir labiau kontroliuojamas tiek mieste, tiek greitkelyje.
Naujasis „smegenų“ modulis: AGX Orin vietoje Xavier
Galbūt pats transformacinis atnaujinimas yra centrinis skaičiavimo vienetas. Polestar pakeitė senesnį NVIDIA DRIVE Xavier modulį galingesniu AGX Orin procesoriumi. Skaičiavimo pajėgumas išaugo nuo 30 TOPS iki pramonės lydere laikomo 254 TOPS — tai aštuonis kartus daugiau. Didesnis skaičiavimo rezervas leidžia operatyviau ir sudėtingiau apdoroti ADAS sistemas, sensorių fuziją, baterijų valdymą ir over-the-air (OTA) atnaujinimus.
Šis skaičiavimo šuolis reiškia, kad daugiau funkcijų ir sudėtingesni dirbtinio intelekto modeliai gali veikti vietoje automobilio: pažangesnė eismo situacijų analizė, greitesnis objektų atpažinimas, tikslus energijos paskirstymas tarp variklių ir baterijos ir patobulinta naudotojo patirtis. Tai taip pat suteikia erdvės plėsti autonomijos lygį ar įtraukti papildomas saugumo funkcijas ateityje.
Svarbu paminėti, kad Polestar siūlys šį naują kompiuterį kaip nemokamą retrofitą esamiems Polestar 3 savininkams — tai ryškus dėmesys klientui. Retrofitų montavimas planuojamas pradėti 2026 metų pradžioje, todėl ankstesni pirkėjai galės pasinaudoti tais pačiais AI ir saugumo patobulinimais kaip ir nauji automobiliai. Tai gali padidinti savininkų pasitikėjimą prekės ženklu ir prailginti modelio aktualumą rinkoje.
Komplektacijos struktūra, dizainas ir salonas
Polestar supaprastino gaminių gamą iki trijų aiškių komplektacijų: Rear motor, Dual motor ir Performance. Išoriški ir medžiaginiai atnaujinimai apima naują išorinį spalvos variantą „Storm" (tamsiai pilkas metallic) ir standartinę aukštesnės klasės Bio-attributed MicroTech apmušalą Charcoal spalvoje su perdirbto aliuminio apdaila — tai anksčiau buvusi apmokama opcija. Interjere pridėtos žaismingos, bet aiškiai skirtingos detalės: saugos diržų siuvinėjimo elementai skiriasi pagal komplektaciją (juodi baziniame modelyje, Švediško aukso juostelė Dual motor versijoje, pilnai Švediško aukso akcentai Performance).

Be estetinių pakeitimų, Polestar supaprastino pasirenkamų paketų struktūrą, kad pirkėjams būtų lengviau asmeniškai pritaikyti automobilį. Tokia racionalizacija dažnai sumažina sprendimų nuovargį ir pagreitina pasirinkimo procesą, ypač tiems, kurie vertina aiškią ir vientisą produktų logiką.
Taip pat verta paminėti ergonominius sprendimus ir praktinius aspektus: viduje naudojamos ilgaamžės, tvaresnės medžiagos, atnaujintos sėdynių konstrukcijos gerina ilgalaikį komfortą, o aiškesnė apdailos variacija leidžia pirkėjams lengviau surasti tinkamą balansą tarp prabangos ir tvarumo.
Rinkos pozicionavimas ir kaina
JK yra pirmoji rinka, kurioje pasirodys atnaujintas Polestar 3 — tai rodo modelio populiarumą šioje teritorijoje; pranešama, kad 2025 metų paskirstymas buvo išparduotas. Pradinė kaina prasideda nuo €82,070, kas yra tik €106 daugiau nei anksčiau, pabrėžiant Polestar strategiją pristatyti esminius patobulinimus be didelio kainos šuolio.
Perkantiesiems įvertinti premium klasės elektrinių SUV pasirinkimus, atnaujintas Polestar 3 dabar konkuruoja tiesiogiai dėl įkrovimo greičio, ridos efektyvumo ir vidaus skaitmeninės intelektualumos. 800V įkrovimas, nauja baterijų chemija, stipresni varikliai ir Orin pagrindu veikiantis centrinis kompiuteris sudaro paketą, kuris yra praktiškesnis ilgoms kelionėms ir įdomesnis vairuoti.
Be to, mažas kainos padidinimas palieka vietos papildomoms pasirinktinėms parinktims ar rinkos skatinimo priemonėms be reikšmingo pardavimo barjero. Tai gali būti strategiškai svarbu besiplečiančiame elektrinių visureigių segmente, kuriame pirkėjai ieško kompleksiškai išbaigtų sprendimų.
Ką tai reiškia savininkams ir potencialiems pirkėjams
Jeigu jau turite Polestar 3, svarbiausia žinia yra būsimas nemokamas Orin retrofitas: jis užtikrins, kad jūsų SUV gaus modernią skaičiavimo galią, reikalingą saugumo ir funkcionalumo patobulinimams. Tai didelė vertė esamiems savininkams ir ženklas, kad gamintojas rūpinasi po pirkimo palaikymu.
Potencialiems pirkėjams 2026 metų modelis suteikia realius kasdienio naudojimo privalumus — trumpesni įkrovimo sustojimai, didesnė galia ir geresnis efektyvumas — tuo pačiu išlaikant Polestar minimalistišką Skandinavijos dizaino kalbą. Tai privalumai, kurie gali persverti sprendimą tarp konkurentų, ypač tiems, kurie vertina įkrovimo greitį ir technologinį pranašumą.
Polestar atnaujinimas primena, kad elektromobilių kūrėjams vien tik programinės įrangos iteracijos dažnai nepakanka: aparatūros pažanga išlieka esminė. Vienu metu atnaujinant baterijas, variklius, įkrovimo architektūrą ir skaičiavimo galią, Polestar perstatė 3 kaip konkurencingesnį, modernesnį elektrinį visureigį, tinkantį vidurio 2020-iesiems.
Greita specifikacijų santrauka
- Įkrovimas: AC 11 kW, DC iki 310 kW (Rear) / 350 kW (Dual & Performance)
- Baterija: 92 kWh (Rear), 106 kWh (Dual & Performance)
- Maks. rida (WLTP): iki 635 km (Dual motor)
- Maks. galia: 245–500 kW pagal komplektaciją
- Skaičiavimas: NVIDIA Xavier -> NVIDIA AGX Orin (254 TOPS)
Nepriklausomai nuo to, ar prioritetą teikiate ilgaamžiams nuotoliams, grynam našumui ar pažangiai vidinei intelektualumui, 2026 metų Polestar 3 atvyksta su reikšmingais patobulinimais. Tikėtina, kad netrukus po JK paleidimo pristatymai bus išplėsti ir į kitas rinkas, o tai reiškia platesnį prieinamumą europiečiams ir tarptautiniams pirkėjams.
Šaltinis: arenaev
Palikite komentarą