6 Minutės
Ferrari drąsus kelias: 20 naujų modelių iki 2030 m.
Ferrari ruošiasi reikšmingam žingsniui į kitą dešimtmetį — kompanija planuoja pristatyti 20 naujų modelių iki 2030 metų, įskaitant pirmą visiškai elektrinį automobilį Electrica. Remiantis Motor1 žiniomis, Maranello tikisi vidutiniškai pristatyti maždaug po keturis naujus modelius per metus laikotarpiu nuo 2026 iki 2030 m. — tai ženkliai spartesnis tempas nei pastaraisiais metais.
Šis planas apima tiek visiškai elektrines platformas, tiek hibridines konfigūracijas, modelių atnaujinimus ir specialias versijas, skirtas išlaikyti Ferrari statusą premium segmente. Nors tikslūs modelių variantai ir pilnos techninės specifikacijos išlieka konfidencialios, Ferrari strategija aiškiai orientuota į elektrifikaciją, technologinius patobulinimus ir asortimento išplėtimą, tuo pačiu kontroliuojant gamybos apimtis ir išsaugant prekės ženklo išskirtinumą.
Ką žinome iki šiol
Nors daug detalių lieka uždaruose Maranello biuruose, keli projektai yra plačiai minimi ir juos laiko rimtai tikimais analitikai bei entuziastai. Tai apima tiek naujus modelius, tiek atnaujintas versijas esamų serijų. Toliau pateikiami pagrindiniai projektai, apie kuriuos šiuo metu kalbama viešai:
- Electrica — Ferrari pirmasis serijinis elektrinis automobilis, patvirtintas kaip prioritetinis projektas, orientuotas į aukštos klasės elektrinį sportinį charakterį
- Atnaujinta 296 versija — tikėtina, kad gaus našumo, efektyvumo ir technologijų paketus, kurie sustiprins modelio konkurencingumą elektro-hibridinio ir aukštos klasės sportinio segmento ribose
- Purosangue su plug-in hibridine sistema — siekiama išplėsti Ferrari SUV asortimentą ir suteikti rinkai variantą, derinantį pravažumą su prekės ženklo dinamikos charakteriu
- Atviros viršaus (drop-top) versijos Amalfio ir F80 modeliams — Ferrari tradiciškai plečia populiarius kėbulus su atviromis versijomis, kad patrauktų daugiau pirkėjų, vertinančių „touring“ ir vasarinį vairavimą
Šie ir kiti numatomi debiutai ateina po stiprių pardavimų metų: 2024 m. Ferrari pasiekė rekordą su 13 752 parduotomis mašinomis. Tokie rezultatai parodo, kad net augant asortimentui Ferrari sugeba išlaikyti paklausą. Pagrindinis iššūkis — praplėsti modelių pasiūlą taip, kad nebūtų smarkiai sumažintas prekės ženklo prestižas ar antrinės rinkos vertė.

Strategija: daugiau modelių, ribotos apimtys
Ferrari vadovas Benedetto Vigna aiškiai suformulavo kompanijos požiūrį: plėsti modelių paletę, bet griežtai kontroliuoti gamybos apimtis. Vigna teigia, kad geriau turėti daugiau skirtingų derivatyvų, bet riboto tiražo, nei pagaminti mažiau modelių didesniu kiekiu. Tokia strategija leidžia Ferrari pasiekti platesnį klientų ratą, išlaikant brandos ir išskirtinumo elementus, kurie yra esminiai prabangios markės identitetui.
Praktikoje tai reiškia naujų platformų panaudojimą, modulinį komponentų dalijimąsi, bet kartu individualizaciją per ribotus leidimus, „tailor-made" programas bei specialias „one-off" konfigūracijas. Technologijų ir platformų dalinimasis leidžia sumažinti kaštus plėtojant hibridines ir elektrines jėgaines, o ribotas gamybos kiekis palaiko paklausą antrinėje rinkoje ir kolekcinę vertę.
„Mes norime pritraukti daugiau skirtingų klientų, išlaikydami mūsų išskirtinumą“, — sakė Vigna. Rinkos duomenys rodo tam tikrą priėmimą — Ferrari juridiniai ataskaitiniai duomenys nurodo, kad visa 2026 metų gamyba jau yra išankstinių užsakymų etape parduota, o daugeliui pirkėjų pristatymo terminai nutolę iki 2027 metų. Tokie užsakymų portfeliai leidžia planuoti investicijas į naujas technologijas ir išlaikyti kainų stabilumą, tačiau kartu kelia iššūkių tiek tiekimo grandinei, tiek klientų lūkesčių valdymui.

Rinkos kontekstas ir klientų bazė
Ferrari šiuo metu registruoja maždaug 90 000 aktyvių klientų, kurie per pastaruosius penkerius metus įsigijo bent vieną automobilį. Šis skaičius yra apie 20 proc. didesnis nei 2022 m. Per tą laikotarpį daugiau nei 32 000 žmonių tapo Ferrari savininkais pirmą kartą, o kolekcininkų portfeliai padidėjo maždaug 20 proc. — rodiklis, kuris atspindi tiek plėtrą rinkoje, tiek stiprėjantį prekės ženklo išlaikomą vertę.
Augimas yra iš dalies varomas urbanizacijos ir didėjančios prabangos prekių paklausos Azijos ir JAV rinkose, taip pat investicinių pirkimų segmentu, kuriame tam tikri modeliai yra laikomi vertės išsaugojimo ar augimo instrumentais. Ferrari, kaip ir kitos aukštos klasės markės, susiduria su dilema — kaip plėsti pasiūlą ir patraukti naujus pirkėjus (įskaitant jaunus elektromobilių entuziastus), tuo pačiu išsaugant kolekcinį patrauklumą ir antrinės rinkos stabilumą.
Pagrindiniai faktai ir akcentai apie Ferrari rinkos poziciją:
- Agresyvi produktų dinamika: planuojami maždaug 4 nauji modeliai per metus (2026–2030)
- Electrica: pirmasis Ferrari serijinis elektrinis automobilis, skirtas prabangiai elektrifikacijai
- Artimiausioje ateityje tikimasi mišinio hibridinių sprendimų, atnaujintų modelių ir kabrioletų versijų
Be pardavimų skaičių, svarbūs yra ir kiti rodikliai: užsakymų knyga, pristatymų terminai, užsakymų anuliavimo procentas, taip pat antrinės rinkos vertės pokyčiai, kuriuos stebi tiek kolekcionieriai, tiek investuotojai. Ferrari dės pastangas, kad nauji elektrifikuoti modeliai neperaugtų į masinę gamybą ir taip nenuslopintų naujų ir senų modelių perkamosios galios bei išskirtinumo.

Kodėl tai svarbu
Šis Ferrari planas yra reikšmingas keliais lygmenimis. Pirma, jis leidžia automobilių gamintojui atitiktį griežtėjančias emisijų normas ir reguliacijas, kurios verčia sportinių ir prabangių automobilių gamintojus investuoti į elektrines ir hibridines technologijas. Antra, tai atsakas į kintančią pirkėjų paklausą: vis daugiau pirkėjų nori „elektrifikuotų sportinių automobilių", kurie išlaikytų dinamiką ir vairavimo malonumą, bet turėtų mažesnę taršą ir geresnį kasdienio naudojimo patogumą.
Technologiniu požiūriu Electrica ir kiti elektrifikuoti modeliai reikalaus naujų baterijų sistemų, vidaus architektūrinių pertvarkymų (pvz., platformų, skirtų BEV) ir stipresnio integravimo tarp programinės įrangos bei variklio valdymo sistemų. Tai taip pat apima įkrovimo infrastruktūros aspektus — tiek namų, tiek viešųjų EV įkrovimo sprendimų diegimą, kurie taps svarbūs klientų patirčiai. Ferrari turės spręsti baterijų tiekimo grandinės rizikas, terminių valdymų iššūkius bei masės paskirstymo klausimus, kad išlaikytų vairavimo charakterį, kuriuo garsėja marka.
Prekės ženklo išskirtinumo išsaugojimas yra dar vienas esminis klausimas. Perteklinis modelių skaičius ar per didelis gamybos padidėjimas gali sumažinti retumo jausmą — vieną iš pagrindinių Ferrari vertės variklių. Todėl įmonės sprendimai dėl limituotų leidimų, specialių serijų, aukštų pritaikymo galimybių ir priedų (angl. "personalization") bus svarbūs norint išlaikyti antrinės rinkos kainų ir kolekcinės vertės stabilumą.
Galiausiai, investuotojams ir entuziastams liks žiūrėti, ar Electrica pakeis Ferrari „garsą ir sielą". Nors elektrinė pavara natūraliai skiria mažiau akustinio garsumo nei tradiciniai V8 ar V12 varikliai, Ferrari inžinieriai gali panaudoti aktyvius garso generavimo sprendimus, specialius akustinius sprendimus ir programinius nustatymus, kad išsaugotų prekės ženklo emocinį rezonansą. Tačiau aišku viena: Maranello ruošiasi greitesnei, elektrifikuotai ir įvairesnei ateičiai, kurioje bus derinami tradiciniai „Ferrari“ bruožai su moderniomis technologijomis.
Be abejo, ateinančių metų sėkmė priklausys nuo kelių veiksnių: tiekimo grandinės stabilumo, kompetencijos diegiant BEV ir hibridines sistemas, rinkos priėmimo ir sugebėjimo subalansuoti gamybos apimtis su išskirtinumo išlaikymu. Ferrari sprendimai šiame etape gali tapti pavyzdžiu kitiems prabangos automobilių gamintojams, kurie taip pat ieško būdų elektrifikuotis neišsižadėdami savo markės identiteto.
Šaltinis: smarti
Palikite komentarą