10 Minutės
Tyli revoliucija: Audi „mild hybrid“, kuris iš tikrųjų pajudina automobilį
Audi tyliai pristatė sprendimą, kuris keičia požiūrį į „mild hybrid“ sistemas. 2025 metų A5 TDI ir tik Europai skirtos S5 / S5 Avant versijos gavo naują 48 voltų arkitektūrą, kurią Audi vadina MHEV Plus — ir tai nėra vien dar vienas sukimo momento pagalbinis modulis. Skirtingai nuo tradicinių švelniųjų hibridų, kurie dažniausiai tik padeda varikliui, ši sistema iš tikrųjų gali varyti automobilį mažais greičiais, suteikdama EV tipo „žingsniavimo“ galimybę ir beveik tylų manevravimą eisme ar stovėjimo metu.
Iki šiol „mild hybrid“ dažnai buvo laikoma nuobodžia, minimalių privalumų technologija: truputis papildomos galios, švelnesnis start-stop, menkos kuro taupymo galimybės. Dėl to šią kategoriją praeityje dažnai ignoravo tiek gamintojai, tiek pirkėjai, kai daug dėmesio skiriama pilnai elektrifikacijai. Su MHEV Plus Audi iš naujo apgalvojo švelniojo hibrido išdėstymą ir iš 48 voltų sistemos išgauna galimybę, kurios daugelis net neįsivaizdavo.
Kuo MHEV Plus skiriasi nuo įprastų sprendimų?
Pagrindinis Audi atnaujinimo elementas yra PTG — powertrain generator arba „galia-traukos generatorius“. Tai kompaktiškas elektrinis variklis, montuojamas ant transmisijos išėjimo veleno, kuris gali perduoti tiesiogiai ratams iki 18 kW (apie 24 AG). Esminis mechaninis skirtumas: PTG yra įtaikytas po sankaba ir pavarų dėže, todėl jis lieka sujungtas su transmisija net tuomet, kai vidinis degimo variklis (ICE) yra atjungtas arba išjungtas. Tai reiškia, kad elektrinė jėga visada turi mechaninį ryšį su ratais.
.avif)
Dauguma įprastų švelniųjų hibridų elektrinę pagalbą montuoja aukščiau, prie alkūninio veleno arba per diržinį starto-generatorių. Kai sankaba atidaryta arba variklis išjungtas, tokios sistemos mechaniniu būdu yra atjungtos nuo ratų ir negali varyti automobilio. Praktikoje tai reiškia, kad tradicinės 48 V sistemos gali suteikti papildomą sukimo momentą ir įjungti regeneracinį stabdymą, bet jos negali paversti automobilio judančiu objektu vien tik elektrine jėga.
Audi koncepcija yra kitokia: elektrinis variklis yra mechaniniu būdu susietas su ratais, o ne su alkūniniu veleno mazgu. Tai duoda retą ir praktišką „mild hybrid“ elgseną — galimybę riedėti, judėti lėtai ir atlikti mažo greičio manevrus vien tik iš saugomos elektros energijos. Tokie sprendimai ypač vertingi miesto eisme, kur dažnai tenka laisvai manevruoti tarp sustojimų.
.avif)
Realūs privalumai: ką jūs pajuntate prie vairo
Mažų greičių riedėjimo metu — pavyzdžiui, mieste prie šviesoforų, spūstyse ar statant automobilį — MHEV Plus gali perimti valdymą. Automobilis gali lėtai įslinkti pirmyn ir sulėtėti esant atjungtam varikliui, išvengiant atkūrimo garso, vibracijos ar sankabos įsijungimo triukšmo. Regeneracinis stabdymas leidžia atgauti iki 24 kW energijos lyginant su stipresnėmis deceleracijomis, taip įkraunant nedidelę hibridinę bateriją ir palaikant PTG parengtį kitam manevrui.
Pati patirtis vairuojant 2025 A5 Avant su 2.0 litro TDI buvo stulbinamai subtili: beveik visiškai nepastebimas pereinamasis tarpas tarp išjungto vidaus degimo variklio ir sklandaus „žingsniavimo“ pirmyn. Kai automobilis beveik sustodavo, variklis užgesdavo — tačiau, kai reikėdavo švelniai pajudėti, atsirasdavo keista EV tipo tyla. Tai ne tas grubus, vibruojantis start-stop efektas, kurį žinome iš senesnių sistemų; čia judesį suteikė variklio agregato generatorius (PTG), veikdamas beveik be garso. Toks tylos ir sklandumo pojūtis reikšmingai keičia kasdienio važiavimo patirtį, ypač ten, kur daug stoji ir vėl prasidedi.

Pagrindiniai skaičiai
- Elektrinis indėlis: iki 18 kW (apie 24 AG)
- Rekuperacija (regen): iki 24 kW lyginant greitėjimą į stabdymą
- Įtampos architektūra: 48 voltų MHEV Plus
- Prieinami modeliai (pradžioje): 2025 A5 TDI, Europos rinka — S5 ir S5 Avant, pasirinkti Q5 variantai
Šie skaičiai aiškiai rodo, kad tai nėra įkrovimo lizdui skirtos PHEV ar pilnai elektrinio automobilio pakaitalas. PTG buvo suprojektuotas trumpoms elektrinėms trukmėms žemuose greičiuose — pakankamai, kad pralįstumėte per spūstį ar padarytumėte manevrą be variklio garso. Tai nėra skirtas ilgesniam elektriniam pravažiavimui ar dideliam greičiui.
Kodėl Audi apie tai kalba kukliai
Audi spaudos medžiagoje PTG yra paminėtas ir net vartojama frazė „iš dalies elektrinis važiavimas“, bet lengva nepastebėti to esminio skirtumo. Komunikacijos tonas beveik nuosaikus: gamintojas rūpinasi, kad neperžengtų lūkesčių. Tai yra sąmoninga strategija.
Jeigu Audi garsiai skelbtu, kad „mild hybrid“ suteikia „elektrinį važiavimą“, natūraliai kiltų klausimas: kaip toli, kiek greitai? Atsakymai kaip „kelios sekundės“ arba „keletas metrų“ neatrodo reklamai patrauklūs. Pavadinus tai palaikymo technologija, o ne pilnaverčiu elektriniu režimu, Audi valdo vartotojų lūkesčius ir tuo pačiu suteikia realią ir naudingą funkciją.
Taip pat svarbu produktų linijų aiškumas. Audi jau parduoda visiškai elektrinius modelius su e‑tron ženklu ir įkraunamas hibridines versijas kaip TFSI e arba e‑hybrid quattro. Trečios kategorijos pridėjimas, kuri būtų kažkur tarp mild hybrid ir PHEV, galėtų painioti pirkėjus bandant palyginti išmetimus, nuotolį ar valstybines paskatas. Todėl komunikacija apie MHEV Plus liko santūri ir orientuota į naudotojo patirtį, o ne į sensacingus pareiškimus.

Kaip tai atrodo lyginant su Mercedes ir BMW
Konkurentai taip pat naudoja 48 voltų sistemas: Mercedes turi EQ Boost, o BMW turi savą 48 V architektūrą kai kuriuose 5 serijos varikliuose. Šios sistemos suteikia „torque fill“ efektą, gerina start-stop elgseną ir duoda nedidelių efektyvumo priedų. Svarbiausia, kad dauguma jų negali nepriklausomai varyti automobilio esant išjungtam vidaus degimo varikliui — jų elektriniai agregatai yra prieš sankabą arba prie variklio, tad mechaninis ryšys su ratais prarandamas.
Todėl Audi MHEV Plus tampa techniniu skirtumu rinkoje. Tai nėra šuolis iki PHEV ar EV galimybių, bet tai tikrai reikšmingas pagerinimas kasdienio komforto ir efektyvumo srityje vidaus degimo modeliams. Vairuotojams, kurie daug laiko praleidžia miesto „crawl“ režimuose, nedidelis kuro ir emisijų taupymas — kartu su tylos privalumais — sudaro realią vertę.
Ne grėsmė EV, o protingesnė ICE alternatyva
MHEV Plus nepavers EV mažiau patraukliais ir nepakeis PHEV sprendimų. Jo elektrinė funkcija skirta trumpiems mažo greičio scenarijams, kurių trukmė matuojama sekundėmis, o ne kilometrais. Visgi, kol EV paskatos, įkrovimo infrastruktūra ir savikaina pasauliniu mastu nėra vienodos, efektyvumo ir patrauklumo didinimas ICE automobiliams — racionalus sprendimas. Audi įgyja konkurencinį pranašumą be pilnų PHEV komponentų kainos ir sudėtingumo.
Transatlantinė problema: kodėl JAV gali likti be šio sprendimo
Įdomus posūkis: nors Europos modeliai, tokie kaip A5 TDI ir S5, gauna MHEV Plus, JAV specifikacijos S5 versijos to negauna. Jungtinėse Valstijose Audi S5 išlieka su V6 TFSI be 48 voltų švelniojo hibrido technologijos — net be senesnės kartos sistemos, kurią turi kai kurie Europos A5 TFSI variantai.

Tai reiškia, kad JAV pirkėjai netenka vienos efektyvumo ir komforto savybės, kuri yra Audi dabartinės Europos portfelio dalis. Ironiška, kad vienas įdomiausių švelniųjų hibridų patobulinimų gali likti beveik nematomas antrajame pagal dydį bendrovės rinkoje. Toks sprendimas tikriausiai susijęs su pakuotės išdėstymo, sertifikavimo ar emisijų standartų skirtumais — bet tai yra prarasta galimybė tiems klientams, kurie vertina tylų mažo greičio važiavimą.
Nusipirkimo perspektyva ir rinkos pozicionavimas
Iš pirkėjo perspektyvos, MHEV Plus šiek tiek keičia sprendimų svarstymą ir tai gali turėti realų poveikį:
- Mažesnis kuro suvartojimas spūstyse ir stovėjimo-manevravimo situacijose;
- Švelnesnis start-stop režimas be staigaus variklio atkovojimo ar vibracijos pradiniuose judesiuose;
- Šiek tiek geresnė vietinė emisijų charakteristika miesto režimuose;
- Nereikia investuoti į PHEV sudėtingumą, jei dauguma elektrinių poreikių yra trumpi manevrai.
Flotų pirkėjams arba tiems, kurie daug laiko praleidžia miesto kamščiuose, šie privalumai reiškia mažesnes eksploatavimo išlaidas ir patogesnę kasdienę patirtį. Audi pozicionuoja MHEV Plus ne kaip EV alternatyvą, o kaip rafinuotumo ir efektyvumo priemonę vidaus degimo modeliams — ir tai yra sąžiningas bei praktiškas požiūris.
Kaip tai atrodo už vairo
Jeigu esate vairavę tradicinį mild hybrid, patirtis su MHEV Plus gali būti kitokia. Ši sistema suteikia akimirkų, kai automobilis elgiasi kaip labai mažas elektrinis automobilis: jis lėtai tirpsta pirmyn be jokios variklio vibracijos, leidžiasi be variklio „tempimo“, o greitesni ir tylūs variklio užsivedimai vyksta tada, kai reikia daugiau pagreičio.
Važiuojant kaimo keliais ar lengvam kruizavimui, pavarų dėžė gali būti atjungta ir vidaus degimo variklis visiškai išjungtas tuo metu, kai PTG palaiko judesį arba saugo energiją inercijai. Tokia elgsena sumažina kuro suvartojimą ir suteikia civilizuotesnį, mažiau varginantį vairavimo pojūtį kasdieniuose sąlygose.
Vieno žurnalisto pastebėjimas
Pirmą kartą išbandęs A5 Avant TDI su MHEV Plus, Audi oficiali spaudos medžiaga manęs visiškai neparuošė tai patirčiai. Prisimenu, kad buvau nustebintas tylos įspūdžio, kai lėtai išslinkau iš sankryžos. Variklis vėl užsivesdavo, bet ne su tuo akivaizdžiu sukrėtimu, kurį girdite kitose mašinose — vietoje to atsirasdavo trumpa maloni ramybė ir judesys. Tai subtilu, bet tokios akimirkos susideda ir sukuria geresnę bendrą vairavimo patirtį.
Apribojimai ir praktinė realybė
Turi būti realistiškas: MHEV Plus nėra PHEV ar EV — jis nesuteikia pastovaus elektrinio nuotolio, greito elektrinio pagreičio ar įkrovimo iš tinklo galimybės. Elektrinis režimas skirtas trumpiems, mažo greičio scenarijams. Audi žodžiai „iš dalies elektrinis važiavimas" yra tikslūs, nors ir kuklūs.
Vis dėlto sistemos gebėjimas varyti automobilį ir rekuperuoti energiją kasdienėje eksploatacijoje reiškia pastebimą kuro taupymą ir emisijų mažinimą be PHEV svorio, didesnės baterijos masės ar aukštos kainos. Rinkose, kur PHEV apmokestinimas ar infrastruktūra vis dar komplikuota, toks balansas gali būti labiau tinkamas nei grynas elektrinis nuotolis.
Apibendrinimas: nedidelis pakeitimas, didelis poveikis
Audi MHEV Plus yra elegantiškas švelniojo hibrido architektūros persvarstymas. Perkelus elektrinį variklį ant transmisijos išėjimo ir išlaikant jį mechaniniu ryšiu su ratais, Audi atrakino praktišką elgseną — galimybę riedėti ir tyliai manevruoti mažais greičiais — ko dauguma švelniųjų hibridų nesugeba pasiūlyti.
Tai nėra sensacingas EV proveržis ir tai nepakeičia įkraunamos elektrifikacijos. Tai protinga vidaus degimo automobilių optimizacija: geresnis rafinuotumas, šiek tiek mažesnis kuro suvartojimas ir patikimesnė „elektrifikuoto“ važiavimo iliuzija ten, kur ji labiausiai svarbi — spūstyse ir stovėjimo operacijose.
Pirkėjams ir entuziastams, kurie vertina realų panaudojamumą ir efektyvumą, MHEV Plus yra verta dėmesio inovacija. Ir rinkose, kur Audi nusprendė jos neįdiegti, šio sprendimo trūkumas greičiausiai bus jaučiamas tiems vairuotojams, kurie nori tyliau ir švariau patirties, nenorėdami pereiti prie PHEV ar EV.
"Tai tyli pergalė", — rašiau po pirmojo važiavimo, ir šis apibūdinimas tebėra tikslus. Audi nedaužo apie šią funkciją plakatus, bet pokytis yra juntamas: švelnus hibridas, kuris iš tikrųjų primena elektrinį automobilį tada, kai to labiausiai reikia.
Šaltinis: autoevolution
Palikite komentarą