5 Minutės
Ford gali nutraukti F-150 Lightning: gamyba laikinai sustabdyta
Praėjusį mėnesį Ford paskelbė, kad laikinai sustabdė F-150 Lightning gamybą, kad galėtų persiorientuoti į benzinu varomų pikapų gamybą. Valandiniai darbuotojai iš Rouge Electric Vehicle Center buvo perkelti į netoliese esantį Dearborn sunkvežimių cechą, kai automobilių gamintojas perplanavo gamybos pajėgumus.
Šis sprendimas rodo, kaip greitai keičiasi automobilių pramonės prioritetai, kai susiduriama su tiekimo grandinės trikdžiais ir finansiniu spaudimu. Tokie perstumdymai paveikia tiek darbuotojų grafiką, tiek tiekimo grandinės valdymą, ir reikalauja operatyvaus planavimo gamybos prioritetų srityje.
Kodėl buvo priimtas laikinai sustabdymas
Gamybos sustabdymas įvyko po gaisro aliuminio tiekėjo patalpose, kuris sutrikdė medžiagų tiekimą platformoms, naudojančioms didelį kiekį aliuminio. Ford teigia, kad trumpalaikis sprendimas leidžia koncentruotis į pelningesnius modelius, kuriems reikalinga mažiau aliuminio. Nors F-150 Lightning yra daugiausiai parduodamas elektrinis pikapas JAV, šis modelis vis dar sunkiai įgauna plataus vartotojų pripažinimo pagreitį.
Aliuminio tiekimo trūkumas ypač jautrus gamybai, kurioje plataus masto aliuminio panaudojimas yra būtinas dėl konstrukcijos svorio optimizavimo ir efektyvumo. Tokie sutrikimai priverčia gamintojus laikinai keisti gamybos linijas, perskirstyti medžiagas ir ieškoti alternatyvių tiekėjų, o tai gali užtrukti nuo kelių savaičių iki kelių mėnesių.
Be to, sprendimą sustabdyti gamybą lemia ir rinkos užsakymų dinamikos analizė: jei paklausa elektriniams pikapams yra nestabili arba nepakankamai didelė, gamintojas gali racionaliai nukreipti ribotas gamybos pajėgas į modelius, generuojančius didesnę maržą.
Pardavimai ir rinkos rezultatai
Šių metų trečiąjį ketvirtį Ford pristatė vos 10 005 Lightning vienetus, o metinės pristatymų iki šiol (YTD) – 23 034 vienetus. Tai sudaro maždaug 1 % augimą palyginti su praėjusiais metais, tačiau Lightning vis dar išlieka vienu iš mažesnio apimties Ford modelių, nusileidžiančiu tokiais pavadinimais kaip Lincoln Nautilus, E-Series ir Mustang.
Pardavimų dinamika parodo, kad nors pagrindinis prekės ženklas sugeba užimti pozicijas elektrinių pikapų segmente, galutinė vartotojų priimtinumo skalė ir kainos bei eksploatacijos išlaidos vis dar riboja masinį įsigijimą. Elektrinių pikapų rinka intensyviai konkuruojama, o klientai lygina įsigijimo kainą, eksploatacijos sąnaudas, įkrovimo infrastruktūrą ir praktinį panaudojimą kasdienėje veikloje.
Svarbiausi pardavimų akcentai:
- F-150 Lightning: 10 005 vienetų (Q3); 23 034 vienetų YTD
- Lincoln Nautilus: 26 237 vienetų YTD
- Ford E-Series: 30 195 vienetų YTD
- Ford Mustang: 32 818 vienetų YTD
Wall Street Journal ataskaitos nurodo, kad Ford vadovybė aktyviai svarsto galimybę išvesti Lightning iš gamybos. Galutinio sprendimo oficialiai dar nėra patvirtinta, tačiau analitikai ir rinkos stebėtojai intensyviai diskutuoją apie galimus scenarijus.
Analizuojant skaičius detaliau, matyti, kad Lightning nors ir turi tam tikrą užsakymų atsargą bei rinkos dalį, jos pardavimų augimas nedengia didelių gamybos ir technologinių investicijų, kurių reikia elektromobilių platformų vystymui. Ši disproporcija tarp investicijų ir pajamų yra viena iš priežasčių, dėl kurių gamintojai persvarsto EV strategijas.
Verta paminėti, kad vartotojų nuostatos dėl elektrinių pikapų dar keičiasi: kai kurios įmonės ir privatūs pirkėjai vertina elektrinių pikapų mažesnes eksploatacijos sąnaudas ir mažesnę taršą, tuo tarpu kiti susirūpinę dėl įkrovimo infrastruktūros nebuvimo, ilgesnio įkrovimo laiko bei pradinės kainos.

Kaip sekasi konkurentams
Elektrinių pikapų paklausos nuosmukis nėra unikaliai Ford problema. Ram neseniai pristabdė REV 1500 elektrinio pikapo gamybą, o General Motors, kaip pranešama, peržiūri kai kurias savo EV pikapų linijas. Dabartiniai GM elektriniai sunkvežimiai apima Chevrolet Silverado EV, Sierra EV ir GMC Hummer EV, bet trečiojo ketvirčio pardavimo skaičiai buvo kuklūs.
Trečio ketvirtis, palyginti su kai kuriais lūkesčiais rinkoje, parodė ribotą tempą naujų EV pikapų pardavimams, o tai verčia gamintojus koreguoti gamybos planus ir siekti cost-down iniciatyvų. Tuo pačiu metu konkurencija tarp paskutiniųjų kilometrų ir komercinių klientų sprendimų didėja, todėl gamintojams būtina pasiūlyti aiškias vertės grandis.
- Chevrolet Silverado EV: 9 379 vienetų (Q3)
- Sierra EV: 6 147 vienetų (Q3)
- GMC Hummer (pakėlimas ir visureigis kartu): 13 233 vienetų (Q3)
GM taip pat laikinai sustabdė BrightDrop elektrinio furgono gamybą po maždaug 3 976 vienetų pardavimo per pirmąsias devynis mėnesius, kas paskatino spėliones, kad Sierra EV taip pat gali sulaukti panašios analizės. GM atstovas spaudai patikino, kad nėra skubių planų keisti gamybos ir pabrėžė pastangas mažinti EV pikapų gamybos sąnaudas.
Konkurencijos peizažas rodo, kad gamintojai bando subalansuoti ilgalaikes investicijas į elektromobilių platformas su trumpalaikėmis pinigų srautų realybėmis. Kiekvienas gamintojas priima skirtingus sprendimus: kai kurie sumažina gamybos tempus tam tikriems modeliams, kiti peržiūri platformų architektūras arba siekia modulinių sprendimų, kad sumažintų medžiagų ir montavimo kaštus.
Strateginis ir finansinis spaudimas
Pramonės šaltiniai teigia, kad nuo 2023 metų Ford elektrinių transporto priemonių programos nuostoliai siekia maždaug 13 milijardų JAV dolerių. Tokie nuostoliai jau privertė imtis strateginių sugrįžimų: Ford atšaukė planuotą Lincoln EV, kuris būtų buvęs sukurtas pagal Rivian architektūrą, ir užšaldė kai kuriuos trijų eilių elektrinių krosoverių projektus.
Tokie sprendimai aiškiai atspindi poreikį greitai adaptuotis prie rinkos sąlygų: kai investicijos neatsiperka laiku ir rezultatai atsilieka nuo prognozių, automobilių gamintojai privalo pertvarkyti savo prioritetus. Tai taip pat turi įtakos tiekėjams, kuriems tenka persiorientuoti arba iš naujo derėtis dėl gamybos užsakymų apimčių.
„Mes perkeliam resursus ten, kur paklausa ir pelningumas yra suderinti,“ sakė vienas šaltinis, susijęs su vidiniais pokalbiais, žurnalistams. Ši nuostata atspindi platesnę pramonės taktiką: sutelkti dėmesį į modelius su didesne grąža ir laipsniškai optimizuoti EV gamybos kaštus per tiekimo grandinės efektyvinimą ir platformų standartizaciją.
Pirkėjams ir autoparkų valdytojams ši situacija primena apie nuolatines problemas skalaujant elektrinius pikapus: žaliavų apribojimai, auga gamybos kaštai ir nevienareikšmė vartotojų paklausa verčia gamintojus peržiūrėti strategijas. Tai gali reikšti ilgesnį laukimo laiką tam tikriems modeliams, korekcijas kainodaroje arba didesnį dėmesį naudotų EV rinkai.
Techninės ir ekonominės detalės, kurias verta atkreipti dėmesį: didžiausią įtaką F-150 Lightning projekto pelningumui turi baterijų kaštai, aliuminio naudojimas, integruotų elektronikos sistemų kaina ir skaitmeninės paslaugos. Siekiant sumažinti vienetinę savikainą, gamintojai investuoja į tiekėjų konsolidaciją, didesnes pirkimo apimtis ir universalias platformas, tačiau šie veiksmai reikalauja laiko ir kapitalo.
Be to, vyriausybių politika ir subsidijos EV sektoriui gali žymiai paveikti projekto ilgaamžiškumą: tiesioginės subsidijos, mokesčių kredito schemos ar infrastruktūros investicijos didina elektromobilių konkurencingumą, o jų trūkumas ar pakeitimai gali sulėtinti rinkos augimą.
Entuziastams ir stebėtojams rekomenduojama ateinančius 12 mėnesių stebėti rinkos signalus: gamybos atnaujinimai, pranešimai apie tiekimo grandinės stabilizaciją, kainodaros pakeitimai ir gamintojų sprendimai dėl tolesnių investicijų į elektrinius pikapus. Šie veiksniai gali aiškiau atskleisti F-150 Lightning ir kitų elektrinių sunkvežimių ateitį.
Galiausiai svarbu paminėti, kad sprendimai, susiję su vienu konkrečiu modeliu, dažnai yra platesnių strateginių pertvarkymų dalis. Ford, kaip ir kiti didieji gamintojai, siekia subalansuoti trumpalaikį pelningumą su ilgalaikiu perėjimu į elektrinę mobilumą, o tai reikalauja nuolatinio vertinimo ir lankstumo.
Šaltinis: smarti
Palikite komentarą