Kaip veikia greičio matuokliai Lietuvoje: ką fiksuoja

Kaip veikia greičio matuokliai Lietuvoje: ką fiksuoja

Komentarai

5 Minutės

Greičio matuokliai – vienas pagrindinių eismo saugumo instrumentų Vilniuje, Kaune ir visoje Lietuvoje. Daugeliui vairuotojų kyla klausimų: ar prietaisas nufotografuos automobilį iš priekio ar iš galo, ką matys nuotraukoje ir kaip greitai atkeliaus administracinė bauda? Šiame straipsnyje aiškiai ir praktiškai paaiškinsime, kaip veikia fotoradarai, ką jie fiksuoja ir ką verta žinoti Lietuvos automobilių rinkoje aktyviems vairuotojams.

Kaip veikia greičio matuokliai ir kokias technologijas naudoja

Šiuolaikiniai fotoradarai naudoja radijo bangas (Doplerio principą) arba lazerinę (LIDAR) technologiją. Aptikę greičio viršijimą, įrenginiai automatiškai užfiksuoja vaizdą – tai gali būti viena arba kelios nuotraukos. Matavimo nuotolis dažniausiai svyruoja nuo 10 iki 60 metrų; praktikoje dauguma nuotraukų Lietuvoje daromos 10–30 metrų atstumu. Kai kurie stacionarūs arba mobilūs kompleksai padaro net tris kadro kopijas, kad būtų užtikrintas teisinis pagrindas.

Tipiškos fotoradarų markės ir galimybės

Dažniausi modeliai, naudojami Lietuvoje ir Europoje, yra panašūs į MultaRadar CD, TraffiStar SR390 arba Mesta Fusion RN. Tokie įrenginiai gali turėti vieną arba dvi kameras – vieną priekyje ir vieną gale – todėl jie fiksuoja tiek priekinį, tiek galinį vaizdą, priklausomai nuo įrenginio konfigūracijos.

Ką matome nuotraukoje ir kokie duomenys siunčiami?

Standartinėje nuotraukoje, kuri vėliau patenka į administracinius dokumentus, matomi šie duomenys:

  • transporto priemonės registracijos numeris;
  • vairuotojo veidas (jei nuotrauka daryta iš priekio);
  • įvykio data, laikas ir vieta (GPS koordinatės arba kelio atkarpa, pvz., Vilnius–Molėtų pl.);
  • užfiksuotas greitis ir leistina riba;
  • įrenginio identifikacinis numeris ir operatoriaus kodas.

Visi šie duomenys siunčiami kartu su oficialiu pranešimu, kuriuo administracija reikalauja identifikuoti vairuotoją ar skiria baudą.

Ar blykstė visada reiškia baudą?

Ne. Blykstė dažnai rodo, kad nuotrauka padaryta, tačiau ji nebūtinai lemia baudos išrašymą. Blykstė gali pasirodyti testavimo, kalibravimo metu arba tuomet, kai prietaisas užfiksuoja smulkų viršijimą, neviršijantį leidžiamos tolerancijos. Taip pat nuotraukos gali būti atmetamos dėl neryškių numerių, blogo oro ar neteisingų skaitymo rezultatų. Todėl matant blykstę neverta daryti skubotų išvadų – oficialus pranešimas yra vienintelis įrodymas.

Baudos ir procesas Lietuvoje

Administracinė nuobauda gali būti pritaikyta ne vėliau kaip per 2 metus nuo pažeidimo padarymo arba nuo jo atsiradimo dienos. Praktikoje laiškai su baudomis vairuotojus dažniausiai pasiekia per 2–4 savaites; jei sistema fiksuoja daug pažeidimų arba vyksta duomenų patikrinimai, procesas gali užsitęsti. Baudos paprastai siunčiamos registruotu paštu su prašymu identifikuoti automobilį vairavusį asmenį.

Kaip automobilio savybės veikia fiksavimą

Automobilio konstrukcija, numerio lentelės vieta, buferio dizainas ar galinės durų formos gali turėti įtakos, ar kamera užfiksuos aiškų numerį. Plokščios, gerai matomos numerio lentelės ir standartinės montažo vietos palengvina identifikaciją. Tuo metu itin žemų ar labai aukštų automobilių variantai gali sukelti neryškius vaizdus, ypač kai naudojama viena kamera. Dizainas, juodos arba tamsintos galinės kameros dalys, papildomi lipdukai ant numerių – visi šie veiksniai gali pabloginti skaitomumą.

Praktiniai patarimai vairuotojams

  • Laikykitės greičio ribų – tai geriausias būdas išvengti baudų ir išlaikyti saugumą.
  • Užtikrinkite numerio lentelės švarą ir matomumą.
  • Venkite neteisėtų priemonių (numerių uždengimas, trikdžiai) – jos gali sukelti rimtesnes teisines pasekmes.

Kaip tai susiję su Lietuvos automobilių rinka

Lietuvos automobilių rinka pastaraisiais metais keičiasi: auga susidomėjimas kompaktiškais SUV modeliais, elektromobiliais ir naujais modeliais importuojamais iš Europos. Dėl didėjančios vidutinės kainos ir logistikos išlaidų vairuotojai labiau investuoja į praktiškumą ir saugumą – tai reiškia, kad daugelyje naujesnių modelių geresnė matomumo sistema, parkavimo bei pažangios pagalbinės sistemos, kurios gali padėti išvengti pažeidimų Vilniuje ar Kaune. Renkantis automobilį Lietuvos rinkoje verta atkreipti dėmesį ne tik į kainą, bet ir į matomumo sprendimus bei numerio lentelės montavimo poziciją.

Išvados

Dauguma greičio matuoklių Lietuvoje gali fotografuoti iš priekio; vis dėlto šiuolaikiniai kompleksai dažnai turi galimybę fiksuoti ir iš galo. Blykstė nebūtinai reiškia, kad bauda bus skirta – sprendimą lemia duomenų patikrinimas ir nuotraukos kokybė. Geriausia praktika vairuotojams Lietuvoje – paisyti greičio apribojimų, užtikrinti numerio lentelės matomumą ir atsižvelgti į automobilio konstrukcines ypatybes, kurios gali įtakoti identifikaciją. Tokiu būdu išvengsite ne tik nemalonių laiškų, bet ir prisidėsite prie saugesnės eismo aplinkos visoje šalyje.

Šaltinis: bilis

Palikite komentarą

Komentarai