5 Minutės
Mercedes pristato kompaktišką elektrinę G-klasę
Mercedes-Benz neseniai atskleidė ankstyvuosius daugelio girdėtus kompaktiškos G klasės prototipus — mažesnį, miesto sąlygomis patogų visureigį, nešiojantį prekės ženklo EQ elektrinį ženklą. Slėptas kamufliaže ir pastebėtas bandymų metu, šis „bambukinis“ arba „mini“ G išlaiko kvadratinę siluetą, dėl kurio pilno dydžio G tapo ikona, tačiau stovi ant naujos, specialiai sukurtos architektūros, kurią projektuota taip, kad kompaktiškame kėbule būtų išlaikyta tikra bekelės geba.
Tokio modelio atsiradimas atitinka besikeičiančią automobilių pramonės tendenciją: gamintojai bando suderinti nuo nulio kuriamas elektrines jėgaines su autentiškomis bekelės galimybėmis. JAV Jeep pristatė Recon modelį, o Rivian dirba prie mažesnių krosoverių su bekelės ambicijomis. Mercedes savo Mini G klasę pozicionuoja kaip konkurentę šioje nišoje, pasikliaudama dešimtmečių G klasės paveldu, inžinerine patirtimi ir markės aukščiausios klasės standartais.

Kas išskiria šią kompaktišką G klasę
Fotografai užfiksavo kelis prototipus, kurie patvirtina ištikimas G klasės įkvėptas dizaino užuomazgas: plokštumas kėbulo paneles, stačią stiklinę zoną (greenhouse) ir netgi galinį ant durų montuojamą atsarginį ratą. Tačiau yra ir aiškių skirtumų nuo pilno dydžio G modelio, kurie rodo, kad tai ne paprasta sumažinta versija, o konceptualiai perdirbtas visureigis, pritaikytas miesto ir bekelės poreikiams tuo pačiu metu.
- Mažesnės bendros išmatavimai — geresnė manevringumo galimybė intensyviame miesto eisme bei lengvesnis statymas ir manevravimas tankesnėse gatvėse
- Pusapskritiminės dieninės šviesos, kurios atlieka ir posūkio žibintų funkciją, užuot naudojus atskirus sparnuose montuojamus posūkio indikatorius, kaip tradicinėje G klasėje
- Bandyminiuose egzemplioriuose matomi stogo bėgiai — praktiškas sprendimas, kurio dažna didesnė G versija neturi, bet kuris padidina pritaikomumą aktyviam gyvenimo stiliui
Po kėbulu Mercedes inžinieriai, kaip pranešama, sukūrė unikalią platformą, kurią apibūdina kaip „miniatiūrinę kopėčių-rėmo šasi“ (ladder-frame). Nors specialaus rėmo kūrimas kompaktiškam elektromobiliui iš kaštų pusės yra neįprastas sprendimas, tai aiškus ženklas apie Mercedes siekį išsaugoti rimtą bekelės gebą ir nekompromituoti galimybių tradicinio vienaplačio (unibody) krosoverio sprendimo naudai. Tokia konstrukcija gali suteikti didesnį tvirtumą, geresnį važiuoklės trasos valdymą bekelėje ir paprastesnį pakabos bei tiltų išdėstymą, būtina norint pasiekti tikrus off-road rezultatus.

Variklis ir EQ strategija
Mažoji G klasė neabejotinai nešios EQ ženklą ir tikimasi, kad ji debiutuos daugiausia kaip elektrinė versija. Mercedes aiškiai nurodė, kad siekia vientisos dizaino kalbos tiek vidaus degimo, tiek elektrinėms variacijoms, todėl kompaktiškasis modelis gali būti siūlomas su keliomis varymo schemomis skirtingose rinkose. Vis dėlto pradinė orientacija bus į EV sprendimą — elektrinį visureigį, kuris jaustųsi kaip tikras bekelės automobilis, turintis autentišką pavarų valdymą, akceleracijos charakteristikas ir vairavimo dinamiką, kurios moderniai elektrinei jėgainiai būdingos.
Į elektromobilio architektūrą įeina keli svarbūs elementai, kuriuos verta aptarti techniniu požiūriu: akumuliatoriaus vieta ir masės paskirstymas, aušinimo sistemų sprendimai intensyviam bekelės panaudojimui, pavaros tipai (vieno ar kelių variklių konfigūracijos) ir įkrovimo sprendimai, suderinti su Mercedes EQ ekosistema. Investicija į tvirtą rėmą gali leisti montuoti akumuliatorių taip, kad būtų suteikta papildoma apsauga nuo mechaninių pažeidimų, kas yra labai svarbu tikrai bekelės patrankai.
Svarbiausios savybės:
- Elektrinė pavaros sistema su EQ identitetu — orientacija į elektrinį variklį, regeneracinę stabdymo sistemą ir integraciją su EQ programine įranga
- Robustas, kopėčių tipo rėmas — sukonstruotas taip, kad užtikrintų bekelės patikimumą, didesnę torsinę standumą ir galimybę montuoti ilgesnius tiltus ar specializuotą pakabą
- Kompaktiškas išmatavimas — pritaikytas miesto mobilumui, bet išlaikantis reikalingas bekelės geometrijas (važiavimo aukštis, atakos/laikysis kampai)
Rinkos pozicionavimas ir konkurentai
Mercedes nesiekia vien tik sukurti mažesnio prabangaus SUV — tikslas yra sumažinta G klasė, kuri išlaikytų originalo reputaciją dėl gebėjimo įveikti sunkesnes sąlygas. Toks siekis pozicionuoja modelį prieš kelis naujus ir besiformuojančius konkurentus: Jeep Recon, Rivian mažesnius krosoverius ir kitus aukštos klasės kompaktiškus bekelės orientuotus visureigius. Rinkoje, kur auga susidomėjimas elektriniais visureigiais ir prabangos bei funkcionalumo derinimu, Mercedes mato galimybę pasiūlyti produktą, kuris išsiskiria tiek markės paveldu, tiek realiomis bekelės savybėmis.

Mini G greičiausiai bus parduodama kaip premium segmento gyvenimo būdo visureigis, kurią lydi stipri paveldo istorija. Mercedes tikėtina pabrėš meistriškumą, individualizacijos galimybes ir bekelės įrangos lygį, kuris atskirs modelį nuo įprastų kompaktiškų prabangių krosoverių. Tai apims specialius bekelės režimus valdymo programinėje įrangoje, aukštos kokybės apdailą viduje, galimus aksesuarus (pvz., stogo krepšiai, apsauginės spynelės ir pakabinamos platformos) bei galimai unikalias versijas, skirtas ekstremalesniam naudojimui.
Analitikas apibendrina: „Tai aiškus bandymas perkelti G DNR į formatą, tinkantį šiuolaikiniam miestui, neatsisakant kelionių į bet kurią vietą dvasios. Jei kopėčių-rėmo koncepcija realizuota, Mercedes signalizuoja, kad gebėjimai nebus imituojami tik dėl išvaizdos.“ Tokia pozicija sustiprina įspūdį, kad kompanija nori pasiūlyti autentišką bekelės patirtį, o ne tik stilingą miesto automobilį su bekelės atributika.
Dizainas, gebėjimai ir ko tikėtis toliau
Iš įslaptintų nuotraukų ir Mercedes komentarų matyti, kad gamybinė versija greičiausiai išlaikys kampuotą stilių, kuris apibrėžia G klasę, bet kai kurias detales supaprastins, pritaikydama jas kompaktiškam paketui. Laukite mažesnio apsisukimo spindulio, trumpesnių iškyšų (overhangs) ir tokių pakabos reguliavimų, kurie prioritetizuos daugiapaviršinį sukibimą (daugybė kelio dangų) užuot vien tik gerinę komfortą magistralėje. Tai gali reikšti aktyvių amortizatorių sistemų pritaikymą, aukštesnio pravažumo režimus ir galimus pneumatinės pakabos sprendimus aukščio reguliavimui.

Kada pamatysime gatvėje gatavą automobilį? Mercedes planuoja pristatyti kompaktišką elektrinį visureigį apie 2027 metus, o detalesnės specifikacijos, įrangos lygiai ir kainodara turėtų atsirasti vystymosi eigoje, keičiantis testavimo rezultatams. Testavimo fazė apims ne tik miesto sąlygas, bet ir įvairaus laipsnio bekelės scenarijus, įskaitant akmenuotą reljefą, vandenų pervažas ir kalnuotas trasas, kad būtų patvirtinta tvirta praktinė geba.
Entuziastams ir pirkėjams, stebintiems krosoverių ir elektrinių bekelės segmentus, mažoji G klasė yra vertas dėmesio — prabangus kompaktiškas SUV, kuris žada autentiškus gebėjimus, modernią elektrinę jėgainę ir akivaizdžią Mercedes-Benz ikonografiją. Be to, atsižvelgiant į Mercedes EQ ekosistemos augimą, tikėtina, kad modelis integruos pažangias telematikos paslaugas, atnaujinamus per orą (OTA) programinės įrangos atnaujinimus, ir suderintą įkrovimo bei energijos valdymo sprendimą, skirtą kasdieniam naudojimui mieste ir tolimoms bekelės kelionėms.
Šaltinis: autoevolution
Komentarai
MiestoVejas
Gerai įdomu, bet ar toks rėmas išties atlaikys bekelę? Jei Mercedes tikrai sujunk EV architektūrą su G klasės paveldu, gali būti rimta konkurencija Jeep Recon. Laukiu daugiau specifikacijų ir kainos.
MechViltis
Įdomi koncepcija, mažoji G klasė su tikra bekelės dvasia ir ladder-frame. Ar ji nebus tik prabangus miestas? Laukiu realių bandymų, įdomu pamatyti jos ribas bekelėje.
Palikite komentarą