3 Minutės
Rudenį, kai miestuose didėja eismo intensyvumas, kelio ženklai ir šviesoforai kartais nebesusitvarko su padidėjusiais srautais. Vilniuje, Kaune ir kituose Lietuvos miestuose vis dažniau matome pareigūnus kontroliuojančius eismą sankryžose, ypač piko valandomis, renginių metu ar po eismo įvykių. Draudimo ir kelių saugumo ekspertai primena, kad eismo reguliuotojo signalai privalo būti vykdomi – jų ignoravimas gali baigtis ne tik bauda, bet ir didesne nelaimės rizika.
Kur ir kada galima sutikti eismo reguliuotojus?
Eismo reguliuotojai dažniausiai pasirodo judriausiose didmiesčių gatvėse ir sankryžose. Jie reikalingi, kai šviesoforų ciklai nebeatitinka realaus transporto srauto, kuomet įvyksta avarija arba dingsta elektros tiekimas. Dideli renginiai, miesto šventės ir sporto varžybos taip pat reikalauja rankinio eismo valdymo – tokiais atvejais pareigūnai subalansuoja netipinius srautus ir saugo pėsčiųjų judėjimą.
Trijų gestų taisyklė – paprasta, bet lemiama

Pasak kelių transporto specialistų, visus eismo reguliuotojo signalus sudaro vos trys pagrindinės padėtys:
1. Rankos pakeltos aukštyn
Tai reiškia visišką sustojimą: visi eismo dalyviai, tiek automobiliai, tiek pėstieji, turi sustoti. Šis signalas panaikina visus prioritetus ir šviesoforų nurodymus – pareigūno ženklai yra nusakantys.
2. Abi rankos ištiestos į šalis arba nuleistos
Automobiliai, esantys reguliuotojo šonuose, gali važiuoti tiesiai arba sukti į dešinę. Tuo pačiu metu eismas reguliuotojo priekio ir nugaros yra draudžiamas, todėl svarbu brėžti trajektoriją pagal rankų linijas.
3. Ištiesta dešinė ranka
Tai informuoja, kad iš kairės pusės esantiems transporto priemonėms leidžiama važiuoti visomis kryptimis; iš priekio – tik į dešinę; iš dešiniojo šono ir nugaros – eismas draudžiamas.
Praktiniai patarimai vairuotojams Lietuvoje
Susidūrus su reguliuotoju, vairuotojams Lietuvoje svarbu pamiršti šviesoforų signalus ir laikytis pareigūno nurodymų. Būkite dėmesingi, saugokite pėsčiuosius ir kitus vairuotojus – tylus, nuoseklus ir kantrus elgesys padeda išvengti papildomų spūsčių ir avarijų.
Spūstyse ekspertai rekomenduoja laikytis saugaus atstumo, vengti rizikingo manevravimo ir nebandyti „apkarpyti“ eilių. Net jei eismas trumpam atlaisvėja, neviršykite greičio – Lietuvoje, kaip ir visoje Europos rinkoje, netikėti pagreitinimai spūstyse dažnai baigiasi nemalonumais.
Kaip eismo reguliavimas susijęs su Lietuvos automobilių rinka
Eismo reguliuotojų poreikis tiesiogiai atspindi augančius automobilių srautus Lietuvos miestuose. Per pastaruosius kelerius metus Lietuvos automobilių rinka matė didesnį populiarumą kompaktiškų ir miesto modelių, taip pat vis aktyvėjančią elektrinių automobilių segmentą. Dauguma vairuotojų renkasi praktiškus, ekonomiškus automobilius – Škoda Octavia, VW Golf, Toyota Corolla ir įvairūs crossoveriai dominuoja Kaune, Vilniuje bei kituose didžiuosiuose miestuose. Elektrinių automobilių pasiūla auga, tačiau infrastruktūra miestuose vis dar adaptuojama intensyviam naudojimui.

Techninės ypatybės, kurios svarbios spūstėse
Perkamumo aspektu vairuotojams Lietuvoje svarbios ne tik kaina, bet ir automobilio eksploatacinės savybės – kuro sąnaudos, transmisijos tipas, stabdymo sistema ir vietos mieste. Automobiliai su gera stabdžių sistema ir efektyvia šildymo/ventiliacijos valdymu yra patogesni rudenį, kai laukimo laikas mieste pailgėja. Hibridai ir elektromobiliai pasižymi mažesnėmis eksploatacinėmis išlaidomis spūsčių metu, tačiau baterijų aušinimas ir įkrovimo galimybės gali tapti aktualiomis problemomis ilgesniuose stovėjimo perioduose.
Rinkos pozicionavimas ir vartotojų lūkesčiai
Lietuvos pirkėjai vertina kainos ir kokybės santykį. Nors automobilių kainos šalyje artėja prie Vakarų Europos lygių dėl importo ir atnaujinimų, daug pirkėjų vis dar renkasi naudotus automobilius iš Europos rinkų. Dėl to miesto gatvėse matome įvairių markių ir modelių mišinį – tai ir didina poreikį efektyviam eismo reguliavimui rankiniu būdu.
Išvados
Eismo reguliuotojai Vilniuje, Kaune ir kituose Lietuvos miestuose yra reikalingi tais atvejais, kai automatinės sistemos nebeatlaiko srauto arba reikia užtikrinti saugumą po incidentų. Vairuotojams Lietuvoje svarbu gerai suprasti reguliuotojo signalus, laikytis saugaus atstumo ir vengti rizikos spūstyse. Taip sumažinsime nelaimių skaičių ir pagerinsime eismo sklandumą tiek miestų gatvėse, tiek visoje Lietuvos kelių tinkle.
Šaltinis: madeinvilnius
Palikite komentarą