3 Minutės
Seime registruotas siūlymas plėsti viešojo keleivinio transporto lengvatą – leisti 80 % nuolaidą ne tik dieninių, bet ir ištęstinių bei nuotolinių studijų studentams. Iniciatyvą pristatė Seimo narys Tomas Tomilinas („Vardan Lietuvos“), teigiantis, kad dabartinė praktika yra neteisinga ir diskriminacinė, nes įstatymai studentų nevairo pagal studijų formą.
Kodėl tai svarbu Lietuvos vairuotojams ir automobilių rinkai?
Tokio tipo sprendimas tiesiogiai veikia vairuotojus Lietuvoje, ypač jaunus žmones Vilniuje, Kaune ir regionuose. Lengvatos plėtra gali sumažinti trumpų kasdienių kelionių automobiliu poreikį, o tai turi poveikį Lietuvos automobilių rinkai: mažesnis miesto automobilių naudojimas gali koreguoti paklausą kompaktiškų hečbekų, miesto visureigių ir naudojamų automobilių segmente. Didesnis viešojo transporto patrauklumas taip pat gali paskatinti daugiau jaunų žmonių rinktis miesto dviračius, paspirtukus ir dalijimosi paslaugas.
Įtaka kainoms ir rinkos tendencijoms
Jeigu dalis studentų sumažins automobilių naudojimą, mažesnė paklausa gali šiek tiek sulėtinti naujų miesto modelių pardavimus ir turėti įtakos naudotų automobilių kainoms Lietuvoje. Tuo pačiu, atsiradus didesniam susidomėjimui elektriniais miesto automobiliais (EV), gamintojai ir pardavėjai Lietuvoje gali didinti įvairovę ir pasiūlymus, atsižvelgdami į vairuotojams Lietuvoje aktualias kuro kainas ir eksploatacijos išlaidas.
Studentų kelionių ypatumai ir rinkos analizė
Tomilinas atkreipia dėmesį, kad ištęstiniai studentai keliauja ne rečiau nei dieninių studijų studentai — dažnai netgi daugiau, ypač gyvenant regionuose. Tai reiškia, kad išlaidų transportui mažinimas gali realiai padėti studijuojantiems iš užmiestį į Vilnių ar Kauną. Lietuvos automobilių rinka fiksuoja, kad jaunų pirkėjų prioritetai dažnai lemia miesto modelių populiarumą: jie vertina mažas eksploatacines išlaidas, kuro ekonomiją, patogumą mieste ir krovinių talpą.

Transporto pasirinkimas ir automobilio specifikacijos
Studentams aktualios automobilio specifikacijos – ekonomiškas variklis (benzinas arba hibridas), mažesnės išlaidos eksploatacijai, kompaktiškas kėbulas ir patogi parkavimo galimybė. Dizainas ir saugumo įranga (ESP, kelios oro pagalvės, modernios saugos pagalbos sistemos) taip pat lemia priimtinumą rinkoje. Lietuvoje populiarūs kompaktiniai hečbekai ir mažesni miestų SUV, kuriuos renkasi ir jauni automobilio pirkėjai, vertinantys kompromisą tarp komforto ir kuro sąnaudų.
Palyginimas su Europa ir praktiniai padariniai
Europoje kai kuriose šalyse studentų lengvatos viešajam transportui yra plačiai taikomos ir padeda mažinti jaunų vairuotojų skaičių mieste. Tokia politika mažina spūstis, teršalų lygį ir parkavimo apkrovas didmiesčiuose. Lietuvoje įgyvendinus panašią praktiką, galima tikėtis lėtesnės miesto automobilių augimo dinamikos ir didesnio susidomėjimo multimodaliu susisiekimu (kombinacija tarp viešojo transporto, dviračių ir dalijimosi paslaugų).
Išvados
Pasiūlymas suvienodinti studentų transporto lengvatas gali tapti ne tik socialiniu sprendimu, bet ir turėti reikšmingą poveikį Lietuvos automobilių rinkai bei vairuotojų elgsenai. Jei Seimas pritars, daug studentų galės keliauti pigiau — tai sumažins trumpų kelionių automobiliu poreikį, prisidės prie miesto transporto tvarumo ir ilgainiui paveiks automobilių pardavimų struktūrą Lietuvoje.
Šaltinis: delfi
 
             
                
Palikite komentarą